Mijn avontuur in Peru - Reisverslag uit Nazca, Peru van Angela Maathuis - WaarBenJij.nu Mijn avontuur in Peru - Reisverslag uit Nazca, Peru van Angela Maathuis - WaarBenJij.nu

Mijn avontuur in Peru

Door: Angela

Blijf op de hoogte en volg Angela

11 September 2014 | Peru, Nazca

Hallo allemaal,

Wat is het toch weer leuk om mijn dagboek waarbenjij.nu bij te houden!!!! Want dat betekent dat ik weer lekker op reis ben. Mijn wens gaat in vervulling naar Peru!!!

Maandag 8-9-2014

Het is zover!! Wakker worden in het IBIS hotel en als ik uit het raam kijk zie ik de toren van Schiphol!! Leuk wakker worden. Ik ga met de shufflebus naar Schiphol. Had al ingecheckt dus rugzak droppen en lekker rondwandelen. Heerlijk vind ik dat altijd. Ik koop nog leuke klompjes voor de familie waar ik straks slaap op het Titicacameer! De tijd is zo voorbij en ik moet naar gate E24. We gaan tegen 13.00 weg. Lange vlucht maar ach lekker eten, wat te drinken, filmpje kijken, muziek luisteren en als er 6 uur voorbij zijn denk ik oh nog 6 uur erbij!!! Af en toe ff de ogen dicht!! Ik wandel af en toe een rondje en ik zit toevallig voor Wilma en Henk die mij herkennen aan het label van Sawadee en van de Sawadee Facebook reisgenotenapp. Tegen 1.00 NL tijd landt het vliegtuig. Ik zet de tijd 7 uur terug, En het is nog steeds licht!! In de rij van de douane leer ik ook Marcel en Diane kennen en dan naar de Sawadee man Jeroen!! Kennis maken met de groep. 1e indruk is leuk!! Met de bus naar het hostel dar kregen we ons welkomstdrankje Pisco sour! Lekker!! Pisco is een soort jenever, er zit limoen in veel ijs en eiwit geklopt! Ik deel de kamer met Diana uit Doetinchem. Wij zijn regio Oost, hahahah, we hebben ook regio Fryslan, regio Holland Midden, Zuid en West. We zitten ng ff bij te kletsen en drinken nog wat, gaan tegen 23.00 uur slapen !! Let wel 6 uur NL tijd!! Maar Jeroen zegt je moet je zo snel mogelijk aanpassen aan de nieuwe tijd! Tegen 5 uur ben ik wakker mar blijf lekker tot 6.30 liggen en dan opstaan. 7.45 vertrekken we van Lima naar PISCO. Het is somber in Lima, het is hier 9 maanden mistig en heel erg vochtig!! Geen stad voor mij dus, blij dat we gaan. Hier wonen dan ook nog 9 miljoen mensen!!!!


Dinsdag 9-9-2014

Aangekomen in Pisco zien we dat dit dorp in 2007 zwaar getroffen is door een aardbeving. Veel is hersteld mar ook veel nog niet! We gaan naar het hotel en gaan in Paracas lunchen. Na de middag gaan we naar het national Park Paracas, mooie hoge zandduinen, fossielen in het zand, mooie rotsformaties die veel mooie kleuren hebben van beige naar rose. Het zonnetje schijnt mar het waait er erg hard. dus dikke trui nodig!! Na het park gaan we weer terug naar het hotel en om 19.00 gaan we met zn allen naar het dorp, want het is hier niet altijd veilig. Het heeft een gezellig plein. We gaan wat eten op het balkon van een eettentje. Lekker eten kun je hier. Veel visgerechten en natuurlijk pasta en lasagne etc.....en cavia hahahaha.
Daarna lekker slapen we moeten 5.45 op, 6.30 ontbijten en 7 uur vertrek.!!!!


Woensdag 10-9-2014

We gaan op weg naar Paracas. Daar gaan we met zn 11en in een mooie speedboat. Het is koud dus jas aan, zwemvest om. We gaan naar Islas Balles eilandjes waar miljoenen zeevogels, Jan van Genten (Peruaanse) Pelikanen, zeehondjes en pinguins!!!!! LIEF!! Heb nog nooit zoveel vogels bij elkaar gezien. Het stinkt naar vogelpoep en je wordt aangeraden om een pet op te zetten voor de poep. De zeehonden kijken je zo lief aan!!!! Na 2 uur varen gaan we terug. Lekker bakkie moccachino met crepes met chocolade en slagroom erbij. !! Dacht dat ik wel 3 kilo kwijt zou raken hier maar ik vrees het ergste!! Alles is lekker hier!! Vandaar uit gaan we met de bus naar een oase in de woestijn! Prachtige omgeving, mooie hoge zandduinen!! Heerlijk een stuk naar boven gesjouwd. Het beige zand steekt zo mooi af bij de blauwe lucht. We hebben super weer 22* C en een beetje wind. Het weer van Lima hebben we achterons gelaten!! We lunchen daar ! Daarna verder in de bus naar de Nasca lijnen. Vanuit een toren zien we de handen en de warango tree. Het is een mysterie hoe die lijnen zijn ontstaan jaren geleden. Daarna rijden we door naar ons hotel Don Agucho. super gezellig met een leuke tuin, zwembad, mooie kamers. Om 19.00 uur gaan we weer samen eten!! We hebben het gezellig met elkaar.


Donderdag 11-9-2014

Om 7.45 vertrekken we naar een begraafplaats van de Inca,s. Ze werden helemaal in katoen gewikkeld en zittend begraven met offers naast zich, wat te drinken, mooie potten etc. Beetje luguber om ze daar te zien zitten in de tombes. Daarna gaan we naar een watersysteem. Het is heel erg droog in Nasca, Het water komt van boven uit de Andes ze hebben het systeem zo gebouwd dat het water als een ronde trap naar beneden komt. Ingewikkeld maar het werkt!!!
Daarns nog een incaruine gezien. Toen weer terug naar ons hotel hier slapen we vannacht weer.
Vanmiddag konden we over de nascalijnen vliegen, kost $ 100 beetje veel. De helft van de groep is dat nu aan het doen. Ik heb nu mooi effe tijd om mijn verhaal te schrijven. Wij gaan zo ff het dorpje Nasca in.
Het is geweldig tot nu toe!!!! Ik geniet elke minuut!!

Groeten vanuit een zonnig PERU!!

wordt vervolgd..........





Dinsdag

  • 11 September 2014 - 22:42

    Karin:

    Blij wat van je te horen, ik was al ongerust.
    Hartstikke leuk om je verhaal te lezen.
    Blijf lekker doorgaan met genieten !
    Groetjes, Karin

  • 11 September 2014 - 22:42

    Karin:

    Blij wat van je te horen, ik was al ongerust.
    Hartstikke leuk om je verhaal te lezen.
    Blijf lekker doorgaan met genieten !
    Groetjes, Karin

  • 12 September 2014 - 08:43

    Ellen:

    Geweldig om te lezen Angela, was een belevenis!! Genieten daar!!

  • 12 September 2014 - 15:26

    Miriam:

    je bent je roeping misgelopen je had schrijfster van reisverhalen moeten worden
    ga zo door met je mooie boeiende verhalen
    geniet ervan dat doen wij ook

    groetjes miriam en martin

  • 12 September 2014 - 21:59

    Sandra:

    Helemaal met jou eens Miriam!
    Geweldig om je verhalen te lezen.
    Ga zo door en nog heel veel plezier daar!

    Xxxxx Sandra

  • 13 September 2014 - 22:28

    Marga:

    Gaaf Angela. Ik verheug me op je volgende verslag.
    Groetjes Marga

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Angela

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 332
Totaal aantal bezoekers 58431

Voorgaande reizen:

04 November 2015 - 17 November 2015

Tendwo Rainbow Academy St. House of HOPE and GLORY

08 September 2014 - 30 September 2014

Rondreis PERU

24 April 2013 - 23 Mei 2013

VEEL WEGEN LEIDEN NAAR ROME!!!!!!!!

22 April 2012 - 18 Mei 2012

Van Porto naar Santiago de Compostela

02 Mei 2011 - 18 Juni 2011

NAAR Santiago de Compostela VOOR Kenia

22 Oktober 2009 - 20 November 2009

Kroamschudd'n in Tendwo

02 Juni 2007 - 30 Juni 2007

Mijn derde reis

Landen bezocht: