THE INCATRAIL !!!! - Reisverslag uit Machu Picchu, Peru van Angela Maathuis - WaarBenJij.nu THE INCATRAIL !!!! - Reisverslag uit Machu Picchu, Peru van Angela Maathuis - WaarBenJij.nu

THE INCATRAIL !!!!

Door: Angela

Blijf op de hoogte en volg Angela

29 September 2014 | Peru, Machu Picchu

De Incatrail gaat beginnen!!!!

DAG I

Dinsdag 23 september 2014

4.45 opstaan en om 5.30 vertrekt de bus met ons 3en Diane en Marcel en ik naar Ollantaytambo. Daar kunnen we nog ff wat kopen. De tas afgeven aan de porters en gaan!!Naar km 82. Bij het treinstation gaan we beginnen officieel inchecken met paspoort! Mooie stempel in mijn paspoort nu! We ontmoeten ook de andere 11 mensen uit Engeland, USA, Australie, Duitsland. 1e indruk is leuke groep!! Rond 9 uur starten we. Allemaal nog ff op de foto bij het bord van THE INCATRAIL!! We beginnen relaxed te wandelen. Onze gids Yjieber zegt ook dit is een training voor morgen.!!!!! Tegen 13.00 hebben we de lunch in Tarachayoc op 2600 m. We hebben 20 porters die meegaan en alle 20 hebben 20 kilo bagage op hun rug. Alle tassen, tenten, tafels, stoelen, kookgerei, kopjes borden bestek etc. Ze rennen ons voorbij om alvast de lunch voor te bereiden. Tent staat al om in te lunchen. Lekker geroosterd brood met omelet.

Na de lunch gaan we weer verder, hun ruimen alles weer op en gaan ook weer verder. We gaan naar Wayllabamba op 3100 m.
We lopen nog 1,5 uur verder tot Ayapata waar onze tentjes en de dinertent al klaar staan. Om 17.00 krijgen we een lekker sapje aangeboden en een afwasbakje warm water waar we ons ff mee kunnen opfrissen!!!! 19.00 is het diner en daarna lekker slapen. Donsjack aan, sokken, sjaal en lekker in de slaapzak kruipen en hopen dat ik kan slapen!!!!

DAG II

Woensdag 24 september 2014

Best lekker geslapen.
We worden om 5.30 gewekt met cocathee en weer een teiltje water!!!! Om 6.00 uur is het ontbijt. Darna tas en rugzak weer inpakken en om 7 uur gaan we beginnen aan een hele zware dag!!!

4 uur klimmen we omhoog, 3000 steps. Misschien nog wel meer!!! Heel zwaar al die Inca trappen op. De gids vertelt ons langzaam langzaam, maar het kan ook niet anders. Ik loop met de 2 USA dames mee en zij hebben het systeem 10 minuten lopen en dan 2 minuten a break!!! Dat bevalt me wel!! Ik ben zo blij dat ik de Dead Woman´s Pass 4215m bereik!! Een overwinning!!

Na mij komen nog heel veel mensen omhoog en iedereen heeft het kei zwaar!!!! Je hebt soms gewoon geen lucht meer op die hoogte!!
FF bijkomen daar en dan dalen we 2 uur. pffff iets beter!! We gaan naar Pacaymaya voor de lunch. Na de lunch weer klimmen naar de 2e Pass 3950m. Dan nog een uur dalen en we komen na 11 uur in het donker aan!! Tentje opzoeken, bakje water. Het diner is om 19.00 uur klaar en we zijn allemaal zo moe dat we direct na het diner gaan slapen. Ik heb lekker warm water in mijn kruikje dus komt goed na zo´n zware dag!!!!

DAG III

Donderdag 25 september 2014

Weer 5.30 op, 6.00 uur ontbijt en om 7.00 uur weg!!
Het regent!! Jammer!! Maar ja had ik al een beetje op gerekend. Poncho aan. Het blijft tot 9 uur regenen. We zien rechts en links niet veel want we lopen in de wolken!! We lopen naar de 3e PASS 3670m en daarna begint het froog te worden gelukkig!! De wolken verdwijnen en het is zonnig in het dal en je hebt dan zo´n super uitzicht naar beneden. De Urumbamba river zien we. De Perutrein horen we gaan!! We komen nog langs een mooie Incaruïne, mooie terassen gebouwd. Phuyupatamarka!! We zien zelfs Machu Picchu town en onze campsite waar de groene tentjes al weer klaar staan. Vandaag is het niet zo ver als gisteren en komen al rond 13.00 uur aan. De lunch is alweer klaar en na de lunch hebben we tijd om te relaxen!!! Dus ff mijn dagboek bijwerken. En na het diner weer slapen!!
Morgen is de grote dag!!!!

DAG IV

Vrijdag 26 september 2014

Om 4.00 uur worden we al gewekt. Het ontbijt krijgen we mee in een een zakje. De porters moeten alles opruimen en meenemen naar het laatste punt waar ze met de trein gaan naar........?
5.30 gaat het checkpoint open dus kunnen we gaan. Het is af en toe weer best steil naar boven en naar beneden toe. Dan komen we om 8.00 aan bij de Zonnepoort en JA HOOR.....daar beneden ligt Machu Picchu!!!!
De zon breekt net iets door de wolken verdwijnen!!!! PRACHTIG!!!!
Ik geniet ervan en ben heel erg blij!!! Ik loop langzaam naar beneden de Camino Machu Picchu!!Wat een super gevoel!!!

Maar wat veel toeristen die met de bus omhoog komen!!!! Ruiken allemaal lekker!!! Wij krijgen dan de gids 2 uurr rondleiding door Machu Picchu. MOOI en indrukwekkend allemaal.

Tegen 12.00 uur gaan we met de bus naar beneden voor een laatste gezamelijke lunch. Emailadressen uitwisselen. Krijg zelfs een uitnodiging van Julie uit Australie als je wilt komen kun je bij mij overnachten!!!! Wat hadden we een leuke groep. Jong en oud door elkaar en iedereen kon het met elkaar vinden. We hebben veel gelachen met de 2 jongens uit Engeland het blijkt een stel te zijn en de een heeft de ander bij een ruïne ten huwelijk gevraagd. Hoe origineel is dit!!!!!
Een vrouw Jeannet uit Australie heeft ook de camino in Spanje gelopen dus elkaar veel te vertellen. De USA dames komen uit Washington DC en Virginia ook super gezellig met hun!!!!
Na de lunch nemen we afscheid van de lieve gidsen Yjeber en Marcia en de rest van de groep en voegen we ons bij eigen groep die de Larestrail hebben gelopen en gaan we naar de trein om naar Ollytabamba waar de bus staat om weer terug te gaan naar Cuzco!!!!
Bij aankomst in het hotel lekker weer douchen en op tijd naar bed!!!!

I DID IT !!!!!!!!

Zaterdag 27 september 2014

We hebben een vrije dag in Cuzco !! Heerlijk!!
Relax rondwandelen, koffie met gebak, souvenierswinkel in en uit!!!!Gezellig in het zonnetje op het plein gezeten. Genieten!!!
Lekker een Pisco Sour genomen op de goede afloop!!

Zondag 28 september 2014

Vandaag zijn we naar de Heilige Vallei geweest.
Mooie plaatsjes aangedaan, weer met mooie markt en mooie mensen!!!
Het blijft mooi!! We hebben weer 2 uur gewandeld door de bergen waar gedeelten van Incaruïnes te zien zijn!!
Het was weer een mooie dag!!!
Het zit er bijna op!!!!!

Morgenvroeg om 4.00 uur op naar het vliegveld van Cuzco!! We vliegen naar Lima in 1 uur en 10 minuten. Dan heeft Jeroen voor ons een busje gehuurd om de dag in Lima door te brengen. Dus dagje Lima.Om 20.00 vliegen we naar Amsterdam. Doe lekker de ogen dicht!! En dan kom ik aan Nederlandse tijd 15.30 op Schiphol en dan weer naar huis!!!!

Het was een onvergetelijke reis.!!!!!!

Bedankt voor jullie reacties en tot de volgende x maar weer!!!

Nog de groeten uit PERU!!!!!!!
Angela xxxxx

• 29 September 2014 - 07:37

Karin:

Prachtige reis, deze ervaring pakt niemand je af.
    Dank je wel dat wij allemaal mee mochten genieten.
    Welkom thuis en geniet nog lang na.
    Groetjes en hopelijk tot gauw.

• 29 September 2014 - 12:19

Claudia:

Nou, dat was volgens mij een onvergetelijke reis! Ben héééél erg benieuwd naar je foto's. Goede reis terug en tot gauw! Groetjes, Claudia

• 29 September 2014 - 13:30

Ellen:

Wat geweldig dat je het hebt volbracht!!!!!!!!!!!!!!!! Van harte gefeliciteerd!!! Als ik het goed lees kom je over 2 uur aan hier in Nederland.
    Diane en Ellen

• 29 September 2014 - 18:52

Rudy:

Hallo Angela,

wij zijn super trots op jouw dat je dit hebt gedaan.
    De verhalen waren weer mooi om te lezen,

gefeliciteerd!!!!

• 01 Oktober 2014 - 22:17

Diane:

Heeee bikkel, leuk om je verslag te lezen. Fijn he, om weer in je eigen bed te slapen en dat je het wc-papier gewoon in het toilet mag gooien. Moest er de eerste paar keer echt bij nadenken ;-)
    Heb pas de helft van de foto's bekeken. Het zijn er zoveel. Ben benieuwd naar jouw foto's.
    Adios!

• 02 Oktober 2014 - 21:26

José :

'n warm welkom en tot gauw op t terras geen koffie maar een borrel (na werktijd:)