Ben weer een beetje thuis!!!! In Tendwo!!!! - Reisverslag uit Eldoret, Kenia van Angela Maathuis - WaarBenJij.nu Ben weer een beetje thuis!!!! In Tendwo!!!! - Reisverslag uit Eldoret, Kenia van Angela Maathuis - WaarBenJij.nu

Ben weer een beetje thuis!!!! In Tendwo!!!!

Door: Angela Maathuis

Blijf op de hoogte en volg Angela

07 November 2015 | Kenia, Eldoret

Hallo allemaal,

Vrienden, vriendinnen, familie, collegae allereerst hartelijk dank voor jullie bijdrage voor het dak!!!! A sante sana van de kids van the Rainbow Academy in Tendwo!!!!

Ik ben ff in Eldoret in een internet ruimte om mijn verhaal te doen want er is veel te schrijven!!!!

Allereerst met de vlucht via Parijs naar Nairobi ging alles perfect!!!! 21.00 lokale tijd landde het vliegtuig, paspoort controle en wachten op mijn koffer en mijn rugzak waar ik alle leuke spulletjes in had gedaan voor de kids!!!! Maar na lang lang lang wachten geen koffer en rugzak. Er waren meer mensen die niets hadden!!! Dan maar weer naar de bagage balie. Duurde eeuwig......oh ja ik ben in Kenia....... briefje invullen en de man vertelde mij morgenvroeg zijn ze hier in Nairobi!!!! Oke na 3 uur kon ik dan toch naar de uitgang waar Ariette en Isaack met Jade en Jair op mij stonden te wachten!!!!!! Blij ze te zien!!
We gaan naar het hotel Teracce en na ff bijkletsen gaan we slapen!!
Dat was de woensdag!!!

Donderdag 5 november 2015
om 7 uur uit bed want Isaack kan om 7 uur bellen naar het vliegveld of mijn koffers er zijn. Maar ach vreemd verhaal over vertraging. We gaan ontbijten en dan maar naar het vliegveld kijken of ze er zijn maar nee hoor... niets!! Dan laat ik ze maar doorsturen naar vliegveld Eldoret.
Dus zonder bagage naar Eldoret. Het is inmiddels 12.00 uur we gaan maar met de taxi gaat wat sneller. Bus is 6 uur, taxi 5 uur!!!
Tegen 17.00 uur zijn we in Eldoret!!! Daar stappen we over in de matatu van Tjiptjeriet. Hij herkent mij en weet zelfs mijn naam nog!!!!! We gaan met zn 12en in de auto, 4 voorin, 4 op de achterbank en 4 in de achterbak!!!! Kan allemaal hier.
Tegen 19.00 zijn we thuis!!! Ben blij en moe en ga dan ook rond half 9 naar mijn bed toe.

Vrijdag 6 november 2015
7.30 staan we op, gezellig ontbijten en lekker chillen in de tuin!! Tegen 12 uur gaan we samen naar de school!!! Wat is het weer super om alle kinderen daar weer te zien zitten. Van de kleintjes tot de groten!!! Allemaal blij en gaan allemaal graag naar school! Het is de tijd van exame, volgende week begint de vakantie tot eind van het jaar!
De bouw van de klaslokalen is in volle gang maar wat Ariette ook zegt als wij er even niet zijn komen hun ook even niet. Ik had graag willen helpen metselen maar ja kon fff niets beginnen. misschien volgende week!
De kleintjes krijgen eerst te eten. We kijken ff in de keuken waar grote potten op het vuur staan met kedheri, mais en bruine bonen. Wij krijgen ook een bordje!! Lekkerrrrr hoorrrr! De kleintjes moeten eerst hun handjes wassen in een grote ton en dan ga ze netjes in de rij staan voor hun bordje.
We gaan samen met de kleintjes op de grond zitten en ze vinden mij maar wat interessant!!
Ik heb natuurlijk veel mooie foto's gemaakt volgende x probeer ik ze posten, ben mijn fototoestel vergeten.
Ook zijn er nu 2 klasjes van het geld gebouwd wat ik van jullie heb gekregen toen ik de camino heb gewandel naar Santiago de Compostela!!
Dus best trots!!
Nu 700 euro gekregen voor het DAK !!!!! SUPER!!!!!
We gaan weer terug en wandelen door het dorp. Kom Maggi tegen en broers van Isaack, het is leuk en gezellig in het dorp. Weer een beetje thuis gevoel!!!
Ze zijn bezig met de weg te verharden, beetje jammer maar ja ze moeten ook vooruit. Ook heeft het dorp elektriciteit gekregen!!!!
Het gaat beter in Kenia. Er zijn meer scholen bijgekomen. De minister van Financien woont in de buurt dus er wordt geld uitgegeven.
Vanmiddag lekker in de tuin gezeten, beetje lezen.
Lekker gegeten en op tijd naar bed!!!
Morgen is de grote dag!! Hoop ik! Kan ik mijn bagage ophalen.
Ach kleren heeft Ariette genoeg dus dat mis ik niet maar al die leuke spullen voor school.
Ik heb met Ariette overlegd dat ik ze de 13e meeneem want dan is de sluitingsceremonie waar alle ouders komen en dan kan ik aan het uitdelen!!!!

Zaterdag 7 november 2015
Op tijd uit bed, gezellig ontbijten. Na het ontbijt help ik Ariette met de was!!! Dan ben je toch weer blij met een wasmachine!
Het is heerlijk weer, zon schijnt de lucht is blauw dus ik geniet!!
Tegen 14.00 uur gaat Isaack met de matatu van Tjiptjeriet en nog 9 mensen weer samen naar Eldoret. Ik ben zenuwachtig want zullen ze er zijn. ZE hebben Isaack gezegd dat mijn bagage om 15.15 aankwam op Eldoret airport. Maar je weet hier maar nooit!
We zetten iedereen af in Eldoret en gaan verder naar de airport. Het vliegtuig is geland we moeten nog ff wachten, drinken kopje koffie en dan ja hooooooorrrrrrr daar kot een man aan met mijn koffer en rugzak.
IK BEN ZOOOOO BLIJ!!!!!
We gaan weer terug naar Eldoret en nu zit ik hier mijn verhaal te typen.
Ik heb internet in Tendwo, heb kaartje gekocht en dan straks kan ik per dag mijn verhaal doen!!

We gaan zo weer lekker naar huis. Sekuma eten met aardappel. Lekkker hoorr. Ik ben even 2 weken vegetarier. Zal mij benieuwen hoeveel er straks in de auto zitten!!!!

Groeten uit Eldoret!
wordt vervolgd.......
XXX



  • 07 November 2015 - 21:07

    Annet:

    Hoi Angela,
    Wat kan je in een paar dagen veel meemaken he. Echt wel heel fijn dat je koffer en rugzak terug hebt. Sta je denk ik raar te kijken als er niks meer op de band ligt. Grappig dat je herkent word! Dat is wel echt thuis komen.
    Echt super om je verhaal te lezen, hoop dat er nog vele volgen!
    Geniet lekker verder.
    Lieve groetjes Annet

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Angela

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 318
Totaal aantal bezoekers 58421

Voorgaande reizen:

04 November 2015 - 17 November 2015

Tendwo Rainbow Academy St. House of HOPE and GLORY

08 September 2014 - 30 September 2014

Rondreis PERU

24 April 2013 - 23 Mei 2013

VEEL WEGEN LEIDEN NAAR ROME!!!!!!!!

22 April 2012 - 18 Mei 2012

Van Porto naar Santiago de Compostela

02 Mei 2011 - 18 Juni 2011

NAAR Santiago de Compostela VOOR Kenia

22 Oktober 2009 - 20 November 2009

Kroamschudd'n in Tendwo

02 Juni 2007 - 30 Juni 2007

Mijn derde reis

Landen bezocht: