Inkopen gedaan op de markt voor de homebase kids!! - Reisverslag uit Eldoret, Kenia van Angela Maathuis - WaarBenJij.nu Inkopen gedaan op de markt voor de homebase kids!! - Reisverslag uit Eldoret, Kenia van Angela Maathuis - WaarBenJij.nu

Inkopen gedaan op de markt voor de homebase kids!!

Door: Angela Maathuis

Blijf op de hoogte en volg Angela

09 November 2015 | Kenia, Eldoret

Zo weer ff in Eldoret. Dus ook weer ff mijn verhaal bijwerken!!

Ik was zo blij zaterdag dat ik mijn koffer en rugzak had!!!!!
Daarna weer naar huis gegaan met Tjiptjeriet met de Toyota Probox dat dus nu de propbox genoemd wordt omdat je elke x met z'n twaalven in die auto zit!!!!!
We eten aardappelen met sekuma een soort van spinazie. Lekkerrrr!!!!
En ik kan mijn koffer openen en mijn eigen kleren heb ik nu!!!!!!!
Lekker slapen want morgen op tijd weer op!!!!

Zondag 8 november

Het is heerlijk weer!!!! Na het ontbijt pak ik mijn rugzak uit met alle schoolspullen van Karin, Annet en Ina Anthony!!!! Ariette vind het geweldig en we nemen alles mee vrijdag de 13e. Ze krijgen hier prijsjes als ze de beste van de klas zijn !!!! Ook het schoonst !!!!!!!! Nr 2 en 3 en ga zo maar door dus heel wat in te pakken en de rest gaat naar school!! Ik ga deze week de ballonnen uitdelen aan de kinderen van het dorp. Eerder deden we dat de eerste dag maar dan hoorde je 6 weken lang muzungu give me balloon!!!!! Dus ik ga dat nu denk ik zaterdag doen!!!!
De buurkinderen Cindy en Kevin zijn spelen bij Jair. Lieve kinderen !!!!! Jair en Jade soms lekker ontdeugend maar super lief!!! Ik geniet van ze!! Jade praat alles na, gezellig!!!! Grappig is dat Jair nederlands tegen Ariette en mij praat en Swahilli met Isaack en de vriendjes en vriendinnetjes.
Ik help nog weer ff met de handwas!! En tegen 16.00 wordt het donker in de lucht en een kwartier later onweer en het komt met bakken uit de lucht. De elektriciteit doet het niet meer en dan moet je maar weer afwachten wanneer het weer doet!!!!
Maar een lampje op zonne-energie doet het en het licht van de solar doet het ook anderhalf uur!!!!
We gaan lekker stamppot wortelen eten met uien !!!!! Lekkerrrrr hoorrrr!!!! Het blijft tot 21.00 uur regenen. Maar voordeel hier is van regen de watertonnen zitten weer vol. Water om mee te koken, te wassen en te douchen!!!!
Dus ze zijn hier afhankelijk van de regen!!!! De maisoogst is ook voor een gedeelte mislukt omdat het te weinig heeft geregend in juni juli en augustus!! Dat is dan jammer.

Maandag 9 november.

We gaan vandaag naar Eldoret, eerst naar een Boys High School want Nehemia is naar huis gestuurd want Ariette zou zijn schoolgeld niet allemaal hebben betaald. het is een kostschool waar ze een aantal maanden verblijven en dan een x een weekend naar huis gaan. Isaack haalt alle papieren erbij en the balance is o aan het einde van het jaar 2014 dus alles is betaald. Ariettte en natuurlijk vrienden, vriendinnen, familie en dorpsgenoten uit Westerhaar sponsoren zo'n 55 kinderen. Die krijgen kleren, schoenen en schoolgeld en het uniform. Ik ook dus mijn sponsorkind is Dorcas, heb haar de eerste dag even ontmoet maar ze zijn verlegen!!! We gaan dus eerst samen met Nehemia naar de school en Ariette legt alles neer bij de directeur en het is goed. Er staat nog 1000 shilling open want er was een misverstand over een bedrag. Geen probleem meer dus Nehemia kan weer naar school en zijn examen afmaken deze week. Ik loop wat rond en iedereen zwaait naar mij !!! ik kijk achter een deur van een klaslokaal en zwaai een x en ja hoor de hele klas zwaait terug!!!!!! ik maak een foto, ze vinden het super!!!! IK OOK !!!! Als alles oke is gaan we weer met de matatu naar het centrum.

We gaan naar de markt. Ariette wil kleren kopen voor ongeveer 20 kinderen. Voor december !!! We kopen mooie spijkerrokken die 1 euro 50 kosten met leuke t-shirts. Voor de jongens kopen we ook leuke spijkerbroeken 2 euro ook leuke shirts erbij. En bij de 2e hands schoenen kraam kopen we 10 paar schoenen. Alles wat Europa afdankt komt hier weer te liggen van Allstars tot New Balance Nike en ga zo maar door. Zelfs lag er een mooie Louis Vutton tas voor 2 euro!!!! We hebben 2 grote rugtassen vol. Ik heb voor Dorcas mooie nette zwarte schoenen gekocht voor school en straks voor de Kerst!!! Hoop dat ze passen.
Het is druk in de stad!!!
Als we alles hebben gaan we ff lunchen. Ik neem een samosa (soort loempia met gehakt en groente) en een mix salad!! Heerlijk !! Straks gaan we weer met de matatu naar huis. Vanmorgen zaten wij met zn 4en in de achterbak van de propbox!!!!!! Maar ja iedereen wil naar de stad en er is maar 1 auto in het dorp!!!
Ik ga vanavond lekkere spaghetti koken. De buurman heeft tomaten gebracht en vraagt daar dan 2 euro voor om geld te kunnen betalen voor de school!!!
Dit was het weer voor even..........wordt vervolgd!!!!

Groeten Angela XXX

  • 09 November 2015 - 11:47

    Annet:

    Heb er weer van genoten!!
    Tot het volgende mooie verslag.
    Dikke kusss
    Annet

  • 09 November 2015 - 12:20

    Duiana:

    Hallo Angela,

    Top wat je schrijft en doet net zoals de mensen daar! Het echte leven, wat moet je met al dat materialisme hier.
    Ook ik heb net weer een zak vol kleding weggezet en St. Actief komt oude spullen ophalen. Je weet ik krijg spullen van liefhebbende vrienden en fam. Maar op een gegeven moment is het huis te klein. Wat een verschil toch! Zolang je een ander er maar weer blij mee kunt maken geeft het weer een beter gevoel. Geven en delen daar gaat het om!

    Geniet,
    X Diana.

  • 10 November 2015 - 15:23

    Casper :


    Mooi verhaal Angela, ik blijf je volgen.
    Googlemaps zegt dat je 10.301 km ben verwijderd van kantoor of 141 uur met de auto (geen achterbak)

    Groetjes,

    Casper

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Angela

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 250
Totaal aantal bezoekers 58427

Voorgaande reizen:

04 November 2015 - 17 November 2015

Tendwo Rainbow Academy St. House of HOPE and GLORY

08 September 2014 - 30 September 2014

Rondreis PERU

24 April 2013 - 23 Mei 2013

VEEL WEGEN LEIDEN NAAR ROME!!!!!!!!

22 April 2012 - 18 Mei 2012

Van Porto naar Santiago de Compostela

02 Mei 2011 - 18 Juni 2011

NAAR Santiago de Compostela VOOR Kenia

22 Oktober 2009 - 20 November 2009

Kroamschudd'n in Tendwo

02 Juni 2007 - 30 Juni 2007

Mijn derde reis

Landen bezocht: