Naar school en op visite!!! - Reisverslag uit Eldoret, Kenia van Angela Maathuis - WaarBenJij.nu Naar school en op visite!!! - Reisverslag uit Eldoret, Kenia van Angela Maathuis - WaarBenJij.nu

Naar school en op visite!!!

Door: Angela Maathuis

Blijf op de hoogte en volg Angela

11 November 2015 | Kenia, Eldoret

Dinsdag 10 november.

We staan om 7.30 uur op. Jair haalt voor ons een lekkere mdazi. Soort driehoek oliebol!! Lekker!! Het weer valt een beetje tegen!!!! Het is bewolkt en 's avonds regent het veel!!! Ook het klimaat hier lijkt te veranderen want het hoort hier nu droog te zijn!!!We gaan tegen de middag weer naar school!! FF kijken of ik nog wat kan doen!! De klaslokalen zijn bijna op hoogte. Isaack en Ariette kunnen nu materiaal voor het dak gaan halen en ik betaal van jullie geld!!!!
Ik hoop dat het genoeg is voor leslokalen. Wil je nog een bijdrage doen het kan nog steeds!!!! De kinderen zijn weer blij dat ik er ben!!!Al die mooie koppies!!
Ik spreek Dorcas nog even maar ze is een beetje verlegen. Ze zijn aan het opruimen want vrijdag hebben ze graduation en is het schooljaar voorbij!! Ze hebben tot 1 januari vrij!! En dan begint het volgende schooljaar weer!! En na elke 3 maanden hebben ze een weekje vrij.
De metselaar en timmerman help ik ff zagen en timmeren en dan zeggen ze ga maar iets leuks doen!! hahahahah We gaan op visite bij vriendin Rose. Zij was in 2005 bij ons in het kindertehuis om te koken. Ze heeft inmiddels 2 kinderen Mercy van 6 en Daniel van 5 maanden. Ze is zoooo verrast om mij te zien!!! We drinken thee en kletsen weer bij!! We gaan met zn 2en op de motor van haar man weer terug naar Tendwo. De buurkinderen vinden ons interessant !! We zijn net op tijd terug want het wordt donker en jaa hoor het komt weer met bakken uit de lucht!! Het komt zelfs het huis binnen!!!

Woensdag 11 november.
Vanmorgen gaan we op tijd met de matatu rond 8.30 naar Eldoret. We gaan vandaag inkopen doen voor the Graduation!! We kopen overhemden voor de leraren en stof voor de leraressen. Een dikke jas voor the watchman. Cake voor de hele school. Het wordt een gezellig feest!!! Heb er zin in want dat lijkt me geweldig!!! We gaan nog ff langs de souvenierskraampjes!! Leuke beeldjes gekocht Marlies!!

Groeten uit Kenia xxx

• 12 November 2015 - 11:26

Dyonne:

Hai lieverd,
    Wat n prachtige verhalen.Zo intens!
    Ime wil volgend jaar ook!

Geniet intens van die heerlijke kinderen,
    Liefs Dyonne