You´ll never walk alone !!!! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Angela Maathuis - WaarBenJij.nu You´ll never walk alone !!!! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Angela Maathuis - WaarBenJij.nu

You´ll never walk alone !!!!

Door: Angela Maathuis

Blijf op de hoogte en volg Angela

04 Mei 2011 | Nederland, Amsterdam

1e dag van Albergen naar St.Jean Pied du Port (S.JPdP). Om 11 uur maakte ik kennis met Heike en Joy uit Nederland en het was gezellig !!!
Om 14.05 waren we al in Biarritz en moesten tot half 5 wachten op de taxi. Om 17.30 waren we in S.JPdP wat een leuk plaatsje !!! smalle straatjes en leuke huisjes en herbergen voor de pelgrims. Dit is het startpunt voor heel veel pelgrims !! Eerst had ik een 6 persoons kamer voor mij alleen maar na een uur kwamen er 5 mensen bij uit Duitsland, Italie, Nederland en Lynn uit Zweden!! Leuk zeg!! Heb met Heika en Joy het plaatsje verkend en hebben in de kerk kaarsjes opgestoken voor een bon camino en voor iedereen die mij dierbaar is !! Het is echt een plaatsje gericht op de pelgrims. Je ziet alleen maar mensen met rugzak op aankomen. Lekker geslapen in het stapelbed natuurlijk bovenin zoals ook altijd in Kenis!!

2e dag. 27 km 10 uur !!! 6.45 op wekker is niet nodig want er zijn vroege vogels bij !! Om 7.30 afgesproken met Joy om te beginnen.
Maar de eerste km waren al zo zwaar voor mij dat ik tegen Joy zei loop maar door.......en ik dacht ik red dit nooit vandaag 27 km. Het begon ook nog te regenen. Maar ik heb mij niet laten kennen en de ene voet voor de andere gezet, maar het was zwaar, heel erg zwaar. Om 17.30 was ik pas over !!! 10 uur gelopen. Gestegen van 200 naar 1400 m. ZWAAR !!!! In de mist, regen, heel af en toe een zonnetje!! Je komt elke x dezelfde mensen tegen dus eind gelopen met Lynn uit Zweden. Met haar geluncht.
Maar ook zij liep te hard. Het is een prachtige omgeving!!!! Later ontmoette ik Freddy. Allebei waren we aan het eind van ons latijn en zijn samen naar Roncevalles gelopen. Hij komt uit Luxemburg en spreekt frans en een beetje engels dus we praten frans en engels door elkaar!!
We komen aan in Roncevalles en daar is een kerk en klooster omgebouwd tot pelgrimherberg !! Giga groot. Net verbouwd dus alles nieuw zo mooi!! We gaan effe wat drinken met Lynn,Freddy en Mike in Groningen geboren en al 30 jaar wonend in Australie !! Bijzonder. We reserveren een pelgrimmenu en eten samen met mensen uit Ierland, Zweden, Australie, Luxemburg, Belgie. Het is heel bijzonder !! Er is ook nog een dienst in de kerk, we gaan effe kijken maar verstaan er niet veel van maar wel mooi alleen voor pelgrims !! Om 22.00 moeten we naar bed tenminste dan gaat het licht uit !! En ja hoor we liggen net en alle licht gaat uit! Lekker slapen, alle spieren in je lichaam kun je voelen!!! Met de blaren gaat het nog goed. Mijn schouders zijn pijnlijk door het dragen van de rugzak van bijna 7 kilo, maar er lopen ook mensen met het dubbele !!

3e dag. 20 km 9 uur!! Om 6 uur gaat alle licht aan, maar zoals altijd kan ik niet uit bed komen. We (Freddy en ik) gaan rond 8 uur weg. Vandaag 20 km naar Zubiri. Moet een makkie zijn!!
Maar ja dat nu ook weer niet echt. Prachtige mooie route door veel bos !!! Je ziet ook bijna geen andere mensen dan pelgrims !! We doen het mooi rustig aan en ja hoor komen bijna als laatste aan in Zubiri, dus alle herbergen zijn complet!! hotel complet !! particulier verhuur complet !! Dan komt iemand ons zeggen dat je een matras kunt krijgen in een grote hal bij een herberg en voor 4E krijgen we een matras!!! Ben nog nooit zo blij geweest met een matras !!
Ik heb nu blaren, maar ze zeggen de eerste week heb je overal pijn en daarna is het afgelopen. I hope so !!
Vandaag kwam ik Joy en Mike weer tegen en dat is ook zo leuk dat je elke x leuk contact hebt met iedereen die zo ¨gek¨ is om naar Santiago de Compostela te lopen.
Maar ik vind het tot nu toe geweldig.
!!!! Ga zo lekker slapen en morgen vroeg weer op !!!!!

Wordt vervolgd.

Groeten Angela xxx




  • 04 Mei 2011 - 19:57

    Karin:

    Hoi Angela, blij iets van je te horen. Je wist dat de eerste week zwaar zou worden het valt hopelijk niet te veel tegen.
    Fantastisch dat je allemaal leuke mensen ontmoet, klinkt goed.
    Veel succes met lopen en laat snel weer iets van je horen.

    Groeten van Ronnie, Fleur, Pepijn en Karin

  • 05 Mei 2011 - 08:55

    Paulien O.A.:

    Ha Angela,
    Leuk om je verslag weer te lezen.
    Veel succes en plezier.
    Het lukt jou!!!

    Groetjes, Jos, Paulien, en kids

  • 05 Mei 2011 - 13:09

    Diana Wendels:

    Heee Angela, nog maar een paar dagen op pad, en al zoveel gezien en nieuwe mensen leren kennen, dit gaat helemaal goed komen, dus ga zo door, en veel plezier, hup Angela hup!! Zonnige groetjes vanuit Almelooooo

  • 06 Mei 2011 - 06:39

    Frans:

    Hoi Angela ik volg je elke dag met respect geweldig ik weet ook zeker dat je het gaat redden. dikke knuffel

  • 07 Mei 2011 - 18:09

    Thea:

    Hoi Angela,
    Mooi dat we via deze site je reis een beetje kunnen volgen. Wat een indrukken meteen al! Erg leuk om te lezen. Je zou zo zin krijgen om ook eens zoiets een keer te gaan doen.
    Heel veel succes verder!

    Groetjes, Rudy en Thea en kids

  • 07 Mei 2011 - 19:27

    José :

    Hé Angela, Super! Alleen al voor al die contacten zou je gaan wandelen...
    je geeft een mooi gedetailleerd reisveslag ik kan me zo goed verplaatsen in hoe jij je voelt als 's morgens om 6.00 uur het licht aangaat..:-) wij blijven je volgen groeten kids, Alfons en veel liefs José!

  • 08 Mei 2011 - 08:23

    Monique Koopman:

    Hoi Angela,

    Wat is het toch leuk om je op deze manier te volgen! Wat een ervaring om dit te doen. Enorm veel succes bij het vervolg van je tocht. De eerste week zit er al bijna op dus dat gaat helemaal goedkomen.

    Groeten,
    Monique.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Angela

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 163
Totaal aantal bezoekers 58448

Voorgaande reizen:

04 November 2015 - 17 November 2015

Tendwo Rainbow Academy St. House of HOPE and GLORY

08 September 2014 - 30 September 2014

Rondreis PERU

24 April 2013 - 23 Mei 2013

VEEL WEGEN LEIDEN NAAR ROME!!!!!!!!

22 April 2012 - 18 Mei 2012

Van Porto naar Santiago de Compostela

02 Mei 2011 - 18 Juni 2011

NAAR Santiago de Compostela VOOR Kenia

22 Oktober 2009 - 20 November 2009

Kroamschudd'n in Tendwo

02 Juni 2007 - 30 Juni 2007

Mijn derde reis

Landen bezocht: