Santiago komt steeds dichter bij!!! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Angela Maathuis - WaarBenJij.nu Santiago komt steeds dichter bij!!! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Angela Maathuis - WaarBenJij.nu

Santiago komt steeds dichter bij!!!

Door: Angela Maathuis

Blijf op de hoogte en volg Angela

13 Juni 2011 | Nederland, Amsterdam

Een bericht van de laatste dagen voor ik in Santiago de Compostela aankom!!

39e dag 10 juni 2011 20 km Lestedo

Het is druk in Portomarin!!
´s avonds op het pleintje speelt nog een band voor de pelgrims!!! Gezellig!!
Veel bekende gezichten !!
Lekker geslapen en ontbeten in het centrum van Portomarin en maar weer verder !!! maar dan nemen we voor de lunch een heerlijk uitziende ensalada mixta met tonijn!!! Komen we in Lestedo nemen een herberg en gaan lekker even op bed liggen maar dan worden we toch ziek van die ensalada mixta (denk van de tonijn)!! Details hoef ik niet te vermelden want je weet wel hoe dat dan gaat!! Dus hele avond geslapen!!
Gelukkig was het een herberg met 10 bedden en dan denk je die is vast vol maar er was maar 1 vrouw dus dat was ideaal rustig!!!
Toch goed geslapen en we moeten weer verder !!!!!

40e dag 11 juni 2011 8 km!! San Xiao

We staan op en denken dat het redelijk gaat. Nemen met z´n 2en 1 ontbijt en ach we gaan weer!!
maar we hebben allebei geen energie en pap in de benen!!
We besluiten de 1e herberg te nemen en dat doen we dan ook in San Xiao, mooie herberg we zeggen dat we ziek zijn dus krijgen een 4 persoons kamer voor ons 2en. Lief he!!
We gaan lekker slapen van 13.00 tot 18.00 !!!
We vragen om een bord soep s avonds en kunnen nog geen eten zien!! Dus als iedereen heerlijk het hoofdgerecht krijgt gaan wij lekker buiten zitten!!!
We gaan op tijd naar bed en hopen er morgen weer bovenop te zijn!!

41e dag 12 juni 2011 23 km Ribadiso

Het gaat wel weer goed!! Soms moet je gewoon een aantal km lopen omdat er gewoon geen herberg is dus lopen we vandaag best wel veel!! Loop een gedeelte met een hele spontane vrouw Eunsong Kim uit Zuid-Korea!! Ze kent ook iedereen die we voorbij gaan want ze kletst met iedereen die ze tegen komt!! Heb nu een emailadres in Korea dus wie weet!!
Santiago komt steeds dichterbij!!
Nog 20 km!!

42e dag 13 juni 2011 20 km Santa Irene

Het motregent als we gaan lopen. En het is donker en grijs!! Maar ach wat maakt het uit? We zijn er bijna!!
De route is super mooi. Omdat het motregent ruikt alles heerlijk! We lopen veel door het bos met heerlijk geurende eucalyptusbomen!! En dan valt het met de regen ook wel mee!!
In Santa Irene nemen we een herberg. Ook het diner hebben we daar en dat is toch wel gezellig want je zit met zijn allen aan tafel en dan met mannen uit Venetie, vrouw uit Louisiana natuurlijk weer een uit Duitsland en een vrouw uit Kaapstad!! Ik zeg tegen haar heb gisteren nog een smsje ontvangen uit Kaapstad van mijn oom en tante en neef dat het er stormt, Kaapse storm met hoge golven!!! Grappig he!!
Lekker gegeten en nog niet wetende dat we ´s nachts wakker gehouden worden door 2 vrouwen die verkouden zijn en om beurt hoesten!!!! dan kun je nog beter 2 mannen hebben die snurken!! Kan haar wel .......doen!!
Maar ach we zijn er bijna!!!!!

• 24 Juni 2011 - 19:36

Anita:

zo zielig dat op dit verslag niemand gereageerd heeft. Doe ik het maar ff

• 25 Juni 2011 - 11:56

Angela:

Lief hoor en het waren nog wel de laatste loodjes die niet het zwaarst waren!! was ook nog een beetje ziek!! Maar heb het gered!!
    Gisteren leuk feest gehad!!!!
    GEZELLIG !! Live goes on!!