Pamplona !! Nice city !! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Angela Maathuis - WaarBenJij.nu Pamplona !! Nice city !! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Angela Maathuis - WaarBenJij.nu

Pamplona !! Nice city !!

Door: Angela Maathuis

Blijf op de hoogte en volg Angela

07 Mei 2011 | Nederland, Amsterdam

Hallo allemaal,

Ga verder met de 4e dag. 20 km in 8 uur.!!
Van Zubiri ga ik naar Valava. Een mooi plaatsje 5 km voor Pamplona. Lekker geslapen voor 4E in een grote sporthal. Even stokbrood kopen voor onderweg. En gaan!! Het is een hele mooie route door de bergen en door bos. Het is dalen en steigen. De schouders doen nog zeer van de rugzak maar verder gaat het goed. De blaren heb ik doorgeprikt, betadinezalf erop, pleister erop en nachtje slapen. Na 8 uur kom ik aan in Valava. Een leuk gezellig plaatsje en nadat ik de brug over loop is er rechts direct een herberg!! En wat voor één. Ik kom binnen in een kamertje en een ¨oud¨ mannetje geeft mij een stempel in mijn pelgrimpaspoort en noteert de gegevens. Dan loop ik door een kerk met mooie latijnse muziek naar buiten, door een mooie tuin en dan naar de herberg. Het is schoon en netjes. Ik kom weer ¨bekende¨ mensen tegen in de herberg en onderweg weer andere pelgrims zelfs uit Taiwan, Canada, etc ja ze komen uit de hele wereld!!! SUPER !!! Het is een gezellig plaatsje met een groot plein waar veel gezinnen doorbrengen. Effe wat eten en dan terug naar de herberg. Lekker effe zitten in de tuin, dagboek bijwerken want je doet zoveel indrukken op dat je dat na een paar dagen allemaal niet meer weet (Alzheimer Light), Als ik zie met hoeveel mannen ik de zaal moet delen, ongeveer 80%, denk ik dat het een snurknacht wordt maar nee hoor, als ik s nachts wakker wordt hoor ik NIETS !!!! ´s morgens om 6 uur beginnen de eersten al weer te rommelen!! Ik kan weer niet uit bed komen en wacht gewoon lekker tot bijna iedereen weg is. Tegen 8.30 ga ik. Eerst even koffie drinken met een lekker broodje erbij en dan gaan!!

5e dag naar Pamplona 5 km in 2 uur!
Heerlijk zo´n rustige dag!! Mooi weer!! Voor ik het weet loop ik rond 11 uur Pamplona binnen!! Mooie stad en eerst zoek ik een herberg op zodat ik mijn rugzak kwijt kan !! De herberg is snel gevonden en gaat alleen om 12 uur pas open dus loop ik eerst nog wat rond. Om 12 uur zijn er meer mensen gearriveerd en kan ik een bed uitzoeken !! Even alles uitpakken en dan Pamplona bekijken. Samen met Freddy ga ik de stad in. Ook hier een mooi plein waar vanalles te zien is. Mooie oude gebouwen. Natuurlijk het stadion van de stierengevechten gezien en de 14 juli lopen de mannen samen met de stieren hier door de straten !!!!
Gezellig op terras gezeten, lekker rustig aan doen !! Heerlijk zo´n dag tussendoor !! Ja nu al !!!!
Lekker gegeten en ben moe dus op tijd naar bed!! Morgen weer vroeg op!!

6e dag naar Pienta la Reina. 23 km 9,5 uur!!
Om 7 uur op en rond 8.30 weg !! Mooie tijd om te vertrekken vind ik !! Maarrrrrrr het is bewolkt en het gaat mooi, niet al te warm dus alles oké!! Er loopt een meisje van 9 mee met haar moeder, ze komen uit Zuid Afrika! Knap hoor!! Wat tegenvalt is dat er maar weinig cafeetjes zijn onderweg!! Dus we waren in een plaatsje en hadden zin in koffie maar niets, niente nada. Toen kwamen we Linn uit Zweden en Bernd uit Frankfurt en Mads uit Denemarken tegen en ja hoor, zin in koffie?? Mads heeft brandertje bij zich en koffie, Bernd vraagt even om water en alla heerlijke nescafe koffie midden in het dorp!!!! Super was dat !! Met z´n vijven doorgelopen en dat was ik heel gelukkig mee want een half uur later kwam het met BAKKEN uit de lucht!! Eerst nog even geschuild maar het bleef donker en het bleef regenen!! Niet mijn favouriete weer maar ja je moet erdoorheen !! Alles was nat, voeten zwommen in de schoenen!! Even uitgerust in een cafeetje, waar iedereen dan zit droog te worden!! En daarna weer verder. Na 9 uur wandelen werd het droog. Herberg gezocht, in de 3e was plaats na 9,5 uur lopen!! Wat was ik blij met een heerlijke warme douche !!! Kleren gewassen en heerlijk gegeten. Een overnachting kost van 6€ tot 12€ en een pelgrimmenu is van 8€ tot 10€!!! Het is hier niet duur !!!! Iedereen aan te raden!!!!
Oh jee het is alweer 10 uur ik ga slapen want straks gaat alle licht weer uit !!!!
wordt vervolgd.........

Groeten Angela xxx


  • 07 Mei 2011 - 19:45

    José:

    Slaap lekker!!

  • 07 Mei 2011 - 21:57

    Annet:

    Hoi Angela,
    Hopelijk kun je deze wel lezen, weet niet wat ik bij de vorige fout gedaan heb.
    Echt super leuk om je verslag te lezen, Wouter zei ook wat schrijft Angela leuk.
    Had geschreven na je eerste verslag dat ik het ook wel rustig volgehouden had, haha nee hoor,
    Had niet gedacht dat het met je voeten goed zou komen om door te lopen, maar als je echt iets wilt lukt het.
    Nog geen donkere man ontmoet he hahah, Veel plezier verder, het klinkt allemaal super!
    Veel liefs van ons Wouter, Marit, Rob en Annet

  • 08 Mei 2011 - 07:26

    Rolien:

    Jeetje Angela, wat klinkt dit geweldig. Natuurlijk is het hartstikke zwaar, maar de mensen die je tegenkomt, dat moet goed voelen!

    Ben nu al trots op je!
    Zal zo even op internet snorren om je route te bekijken enzo.

    Zet m op! Dit is een lifetime experience.

    Kus Rolien

  • 08 Mei 2011 - 18:04

    Monique A:

    Hey Angela!! Donders gaaf weer om jouw reisverslagen te lezen!! Wens je heel veel suc6 met lopen en veel mooier weer!! en geniet ze!!
    groetjes, Monique

  • 09 Mei 2011 - 12:26

    Rudy:

    Hej zus,volgens mij heb je het aardig naar je zin daar.
    Geniet er van de komende tijd en blijf schrijven, ik word al bijna jaloers.

    Gegroet,

    Rudy

  • 09 Mei 2011 - 12:57

    Fred K.:

    Hoi Angela, leuk zo'n reisverslag.
    Ik blijf je volgen. Nog veel plezier, geniet van de mooie omgeving dan denk je tenminste niet aan zere voeten.......!!!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Angela

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 163
Totaal aantal bezoekers 58452

Voorgaande reizen:

04 November 2015 - 17 November 2015

Tendwo Rainbow Academy St. House of HOPE and GLORY

08 September 2014 - 30 September 2014

Rondreis PERU

24 April 2013 - 23 Mei 2013

VEEL WEGEN LEIDEN NAAR ROME!!!!!!!!

22 April 2012 - 18 Mei 2012

Van Porto naar Santiago de Compostela

02 Mei 2011 - 18 Juni 2011

NAAR Santiago de Compostela VOOR Kenia

22 Oktober 2009 - 20 November 2009

Kroamschudd'n in Tendwo

02 Juni 2007 - 30 Juni 2007

Mijn derde reis

Landen bezocht: