IT´s AMAZING !!!!!!!! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Angela Maathuis - WaarBenJij.nu IT´s AMAZING !!!!!!!! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Angela Maathuis - WaarBenJij.nu

IT´s AMAZING !!!!!!!!

Door: Angela Maathuis

Blijf op de hoogte en volg Angela

10 Mei 2011 | Nederland, Amsterdam

6e dag

Hallo allemaal,

Even weer een berichtje uit Spanje....Ik maak zoveel leuke dingen mee dat het moeilijk is om ze allemaal te beschrijven maar ik zal het proberen.
Het was na de regenachtige dag mooi weer en zijn weer rustig op weg gegaan naar Villatuerta 20 km !! Alles weer droog we hebben alles even in de droger gestopt behalve onze schoenen zijn nog nat maar die drogen wel in de zon !! We gaan nog even ontbijten en weer verer. We hebben een stop in Lorca en gaan verder naar Villatuerta. Daar komen we bij een super mooie herberg. Een heel oud huis met een hele mooie kleine kei-tjes vloer, wierook aan, enya muziek !!!! mooie oude meubels.....prachtig! We hebben plaats met ons 5en. Ik kom aan de praat met de vrouw van de herberg, ze komt uit Brasil en heeft haar man leren kennen on the camino geweldig !!!! Ze hebben nu 2 jaar de herberg en het is hard werken zegt ze !!!! Geen zondag en geen vrije dag maar toch lijkt het me gewelig !!! ´s avonds gaan we uit eten in het dorp en ontmoeten Marilies uit Duitsland we hebben veel lol en after diner gaan we lekker liggen in de hangmatten!!!!! Zoveel sfeer hebben ze in de herberg kaarsjes aan !!! Linn pakt later de gitaar en zingt een mooi Zweeds lied !! It´s amazing !!!! Om 23 uur komt de baas ons vragen of we willen gaan slapen!! Ja moet maar.......
Morgen om 8 uur weer gaan !!!!

7e dag
naar Los Arcos 28 km en WAT EEN DAG !!!!
We gingen vandaag met zn 6en op tijd weg !! en we moesten kiezen of 13 km of 28 km daartussen in was niets.
We kiezen voor 13 km, kopen eten voor onderweg....en lets go !!! We komen in Irache en daar is gratis vino tiento (rode wijn) te drinken het komt net als water gewoon uit de kraan !!!! Niet te geloven speciaal voor de pelgrims !!! Iedereen proeft van de wijn en omdat het nog vroeg is rond 12 uur vullen we onze waterfles voor bij het avondeten! We lopen op ons gemak naar Villamayor de Monyardin zijn daar tegen 16 uur maarrrrrrrr alle herbergen complet !! Tja we kunnen buiten slapen maar liever niet ! Dussss nog 15 km lopen. We moeten allemaal onze knop omzetten en gewoon maar zien hoelaat we over komen. Na een uur gaan we gezellig koken.... Mads heeft alles bij zich om te koken. We hebben aardappelpuree gekookt met uien en paprika heerlijk rode wijn erbij....genieten! Na het diner lopen we verder en genieten van de zonsondergang en de natuur is geweldig alleen al de 100.000 klaprozen langs de weg en in de korenvelden....de wijngaarden....de bergen...it´s amazing !!!! Om 21.30 komen we aan in Los Arcos en weerrrrrrrr is alles complet !!!! Het is druk on the camino wordt ons verteld!!! Dan is een vrouw van de herberg zo aardig om voor ons te bellen naar een hotel of daar nog plaats is.....en there is !! Het is net buiten de stad en we worden erheen gebracht met jaja de auto!!! Heerlijk een bed!! We zijn toe aan een douche en een gin-tonic. heerlijk! Het is mooi weer en zitten nog tot 1 uur op de stoep van het hotel na te kletsen!! WAT EEN DAG !!!

8e dag naar Viana 18 km.

Op tijd weggegaan we lopen door Torres del Rio en kopen brood tomaat en kaas voor de lunch onderweg !!! We hebben veel lol met elkaar onderweg. We komen aan in Viana om 16.30 en weeeeeeeerrrrrrr is alles complet om GEK van te worden!! Gelukkig komen we een vrouw tegen die een particulier huis weet waar we kunnen slapen en het lukt ons toch weer om slaapplaats te krijgen!! Ook al is het weer met matrassen op de grond!! We gaan lekker eten en nog lekker een glas wijn drinken want we kennen elkaar een week dus proosten op en geweldige week !! We gaan nog effe wat drinken in het mooie plaatsje en gaan om 23 uur lekker slapen!

9e dag naar Logronos 10 km.

We kiezen voor een rustdag vandaag en lopen 10 km naar Logronos. We zijn er om 11.30 en ja hoor er liggen alweer veel rugzakken te wachten voor de deur!! De herberg gaat om 12 uur open. Maar er is plaats!!! We gaan lekker de stad in en genieten de hele dag op terras !! Café con leche.....vino tinto....olives!! Super mooie stad. Het is mooi te kijken naar mensen....je kunt precies zin wie de camino loopt want iedereen loopt als een pinguin !! Allemaal op slippers door de stad! Het is zo mooi dat je al de pelgrims herkent en allemaal groet!! Nogmaals it´s amazing !!!!
Met de blaren gaat het goed en ja ´s avonds loop ik ook als een pinguin maar na een nachtje slapen en een vino tiento komt het allemaal goed !!
We gaan lekker eten in de stad en lekker slapen om 22 uur gaat het licht weer uit dus lekker op tijd naar bed!!!!!!

Wordt vervolgd .......
Groeten Angela xxx

• 11 Mei 2011 - 20:53

Frans:

en door gaan ben zelf net terug uit istrie weinig gewandeld maar wel geslapen in een luxe kamer alleen geen gezellige pelgrims in de bus. ik blijf je volgen succes!!!!!

• 11 Mei 2011 - 21:41

Yvonne Pareja:

Jou verhalen zijn zo mooi, het is alsof je het zelf beleeft, ben zeer onder de indruk van jou verhalen en jou doorzettingsvermogen. geniet er maar lekker van dit maak je maar 'e'en keer in je leven mee. de omgeving is erg mooi, adembenemend, hoop dat je het vol zult houden.

• 12 Mei 2011 - 07:39

Annet:

Zit gewoon op je verhalen te wachten, super om ze te lezen.
    Zelfs ik krijg zin hahah
    Geniet maar lekker verder.XXX

• 12 Mei 2011 - 09:08

JaWa:

Dus de geblaarde collega houdt het nog steeds vol:)
    Ina wordt bezorgder met de dag en volgt je haast op de voet....kan niet wachten tot je terug bent.
    Succes met je wandelpromenade verder

• 12 Mei 2011 - 10:37

José:

Angela, wat geweldige ervaring en zoals je schrijft maak je mij maar ook menigeen jaloers: rust, vrijheid, gezelligheid, drankje, mooi weer! Beseffend wat een luxe het is om 's nacht een bed te hebben ...
    Hoe vaak heb je ZONALZIENZAKKEN? Zonsopkomst zul je nog wel niegezienheb'n, jou kennende! Vergeet ook het Twents niet met al die vreemdgangers! :-) veel plezier én blijf Genieten xxx

• 12 Mei 2011 - 12:33

Fam. Maathuis Oldenz:

ha die angela, wat geweldig dat je het zo na je zin hebt en dat je zulke leuke wandelgenoten hebt we genieten van je verhalen en kijken uit naar je berichtjes groetjes van ons allemaal
    (het is ook wel lekker om met deze temperatuur onze voeten rust te geven terwijl die van jouw lekker aan de wandel zijn, we doen het je echt NIET na) wandel ze groeten uit oldenzaal

• 12 Mei 2011 - 21:26

Sandra:

Angela wat kun jij toch ongelooflijk mooi schrijven. Het klinkt allemaal geweldig.
    Fijn dat het allemaal zo goed me je gaat. Gelukkig red je je eigen weer prima. Ik had trouwens niet anders verwacht van jou. Ik wens je weer heel veel gezelligheid en geniet van alles.
    groetjes uit het Oosten.
    Sandra

• 14 Mei 2011 - 11:03

Gina:

Lieve Angela, ik vind je geweldig, hou vol.
    Jou verhalen zijn super om te lezen. Ik wens je een goede reis, geniet ervan.
    Groetjes uit Almelo