Het gaat weer helemaal goed !!!!!! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Angela Maathuis - WaarBenJij.nu Het gaat weer helemaal goed !!!!!! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Angela Maathuis - WaarBenJij.nu

Het gaat weer helemaal goed !!!!!!

Door: Angela Maathuis

Blijf op de hoogte en volg Angela

01 Juni 2011 | Nederland, Amsterdam

Hallo allemaal,

Hier ben ik weer!! Het gaat weer helemaal goed met mijn knieen!!! Gelukkig maar want het is niet fijn om niet fijn te lopen! De dagen rust in Leon hebben mij en mijn lichaam, knieen en spieren effe goed gedaan!! En natuurlijk heb ik er giga van genoten!

28e dag 30 mei 22 km Villar de Mazarife.

Lekker uitgeslapen in Leon dus pas om half 10 lopen we de stad uit! Grappig want veel mensen lopen de stad IN om naar hun werk te gaan! Allemaal met een maandagmorgen gezicht! Ik ben blij dat ik mag wandelen! Na 1,5 uur zijn we pas de stad uit. Het is geen mooie route maar ja je met er toch doorheen! We lunchen in La Virgin del Camino en het gaat zo goed dat we al om 16.00 uur in Villar de Mazarife zijn! We hebben plaats in een mooie herberg San Antonio de Padua! Het probleem van geen plaats is voorbij (zolang het duurt). We eten in de herberg met z´n allen en ik zit bij duitsers aan tafel. Grappige is op zondagmorgen zat een man en een vrouw op het bankje voor de kathedraal. Ik kwam met hen aan de praat en de man uit Duitsland zegt ik wacht op mijn vrouw die komt vanavond. En de vrouw uit Denemarken zegt ik wacht op mijn man die komt vanavond!! Grappig! Laat ik nu bij de 2 stellen aan tafel zitten!!
Heerlijk gegeten vegetarische paella! en lekker op tijd naar bed!

29e dag 31 mei 22 km Santibanez de Valdeiglesias!!

Lekker in een kuil geslapen! Ik geniet als er 2 spanjaarden een uur bezig zijn met het verbinden van hun blaren!! Velen maken er zelfs een foto van..ik ook!! De een zegt I am the blisterman!! Ik geef mijn voeten een 10!!! Geen blaren meer!!
Mijn knieen een 8 dus allemaal voldoende!! DOORGAAN! Om half 8 ontbijt en ja hoor om 8.10 loop ik al buiten!!! Had bijna de zon zien opkomen!Al snel zijn we in Hospital de ´Orbigo. Spullen voor de lunch kopen en lekker op een bankje in het park bij de fontein lunchen!! Plaats is mooi versierd zal vast feest zijn want in elk dorp is er feest!! Om 15.00 zijn we in Santibanez de Valdeiglesias.
Herberg gevonden, beheerder is een Italiaan. Mooie tuin waar ik natuurlijk heerlijk geniet van het in de zon zitten! Het weer is super!! Prima temperatuur!! Geweldig om te lopen! Want ik heb natuurlijk wel vakantie NU! De italiaan kookt voor ons allemaal en het eten is super! rijst, champignons (uit het bos) aardappelen met kip, eitortilla, brood, vino tinto erbij!! Heerlijk! We hebben een hele gezellige avond met de Fransen, Denen en natuurlijk weer de Duitsers!! Ach hele aardige mensen en oh ja Michael uit Israel is er ook weer. Die man kan zo mooi kletsen!!!! Over de geschiedenis van Israel, het Arabische schrift etc...Zelfs de duitsers luisteren aandachtig! We hebben veel lol met elkaar. De italiaan is ook niet zo streng dat we om 22.00 moeten gaan slapen dus we kletsen gezellig door tot het donker wordt. En dat is voor Michael ook het einde van de dag dus gaan wij ook slapen! De 5 Duitse vrienden zijn 8 jaar geleden begonnen met de camino vanuit Muchen en lopen elk jaar 2 weken en dit jaar het eind naar Santiago de Compostela en naar Finisterre! Ze lopen soms meer dan 40 km per dag. Het max op een dag was 54 km ja daaaaaag!!!!
Het was een koude nacht ongeveer 4 graden!!!

30e dag 1 juni 16 km Murias de Rechivaldo

Koud, koud, koud.....maar het zonnetje schijnt dus ben zo weer warm!
Na 12 km komen we aan in Astorga mooi klein stadje! Onderweg komen we een kraampje tegen met allerlei vruchtensappen, koffie, thee, koekjes, fruit, de man zegt welcome in my paradise..... take what you want!! Kijk dat is nog is lief speciaal voor de peregrinos!!!
Freddy heeft nog steeds veel pijn van zijn achilles en we doen het vandaag maar rustig aan. Lekker lunchen in Astorga, heeft mooi paleis van Gaudi, gezellige pleintjes met terrasjes!! Leuke winkeltjes met souvenirs van the camino!! daarna lopen we door naar Murias de Rechivaldo, mooie herberg weer met een mooie tuin vol met bloemen!! Geniet weer in de zon!! Even mijn dagboek bijschrijven want anders weet ik het niet meer! Even met mams gebeld gaat gelukkig allemaal goed!! Hoor dat het morgen Hemelvaart is dus jullie hebben allmaal lekker lang weekend (de meesten dan) Veel plezier!! Fietse!! Vanavond weer lekker gegeten, ik dacht dat ik wat kilo´s kwijt zou raken maar het eten is hier zo lekker dat dat helaas niet zal lukken ondanks de 530 km die ik nu gelopen heb!! Maar ach wat maakt het uit! Ik ga weer lekker slapen en moergen weer vroeg op!!

Groeten Angela xxx

wordt vervolgd.........

  • 02 Juni 2011 - 06:34

    Frans:

    He SUPERVROUW! mooi om te horen dat het allemaal nog goed gaat ik heb je ook een aantal smsjes gestuurd maar ben bang dat die niet zijn aangekomen. Ik blijf je volgen via deze site en hoop je binnenkort nog te spreken. Zet hem op xxxxx

  • 02 Juni 2011 - 11:15

    El&Di:

    Heeeeee Enzjelaatje, wat fijn dat het weer goed gaat! Belangrijk toch af en toe even rust nemen. Gewoon lekker doen hoor! Je hebt deze prestatie al geleverd, bijzonder knap! En wat een prachtige beschrijving van je voettocht.
    En als je die webcam kunt vinden..wij gaan er voor zitten hier. Groeten liefs vanuit zeer zonnig Almeloooooo!!

  • 02 Juni 2011 - 18:54

    José:

    Hé Angela vandaag is het Hemelvaartsdag en traditie getrouw wordt in Nederland massaal gefietst en dat gebeurde vandaag: stralend blauwe lucht, beetje wind en allemaal mensen die fietsten, pcknickten, lekker genoten van het mooie weer, heerlijk!.
    Knap van jou dat je al zover bent gekomen en nog steeds geniet, dat je de rust neemt en nog volop enthousiasme in je hebt én overbrengt. Super, toppie! Succes, liefs en knuffels xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Angela

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 201
Totaal aantal bezoekers 58458

Voorgaande reizen:

04 November 2015 - 17 November 2015

Tendwo Rainbow Academy St. House of HOPE and GLORY

08 September 2014 - 30 September 2014

Rondreis PERU

24 April 2013 - 23 Mei 2013

VEEL WEGEN LEIDEN NAAR ROME!!!!!!!!

22 April 2012 - 18 Mei 2012

Van Porto naar Santiago de Compostela

02 Mei 2011 - 18 Juni 2011

NAAR Santiago de Compostela VOOR Kenia

22 Oktober 2009 - 20 November 2009

Kroamschudd'n in Tendwo

02 Juni 2007 - 30 Juni 2007

Mijn derde reis

Landen bezocht: