BERG OP - BERG AF !!!! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Angela Maathuis - WaarBenJij.nu BERG OP - BERG AF !!!! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Angela Maathuis - WaarBenJij.nu

BERG OP - BERG AF !!!!

Door: Angela Maathuis

Blijf op de hoogte en volg Angela

04 Juni 2011 | Nederland, Amsterdam

Hoi hoi,

Gezellige Hemelvaart gehad???
Genoten van de vrije dagen ????
Vast wel!!!

Ik ga weer verder met mijn verhaal

31e dag 2 juni 22 km Foncebadon

Lekker geslapen en het is eerst weer koud. We gaan goed en al snel zijn we in Rabanal del Camino. Zo rond 12 uur lunchen we daar. Daarna moeten we de berg op de Montes de León. In mijn anwb boek staat dat er maar 1 herberg is maar we gaan toch 6 km verder naar Foncebadon. Het is een super mooie route, mooi bergweggetje en berg op, gaat goed!! Prachtige vergezichten SUPER!!! Om van te genieten het is wel heel erg warm! ALs we in Foncebadon aankomen is er niet 1 herberg maar er zijn er wel 3!! Plaats genoeg. We gaan lekker in het gras liggen uitrusten met een vino tinto erbij. HEERLIJK vakantiegevoel!! Er zit ook een fransman bij de bar en hij vertelt dat hij nu 16 dagen onderweg is (ik 31) en dus gemiddeld 40 km per dag loopt!! Tja het kan wel ¨the camino¨ in 20 dagen!! We eten wat en gaan weer om 22.00 naar bed!!

32e dag 3 juni 20 km Molinaseca

Wat een gesnurk vannacht!! Om GEK van te worden. Had mijn oordoppen in maar kon er toch niet van slapen! Heb zelfs de man wakker gemaakt!!!! Zo van eu je SNURKT (engels) !!!! Oh sorry!! Maar ja helpt niks! Ontbeten en verder berg op gewandeld naar 1504 m waar het Cruz de Ferro staat. Het is een op een hoop stenen staande boomstam met daar bovenop het ijzeren kruis. Menig pelgrim laat daar wat achter om los te laten!! We gaan verder tot 1532 m en daarna komt het !!! De afdaling!! Over een bergweg met grote en kleine keien, Je moet goed kijken waar je loopt en niet te hard naar beneden gaan dus dit was een super belasting voor de knieën!! De daling is tot 603 m!! We komen een Noors gezin tegen met 2 kids jongen van 6 en meisje van 10. Ik kom met hun aan de praat. Ze lopen ongeveer 150 km met de kinderen. Gewoon van school gehouden!! Ze kennen het wandelen in de bergen. Zijn van Noorwegen met de trein naar Zwitserland gereisd daarna naar Spanje en in Astorga begonnen. Het is maar 20 km maar toch zijn we pas om 17.00 uur in Molinaseca. En ja hoor leuk gezellig vakantieplaatsje dus alles vol!! 4 fransmannen mogen buiten slapen. Er staan onder het afdak 2 stapelbedden. Ik vraag of het niet mogelijk is om een matras ergens binnen neer te leggen en ach ja dat is wel mogelijk en dat voor 2 €!! Dus ik slaap onder de trap !! Als we ´s avonds door het dorpje wandelen komen we het Noorse gezin ook weer tegen. De kinderen zijn met SPaanse kinderen aan het voetballen! Zo gaat dat bij kids!! Nog niet moe genoeg! Ik kan bijna na het eten niet meer fatsoenlijk opstaan!!! Maar ja lekker slapen maar weer! Om 5 uur moet ik naar de wc en dan staat een Koreaanse haar tanden te poetsen dus ik denk eueueueue 5 uur ? tanden poetsen!! Oh ja er zijn idioten bij die dus om 5 uur gaan wandelen!! Ik kruip nog weer lekker in mijn ¨bed¨ en slaap UIT tot half 8!!

33e dag 4 juni 24 km Cacabelos

Lekker geslapen onder de trap alleen je hoort iedereen weggaan! Rond 8.30 gaan we richting Ponferrada. Ook nog weer bergaf!! Dan voel je toch wel hoeveel spieren er in je benen zitten!!! Ontbijten doen we daar bij het kasteel rond 10 uur. Verder heeft de stad niet zo heel veel bijzonders. een mooie kerk zoals elke plaats. Gezellig plein.... we lopen verder en lunchen buiten de stad in een parkje!! Om 16.30 komen we aan in Cacabelos en we hebben zoveel geluk dat de herberg heeft 74 bedden en wij krijgen nr 73 en 74!!!!! Hele mooie herberg zit vast aan een kerk en het lijkt net of we slapen op het kerkplein. Er zijn allemaal 2 pers kamertjes in het rond!! Heel gezelli!! Heb lekker pizza gegeten in het dorp en tja het is weer bijna 22.00 uur. Ik begin er aan te wennen, want heerlijk zo vroeg naar bed !!!!

Groeten Angela xxx

wordt vervolgd......

  • 04 Juni 2011 - 20:34

    Alfons & Jose:

    Ha die Angela, alles gaat nog steeds goed en je blijft vol enthousiasme én lopen én schrijven. Het snurken van anderen op de koop toenemend!! We bljven je volgen natuurlijk. Oh ja en je begint wel steeds meer in de "we" vorm te schrijven; is dat een vast wandelmaatje??? xxx grtn van ons xxx

  • 05 Juni 2011 - 06:52

    Karin:

    Hoi Angela, wat een leuke positieve verhalen, volgens mij wil iedereen die je volgt ook wel een keer deze tocht maken. Is het niet mogelijk een paar foto's mee te sturen, lijkt me namelijk prachtig.
    Ik wens je de laatste tien dagen nog veel loopplezier, geniet ervan...

  • 05 Juni 2011 - 09:49

    Annet:

    Hoihoi,
    Haha nog iemand die de we vorm ontdekt heeft haha.
    Baal je al dat je niet zo heel lang meer aan de wandel bent?
    Ben echt benieuwd wanneer jij straks weer gewent bent aan het Nederlandse leven. Denk dat je zo weer weg bent hahah.
    Geniet lekker verder en hopen dat al dat afdalen je knieen het volhouden.
    Dikke kusss en veel liefs Annet

  • 06 Juni 2011 - 09:06

    Dyonne:

    wat gaat t toch geweldig met je,ik hoop voor je dat je straks wel weer kunt wennen in t mooie Albergen. niets geen buitenlanders, geen speciale pleinen, kerken, bergen, maar gauw weer zon reis boeken als de kids ouder zijn lijkt mij t ook geweldig, dat je met totaal onbekende mensen zo een intens contact kunt krijgen, lijkt me echt super, GENIET dikke kus, Dyonne

  • 06 Juni 2011 - 20:57

    Roel:

    Hallo Angela, begin je inmiddels al alles te vergeten?? Je hebt niet meer zo heel veel tijd. Door je verhalen krijg je een mooie indruk van je tocht. Ik wens je veel plezier(sterkte) met de laatste loodjes(km).

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Angela

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 275
Totaal aantal bezoekers 58447

Voorgaande reizen:

04 November 2015 - 17 November 2015

Tendwo Rainbow Academy St. House of HOPE and GLORY

08 September 2014 - 30 September 2014

Rondreis PERU

24 April 2013 - 23 Mei 2013

VEEL WEGEN LEIDEN NAAR ROME!!!!!!!!

22 April 2012 - 18 Mei 2012

Van Porto naar Santiago de Compostela

02 Mei 2011 - 18 Juni 2011

NAAR Santiago de Compostela VOOR Kenia

22 Oktober 2009 - 20 November 2009

Kroamschudd'n in Tendwo

02 Juni 2007 - 30 Juni 2007

Mijn derde reis

Landen bezocht: