Ben er bijna !!!!! Spannend !!!!! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Angela Maathuis - WaarBenJij.nu Ben er bijna !!!!! Spannend !!!!! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Angela Maathuis - WaarBenJij.nu

Ben er bijna !!!!! Spannend !!!!!

Door: Angela Maathuis

Blijf op de hoogte en volg Angela

09 Juni 2011 | Nederland, Amsterdam

Zo.....weer een herberg gevonden en tijd om even mijn verhaal te doen...

Ja.... José.... Freddy uit Luxembourg is sinds dag 1 mijn vaste wandelmaatje!
We kunnen het goed vinden met elkaar en zijn elkaars steun en toeverlaat!!

Hij brengt mij net een LIQOR 43!! Proost op de laatste 90 km!!!
Lieve en aardige man!!

Waar was ik gebleven....

Ja Roel... weet soms niet meer hoe ik heet!!!!!!!!!! Het gaat goed!!

34e dag 5 juni 14 km Pereje

Vanuit Cacabelos lopen we naar Villafranca del Bierzo. Daar ontbijten we op het plein lekker in de zon! We kopen weer stokbrood en kaas en tomaat (wordt een beetje saai he) voor de lunch. We lopen door het dal van Valcarce we lopen wel langs de N6 en de A6 maar je moet genieten van het mooie en dat zijn de bergen. We komen in Pereje aan. Zien een mooie herberg met een mooie tuin en gaan daar lunchen rond 13.00 met het idee om nog 5 km verder te lopen maarrrrrr..rond half 2 komen er donkere wolken over de berg en het ziet er wel heel dreigend uit! En ja hoor na een half uur begint het te onweren en te regenen!!! Dus wij besluiten maar om te blijven want ik vind lopen in onweer doodeng! En regen is ook niet mijn favoriet!! Ik besluit maar mijn was een keer weer te doen in de wasmachine voor de smell!! Ruikt alles weer lekker fris! Ga lekker op bed liggen muziek luisteren en het dondert heerlijk zo in de bergen!We gaan ´s avonds eten en ik ben giga moe en dit x ben ik de eerste die in bed lig van de 12. Doe lekker mijn oordopjes in en hoor niets als de anderen komen!! Had het dus gewoon nodig!!

35e dag 6 juni 20 km LA Faba

Heerlijk geslapen we ontbijten en GAAN!! Het gaat goed en lunchen in Ruitelán. We komen in Portela een mooi kerkje tegen en hebben daar weer een kaars aangestoken (een echte) die vast een week brandt! Het is best een mooie route ongeveer om de 2 km een dorp, het is bewolkt en dat is ook best heerlijk! We moeten naar La Faba en het is alweer klimmen en vooral de laatste km is het heavy!!! Was blij dat ik er was. Er is een leuke herberg met hele leuke vrijwilligers (uit Duitsland) bv thee bij aankomst !! heerlijk. Om 20.00 uur hebben we een gezellig samenzijn in de kerk die naast de herberg staat. We komen uit Spanje, Denemarken, Duitsland, Tsjechie, Engeland .....Hollanda en Luxembourg natuurlijk!! Er wordt een olielamp aangestoken en die wordt doorgegeven en iedereen mag een wens of een gebed doen! heel emotioneel voor mij!! De vraag is: Is de wereld goed of slecht? Sommige zeggen de wereld is goed, ik denk als je de camino loopt is het allemaal goed (iedereen heeft alles voor een ander over) maar als je dan ergens in een bar zit waar tv aan is is de wereld ellendig! That´s life!!
Het motto is: Verander de wereld begin bij jezelf!! Nou ja begin ik maar eens mee dan!

36e dag 7 juni 20 km Biduedo

Het is ´s morgens mistig, koud, het motregent dus niet mijn weer! Maar ja we moeten verder. We gaan de O Cebreiro op vandaag op 1250 m!! Dan komt links achter ons de zon door en rechts achter ons zijn de wolken donkergrijs! Heel mooi gezicht en dan zien we een hele mooie regenboog vanuit het dal! Probeer de pot met goud te pakken maar lukt niet! Na anderhalf uur zijn we in O Cebreiro mooi klein plaatsje met een leuk souvenierswinkeltje en een bar. We gaan eerst het winkeltje in en daarna nemen we koffie met gebak in de bar en een beetje warm worden want het is best fris! Als je de berg op klimt moet je er ook weer af dus dalen maar weer!! Het gaat redelijk goed. Tegen 13 uur kunnen we effe uitrusten bij een bar waar ze zelfs de open haard aan hebben. We lunchen daar en gaan lekker met de rug naar de open haard zitten. Kom aan de praat met 2 Spanjaarden (uit Malaga) die op de fiets zijn. Ik vraag hun wanneer ze in Santiago zullen zijn dat zal vrijdag zijn. Ze vinden het zwaar met de fiets en als ze thuis zijn zetten ze de fiets op ebay voor een prikkie!! Hebben het gehad met de fiets!! Volgende vakantie van hun is 3 weken aan het strand en niets doen!!
We lopen door naar Biduedo klein plaatsje met 1 casa Quiroga waar we overnachten.

37e dag 8 juni 18 km Calvor

Half 8 opstaan ontbijten en we gaan weer. Het is weer mistig en koud, wat een verschil met vorige week toen was het rond de 30 graden!! We lopen naar Triacastela en moeten weer stijgen!!! We komen door veel boeregehuchtjes waar je moet uitkijken dat je niet in een verse koeievlaai stapt!! Maar het uitzicht is prachtig!! Later komt de zon er een beetje door en wordt het wat warmer! We lunchen in een pas gemaaid weiland. Genieten! Lopen door naar Calvor.
Plaatsje waar niets is we eten in het volgende plaatsje waar 1 bar is.
Lekker slapen en morgen weer vroeg op!

38e dag 9 juni 26 km Portomarin

Als we opstaan (7 uur) is iedereen alweer weg! Wij gaan om 8 uur. Naar Sarria daar ontbijten we. Stad heeft verder geen bijzonders dus lopen we door! Je kunt zien dat er nu veel Spanjaarden beginnen met hun camino vanaf Sarria is het 111 km. Zefs een gezin loopt voor ons met een jongetje van 5. We lunchen in Morgade en daar staat de 100 km paal!!! We gaan naar Mercadoiro. Maar als we daar aankomen is de herberg vol. Er zit niets anders op dan nog 5 km door te lopen. Maar het is niet zo warm dus 5 km is een peuleschilletje!! We hebben een leuke herberg gaan straks lekker eten. Nog 90 km te gaan. Tja ben er bijna en dan??

Groeten Angela xxx

wordt vervolgd.....

• 09 Juni 2011 - 20:31

Monique Koopman:

Hoi Angela,

Ik heb je verslag weer met veel plezier gelezen. Super!! Zet 'm op voor de laatste loodjes.

Liefs,
    Monique.

• 10 Juni 2011 - 05:46

Petra Steggink:

Hoi Angela, geniet van je mooie verhalen, elke keer weer leuk om te lezen. Zet hem op naar de TOP!! Toi toi toi en succes met lopen en alles en iedereen ( haha ) om je heen. WE!! blijven je volgen. Liefs Petra

• 10 Juni 2011 - 06:39

Jopie P.:

Hallo Angela !

Wat spannend allemaal, alleen al het idee, dat je niet weet waar je slaapt en in welk bed, en niet te vergeten het eten, ik heb bewondering voor je hoor !!! lees met plezier je verhalen,
    succes met de laatste dagen, en een dikke knuffel
    Jopie XX

• 10 Juni 2011 - 06:46

Dyonne:

en dan....zo blijven leven als je nu doet: nieuwe mensen ontmoeten, veel bewegen, lekker vroeg naar bed, elke avond een wijntje en dat alles samen met Freddy, haha

• 10 Juni 2011 - 10:57

Marga:

dat je het er al weer bijna op hebt zitten,onvoorstelbaar. Ben benieuwd naar je "live"-story en foto"s.Hou vol

• 10 Juni 2011 - 11:02

Marga En Renate:

Ha Angela,

Onvoorstelbaar dat je het er al weer bijna op hebt zitten. We zijn erg benieuwd naar je "live"-story en foto's.
    Hou vol !!!!!!! (zal wel lukken)

XXXX Ranate en Marga

• 10 Juni 2011 - 12:00

José:

Lieve Angela,

Het gaat je bijzonder Goed!! Geweldig! Geniet! Glimlachend ga je straks over de eindstreep! Neen, big smilend!!!

• 10 Juni 2011 - 12:24

Annet:

Super he om de kilometers af te tellen, maar van de andere kant, dan is het volbracht en moet je weer naar huis.
    Hahha ja dan gaat het gewone leventje weer beginnen. Maar ook dat gaat weer goed komen!!!
    Geniet van de laatste kilometers
    Liefs Annet xxx

• 10 Juni 2011 - 20:33

El&Di:

hehe, eindelijk weten we nu allemaal haha met wie je dus al vanaf dag 1 loopt! Geniet van de laatste km's en zet m op en geniet vooral als je hier weer bent van die prachtige herinneringen..knap hoor Enzjelaatje, respect voor jou! liefs van ons en brand een kaarsje..dikke kus van fosse & lammie

• 10 Juni 2011 - 21:00

Thea En Rudy:

Hej zus, we zijn trots op je, je bent een echte doorzetter,volhouden de laatste kilometers en we kunnen bijna niet wachten tot je weer thuis bent!!

Groetjes!

• 11 Juni 2011 - 08:57

Carla:

Nog even volhouden Angela en dan weet je wat de pelegrino's voelen die op het plein van de Kathedraal aankomen ! Knap gedaan hoor, chapeau !!!
    Dan wil ik hier meteen de groeten doen aan onze gezamelijke vriendjes Fosse en Lammie ! XX

• 11 Juni 2011 - 11:54

Rob K:

Goei gedoan meissie. Volhouden nog maar even die laatste meters!. Ik ga me maar even wat meer bezig houden met jou, want ik heb het helemaal gehad met pelgrimgertje :p Groetjes Rob

• 15 Juni 2011 - 09:36

JaWa2:

Welkom thuis...met zere voeten en al...we zijn trots op je

je collega('s)