Santiago de Compostela!!! - Reisverslag uit Santiago, Spanje van Angela Maathuis - WaarBenJij.nu Santiago de Compostela!!! - Reisverslag uit Santiago, Spanje van Angela Maathuis - WaarBenJij.nu

Santiago de Compostela!!!

Door: Angela Maathuis

Blijf op de hoogte en volg Angela

07 Mei 2012 | Spanje, Santiago

SANTIAGO DE COMPOSTELA BEN ER WEER!!!

Maandag 7 mei 2012 24 km to Santiago!!

Het is voor het eerst .s morgens droog dus dat wil wat zeggen!! Maarrrrr helaas na een uur regent het WEER!!! Het heeft de hele dag geregend!! Maar ja je kunt er niets aan veranderen gewoon DOORGAAN!! Het gaat verder super! Na een heerlijk ontbijtje gaan we dan richting Santiago. Rond 16.00 waren we er!! Maar in de regen is er niet veel te beleven op het plein. We gaan de Kathedraal in!! En ik moet denken aan vorig jaar!! We gaan een herberg zoeken en krijgen een heerlijk 2 persoonsbed. Er is een wasmachine en een droger! Is bijna een must want het is zo vochtig je krijgt niets droog. En ja hoor vandaag de eerste blaar op mijn hak!! Ik dacht nog dat is voor het eerst dat ik geen blaren heb!!! Vanavond heerlijk TAPAS gegeten! Super lekker zijn die in de TAPAS bar waar we vorig jaar ook hebben gezeten. Morgen gaan we lekker winkelen in Santiago en hopen dat het weer een beetje beter is!!

Nog effe een terugblik naar ,s avonds 3 mei 2012. We hadden een fles vino tinto gekocht en zaten nog na te kletsen in de herberg met Jozef uit Austria Vienna. Uit eten geweest met Mario Italy en Pierre Quebec, was gezellig. Ik kwam met een vrouw uit Johannesburg aan de praat en dan hoor je toch dat het daar ook helemaal niet goed gaat!! Jammer!! Maar ze had het zo zwaar met de camino dat ze zou ook een fles vino tinto voor haar zou kopen als ze de volgende dag 18 km zou halen. Ze is met 2 zussen en 3 andere vrouwen begonnen in TUI. Dus ik wens haar heel veel succes!! We gaan lekker slapen!!

Vrijdag 4 mei 2012 18 km naar Pontevedra.

het regent,regent en regent. We schuilen waar het kan. Effe in een hotel koffie drinken. Maar ja je moet er doorheen!! het regent de hele dag!! We komen aan in de herberg van Pontevedra en iedereen is er weer ook de vrouw uit Zuid-Afrika dus ik klop haar op de schouder en vraag of ze het gered heeft. No the last 4 km I took a taxi!!! Ik vind dat ze toch een fles vino tinto heeft verdiend maar zelf vindt ze van niet!! Er is een wasmachine en een droger dus we laten alles effe beetje wassen. En dat doen meer mensen en het leuke is dat iedereen het zo fantastisch vindt als de was klaar is en het allemaal lekker ruikt!! Thuis is dat zo normaal!! We gaan de stad in en Pontevedra heeft een mooi centrum. Het is druk met gezinnen, kinderen die voetballen. Gezellige stad!!

Zaterdag 5 mei 2012 24 km naar Caldas de Rei

Het gaat super en we hebben redelijk mooi weer. Ontmoet Rosalie en Frederique uit Holland. 2 Gooische vrouwen!! Rosalie organiseert spirituele reizen!! Lijkt me leuk!! We hebben leuke gesprekken samen!! De route is mooi!! Wat bloeien er langs de weg toch mooie bloemen!! In Caldas de Rei vinden we weer een leuke herberg! Het slapen gaat wat minder want de jeugd gaat uit op zaterdagavond en ze vinden het wel gezellig om in de tuin van de herberg ´s nachts om 4 uur nog effe bij te kletsen!! Nou ja te schreeuwen!!

Zondag 6 mei 2012 19 km naar Padron.

Voor het eerst lijkt het erop dat we beter weer krijgen.
Toch af en toe een klein buitje maar toch. De herberg in Padron is een mooi oud gebouw. Padron is een leuke stad maar het is zondag en alles is dicht. Alleen het gekke is er is elke zondagmorgen markt, maar als wij aankomen is die afgelopen en is het er een heerlijke zooi!! Alle camino vrienden zijn er ook weer o.a. Jaap en Joop uit Holland. 2 shantykoor zangers!! Uit oudhoeksewaard of zoiets!! Onder Rotterdam. Gezellige mannen van 65 en 69!!!! Het is in de middag ZONNIG en ga dan ook lekker effe buiten zitten om nog iets een Spaans kleurtje te krijgen!! Heerlijk!!!Morgen (vandaag dus) gaan we naar Santiago de Compostela!! Snel gaat het!! Precies 2 weken gelopen!! Het was weer een mooie tocht! Anders en toch hetzelfde als de Camino Frances!!
Wat we hierna doen (morgen gezellig door Santiago wandelen en winkelen) Natuurlijk om 12.00 uur naar de H. Mes. Zou het leuk vinden dat de camino vrienden er ook allemaal zullen zijn. En misschien gaan we door naar Finisterre maar dan moet het weer wel beter worden!!

wordt vervolgd.....

Groeten Angela XXX

• 07 Mei 2012 - 20:25

Vincent Van Jose:

Heeeee Angela,
    Hoe is het lopen je afgegaan?, en nog veel last van blaren? Het is een leuk reis-verslag en wij wensen jou nog veel plezier . groetjes Jose, Carmen Manon & Vincent!
    xxx

• 08 Mei 2012 - 06:43

Annt:

Hoi luitjes,
    Wat valt het woord regen toch vaak, echt jammer.
    Even afwachten en anders gewoon het vliegtuid in op naar de zon haha
    Geniet lekker verder.Blij dat je toch bent gaan schrijven is echt leuk om te lezen.
    Lieve groetjes Annet

• 08 Mei 2012 - 08:36

Carla:

Wat gaat het snel!!
    Geniet er van hé!!

• 08 Mei 2012 - 16:49

Angela:

Het wandelen ging FANTAAAAAASTISCH !!!!!! met de laatste dag een blaar!!!!!! Ben helemaal goed getraind kan de hele wereld over!!!! Alleen wil graag ZON!!!!! en 25 graden!!! Die 41 graden hierboven moet andersom het is 14 graden. Het regent al 12 dagen in Santiago!!! De H. MIS was super!!!! Alle vrienden waren er !!!!!! Morgen gaan we met de BUS naar Finisterre!!! Groeten Angela xxx

• 09 Mei 2012 - 15:49

Rudy Maathuis:

Hej Zus,

Afgelopen week in Neustadt am Rensteig een stuk van de Rennsteig(166 km) gelopen is ook een fantastische route en schitterend mooi weer gehad.
    Het was er zomers warm (aanrader)
    Veel plezier met het lopen!!!

Rudy