Het Avontuur in Kenia - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Angela Maathuis - WaarBenJij.nu Het Avontuur in Kenia - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Angela Maathuis - WaarBenJij.nu

Het Avontuur in Kenia

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Angela

29 Juni 2007 | Kenia, Nairobi

Hallo allemaal,

We zijn nu in Nairobi, dus..........einde verhaal !!!
Morgen gaan we weer naar huis maar ik kan weer terug kijken op een super 4 weken !!!!
Het gaat wel heel erg snel maar dat had ik al gedacht !!!
Donderdag's en vrijdag's hebben we de poort bij de beide huisjes geplaatst !! Iedereen in het dorp stond te kijken dat de poorten door 5 vrouwen zijn gemaakt !! We hebben ze mooi geel blauw en oranje geschilderd dus van ver vallen ze mooi op !!!! Het open en dicht gaan gaat op zn Afrikaans maar je moet je aanpassen dus geweldig......
Vrijdagavond hebben we bij de kids gegeten en 's middags hebben we alle sieraden en kraaltjes (van Casper) uitgedeeld dus gezellig met de meisjes EN de jongens armbandjes en kettingen gemaakt !! Ook de jongens liepen met grote oorbellen in !!!
De knuffels en het speelgoed vielen ook in de smaak !! We moeten bijna uitkijken dat ze niet te verwend worden !!!!!
Daarom heb ik nu ook de andere kinderen in het dorp kleren en ballonnen, ringetjes en speelgoed gegeven en die zijn dan ook zo blij !!!!! De buren van het kindertehuis (Turkana's) zijn ook hel erg arm en Ariette heeft besloten om 2 kinderen een jongen van 8 en meisje van 10 te sponsoren om ze naar school te laten gaan dus uniformen voor ze
gekocht en het schoolgeld wordt voor ze betaald !!!! Dus die moeder en de kinderen waren zo blij ! Ze hebben wel 100x gezegd a sante sana (bedankt) !! Dat is geweldig om te zien ! De andere dag zie je die kinderen in een een mooi nieuw uniform lopen en dat is toch wat anders dan vieze kapotte kleren ! Ik heb ze kleren gegeven van Rudy en Thea dus dat meisje liep in de mooie rode broek van Caroline !!! De jongen had ook een mooie broek aan dus het waren hele andere kinderen geworden !!! Tja zo is er veel te doen !! Vrijdagavond hebben we bij de kinderen gegeten, hun kregen macaroni en wij ugaly met sekuma! Het was hel erg gezellig ! na het eten hebben we met ze gezongen en toen we naar huis wilden gaan wilden ze graag dat we bleven slapen ! Dus dat doen we nog wel een keer ! Zaterdagmiddag ben ik naar het kindertehuis gegaan om nog wat tijd met de kids door te brengen en 's middags hebben we met elkaar in het "hotel" thee gedronken en een mandazi =(oliebol) gegeten. Daarna kwam het afscheid !!! Dus alle kids geknuffeld en hand in hand, arm in arm hebben ze (de meisjes) ons weggebracht tot halverwege! slik,slik !!
Daarna de kids uitgezwaaid en gezegd kwaheri = tot ziens !! 's Avonds waren we uitgenodigd bij de Remi en Andrew Rotich en Annet waar we 3 weken hebben geslapen ! Het was heel erg gezellig ! Ze hadden veel voor ons gekookt, een kip geslacht, rijst en aardappelpuree met witte kool gemaakt! Het was heerlijk! Het zijn zulke lieve mensen !!! 's avonds hebben we met zijn allen UNO gespeeld! Superavond !!!
Zondagmorgen om 9.00 uur werden we opgehaald dus afscheid nemen van de familie Rotich! slik,slik !
Op weg naar Nairobi voor 4 dagen SAFARI!
Maandag met de bus richting Tsavopark gereden. Het bestaat uit west en oost !
We hebben veel dieren gezien! zelfs de lions !!!!! superveel olifanten hele kuddes bij elkaar. De luipaard lag in een mooie boom !! Het is geweldig om ze allemaal te zien lopen! We hebben de BIG 5 gezien !!! De leeuw, luipaard, de neushoorn, olifant en de buffel !!!!
Ariette's Keniaanse vriend Isaac is met ons meegeweest ! Hij was nog nooit op safari geweest en vond het prachtig !! Hij gedroeg zich als een echte toerist, hoedje op en camera in de hand, prachtig !!!! We hebben 1 nacht in een tentje geslapen !! En genoten (niet kunnen slapen) van alle dieregeluiden om ons heen ! De olifanten liepen 50 m van ons af door het bos !!!!!
Gisteravond waren we weer in Nairobi !! Vandaag gaan we winkelen, lekker uit eten en morgen gaan we om 11.00 vliegen en zijn om 19.00 op Schiphol als het gaat volgens schema. !!!!!
Dus aan alles komt een eind !!!! Het was geweldig !!!!!
Allemaal nogmaals bedankt voor jullie gift, speelgoed, knuffels, kleren, sieraden. Het is allemaal op een zeer goede plaats terecht gekomen. Ze hebben het hard nodig!!!!! A SANTE SANA !!!!!

Groeten van de BIG5
Rolien, Daisy, Gea, Ariette en Angela.

• 29 Juni 2007 - 07:39

Marlies:

Zo te lezen hebben jullie het echt helemaal super gehad en die safari moet ook geweldig zijn geweest helemaal om kuddes olifanten te zien. Dat is volgens mij best indrukwekkend.
    Ik kijk enorm uit naar de foto's en de video!!!maar dat heb ik volgens mij al meerdere malen gezegd haha
    Nog heel erg veel plezier en een goede reis en dan zien we elkaar zondag op oma's verjaardag. Ben echt super benieuwd!

Liefs Marlies

• 01 Juli 2007 - 10:42

Ben Kruseman:

Op het moment dat ik dit lees, ben je al weer in Nederland. Na deze reis zal je hart nog meer in je "2e thuisland"zijn gaan liggen. Alle uitspraken "tot ziens" zullen dus wel kloppen.
    Verder verhalen hoor ik vanmiddag wel, wanneer we elkaar zien bij jouw moeder's verjaardag.
    groeten
    Ben