Het Avontuur in Kenia - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Angela Maathuis - WaarBenJij.nu Het Avontuur in Kenia - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Angela Maathuis - WaarBenJij.nu

Het Avontuur in Kenia

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Angela

20 Juni 2007 | Kenia, Nairobi

Hallo allemaal,

Weer een berichtje uit Kenia van de BIG5 !!!!!
Het is woensdag nu we weer fff in de stad Eldoret zijn !! Dus we hebben nog 2 a 3 dagen om het werk af te maken.
Waar was ik gebleven? Bij het dagje uit! Nou ja vorige week vrijdagmiddag gingen we terug met 14 tassen met boodschappen voor de kinderen voor het dagje uit en voor ons, de groente en fruit, (lekker!! 3 ananassen) brood etc....., 2 5l waterflessen maar we zijn met zn vijven dus dat moet lukken dachten wij !!! Maar omdat het zoveel had geregend was de weg blubberig en moesten we net als op de heenweg weer de 5 km lopen!! Maar nu met al onze boodschappentassen !!!!! Dus dat was zwaar !!!! Het is hier om 19.00 uur donker dus we kwamen in t donker weer thuis en bijna geen vingers meer over door het dragen van de plastic tassen !!! Maarrrrrrrrr de vrijdagnacht heeft het de hele nacht geregend !!!!! Dus de weg was zeer slecht! Maar om 7.30 uur toch gegaan met 2 busjes, 16 kids, BIG5 en de 2 "moeders" van het huis! Op weg naar Lake Nakuru !!!!! Het is 3 uur rijden maar wij waren om 13.00 pas over want we hebben de busjes vaak uit de blubber moeten trekken en zelfs de bult op moeten trekken en duwen. We kregen hulp van 10 mannen uit het dorp waar we waren anders hadden we het niet gered !! Het is mooi om te zien hoe enthousiast de kids reageren op zo'n dagje uit! Ze hebben van Rolien allemaal een tasje gekregen met de friese vlag erop! Daarin hadden we drinken, chips, koekjes en snoep ingedaan !! Bij Lake Nakuru aangekomen zijn we het park binnengegaan en zagen de kids direct al gazelles, buffels, impala's, zebra's, 2 giraffes met een jonkie !!!! wrattezwijnen, en wel 1000 flamingo's !!! Het is er helemaal roze van !!!!!! Prachtig om te zien !!!! Boven op de berg heb je een mooi viewpoint waar je helemaal over het meer kijkt! Prachtig !!!! De kids hebben genoten en wij ook !!!! Tegen 16.30 zijn we naar de stad gereden en hebben we samen met de kids wat gegeten ! Ze wilden natuurlijk allemaal patat met een worstje en een flesje drinken !! en we hoefden maar voor ons 25en maar 26 euro te betalen !!!!! Dat is nog s goedkoop he !! Tegen 18.30 naar huis gereden dus we zouden om 21.30 thuis zijn maarrrrrrrrr ja hoor vlak bij Tendwo kwam 1 busje vast te zitten (het was al donker) dus allemaal duwen en trekken !!!! Maar de weg is dan superglad dus ik stond ook achter de bus te duwen maa gleed weg en gleed zo in een diepe geul van water zo op mijn kont de blubber in !!! De kids allemaal lachen maar ik zag er niet uit ! Schoenen, broek, fleecevest alles nat en onder de blubber !!!!! Maar we hebben het busje er wel uitgekregen en staand in het busje zijn we naar huis gereden, de kids naar huis gebracht. Ik heb een lekkere douche genomen en mijn kleren zijn voor mij uitgewassen door Annet (Pleegkind bij de familie Rotich waar wij verblijven) want ik had ze weg willen gooien zo vies waren ze maar zij krijgen alle kleren weer schoon !!!!! Maar het droogt niet heel erg goed dus vandaag woensdag weer voor het eerst mijn schoenen weer aan !! Het was een geslaagde dag!!!!!!!!!!!!!!Zondag was het lekker weer toen we opstonden dus lekker buiten ontbijten. We zouden bij Ariettes schoonfamilie gaan eten dus tegen 14.00 er naartoe gelopen we hebben er wat gegeten en ondertussen was er een wolkbreuk met onweer dus hoe zijn we thuis gekomen ja weer door de blubber zelfs op blote voeten anders ga je onderuit !!!! Ik snap nu waarom ze allemaal op blote voeten lopen want je hebt dan weer meer grip op die gladde ondergrond maar het is van dat terra grond dus ik kreeg ook bijna mijn voeten niet meer schoon !!!!
Maandag zijn we weer aan het werk gegaan. We hebben de speeltoestellen allemaal geel rood en blauw geschilderd! We hebben 12 palen in de grond gezet van verschillende hoogtes daar kunnen ze over bokspringen ! Het is mooi geworden !! Dinsdag zijn we naar de lagere school geweest ! Dat was ook weer leuk om er te zijn! We halen vandaag de schommel op, verven die morgen en het hekwerk moeten we vrijdag afmaken! Zwaar werk maar de BIG5 kan het !!!!!!
Vrijdagavond gaan we met de kids eten!
Zaterdag nemen we alweer afscheid en zondag gaan we naar Nairobi en maandag gaan we op safari naar Tsavopark.
De kids waren allemaal heel erg blij met de ringetjes , de oorbellen (zelfs de jongens) en alle kettingen hebben we verdeeld onder de matrons en Remi en Annet hebben we wat gegeven omdat ze zo goed voor ons zijn !!! De knuffels deel ik zaterdag uit ! De jongens zijn heel blij met alle kleren! En natuurlijk de ballon is altijd favoriet !! Alleen moet je elke dag aanhoren GIVE ME BALLOON !!!Maar al met al zit het er al bijna weer op ! We gaan in Eldoret nog wat laatste boodschappen halen en hopen vanavond bij huis afgezet te worden. Het heeft ma en di niet meer geregend dus de weg is droog !!!!!
Zo dat was weer het verhaal !!!!! Groeten uit KENIA van de BIG5 !!!! en tot mailse !!!!!!!!

  • 20 Juni 2007 - 12:05

    Wouter Nordemeule:

    leuke site hoor

  • 20 Juni 2007 - 12:06

    Rudy Maathuis:

    Bedankt voor de felicitatie en alvast een behouden terugkeer gewenst.
    Geniet er van!!!

    Rudy

  • 20 Juni 2007 - 13:11

    Ina Meijer:

    Och ik heb gewoon met jullie te doen daar in die blubber. Maar had je wel in de blubber willen zien duiken hahahaha
    Als je dit leest zijn jullie al lekker aan jullie welverdiende rust begonnen.
    Geniet van de safari en maak mooie plaatjes.
    Liefs
    Ina

  • 21 Juni 2007 - 08:30

    Marlies:

    tjonge jonge wat een weertje daar in Kenia. Dat kan je je toch haast niet voorstellen. Dat het s'nachts regent oke dat is in principe niet zo'n heel groot probleem, maar dat de wegen er dan zo slecht van worden dat is gewoon ontzettend irritant. Ik weet precies wat jullie door maken, want wij hebben ook wel eens blubberige dagen gehad
    Wel super dat jullie met de kids naar Lake Nakuru zijn geweest. Ik zie die kijkende ogen al voor me. Dit moet echt een geweldige dag zijn geweest en ik ben dan ook benieuwd naar de foto's.
    Geniet nog van de laatste dagen en ik moet zeggen dat het allemaal weer erg snel gegaan is, maar zo ervaar je het zelf zeker ook?
    Succes nog met de laatste toestellen en ik ben benieuwd hoe het geworden is haha

    En nu lekker op safari ook al weet ik dat het een enorm dubbel gevoel geeft, want eigenlijk zou je nog wel een week bij de kids willen blijven, maar er komt helaas overal een eind aan en volgend jaar ga je gewoon weer terug.....

    Liefs Marlies

  • 21 Juni 2007 - 12:02

    Jopie Potijk:

    Ook deze keer is het weer genieten met het lezen van je verhalen, ik heb je al vaker gezegd Angela, je moet verslaggeefster worden, of een boekje uitgeven !!! Goed te horen dat het allemaal goed gaat, en dat jullie genieten, jammer dat het er al weer bijna opzit ! Ga genieten van de resterende tijd.Goede thuisreis en tot ziens! Groeten aan de BIG5 en de KIDS, voor jou een dikke knuffel van JOPIE

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Angela

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 174
Totaal aantal bezoekers 58504

Voorgaande reizen:

04 November 2015 - 17 November 2015

Tendwo Rainbow Academy St. House of HOPE and GLORY

08 September 2014 - 30 September 2014

Rondreis PERU

24 April 2013 - 23 Mei 2013

VEEL WEGEN LEIDEN NAAR ROME!!!!!!!!

22 April 2012 - 18 Mei 2012

Van Porto naar Santiago de Compostela

02 Mei 2011 - 18 Juni 2011

NAAR Santiago de Compostela VOOR Kenia

22 Oktober 2009 - 20 November 2009

Kroamschudd'n in Tendwo

02 Juni 2007 - 30 Juni 2007

Mijn derde reis

Landen bezocht: