Het Avontuur in Kenia - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Angela Maathuis - WaarBenJij.nu Het Avontuur in Kenia - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Angela Maathuis - WaarBenJij.nu

Het Avontuur in Kenia

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Angela

15 Juni 2007 | Kenia, Nairobi

Hallo allemaal,

Hier ben ik dan weer fff in de stad Eldoret. Als het goed is heb ik iets meer tijd om te internetten dus zo kan ik jullie op de hoogt houden van de stand van zaken bij het kindertehuis het jongenshuis en het meisjeshuis in Tendwo !!!!
Allereerst hebben we hier last van het milieuprobleem want hier regent het als in Holland vooral 's nachts en het is veel bewolkt JAMMER en we krijgen smsjes dat het Nederland mooi weer is !!!!!!! Als het hier regent dan wordt het blubber en de grond wordt zo glad als het bij ons sneeuwt !!! Dus dat is moeilijk lopen en als we naar de stad gaan zoals vanmorgen dan slipt de auto (de melkboer van het dorp) alle kanten in !!!!! Maar we zijn in de stad gekomen ! Daisy en Rolien laten vandaag hun haar invlechten dus moeten 8 uur zitten maar het kost maar 7 euro !!!! We zijn op schema wat betreft de werkzaamheden bij het kindertehuis !! We hebben geschilderd in het huis en hebben twee hekken gemaakt voor de toegang van het erf en natuurlijk vrolijk geschilderd. we hebben een wipwap, een duikelstang en 2 voetbaldoeltjes in de stad laten maken die staan nu in de grond moeten alleen nog geschilderd worden. En we laten nog een schommel maken met ringen een touw en een oude autoband eraan. We hebben van dikke palen een evenwichtsbalk gemaakt op kniehoogte en daar hebben de kinderen gisteren al heel erg van genoten. Ik had de eerste week een beetje moeite met de verlegenheid van de kids. Maar nu we wat meer hun spelen worden ze een beetje losser. De kleintjes zijn 's middags vrij maar moeten ook thuis helpen afwassen en de mais van de kolven halen voor de ugaly (maispap) Ze moeten zelf wassen. De ouderen gaan 's middags ook naar school tot 5 uur. Onze werkdag is van 9 tot 15.30 uur. Daarna lopen we naar huis, douchen !! teiltje en bekertje water !! Maar heerlijk hoor na zo'n werkdag! Dan gaan we eten koken en we kletsen nog wat en gaan op tijd naar bed !!!!! Het is om 19.00 uur donker dan steken we gezellig de olielampen aan en natuurlijk de rode waxinelichtjes (aardbei) die ik van mijn lieve collega Daien heb gekregen !!!! Dus het is heel erg gezellig en vooral de verhalen van een ieder zijn leuk om te horen omdat je elkaar niet kent heb je elkaar veel te vertellen!! We hebben danook veel plezier met zijn vijven THE BIG5 !!!!!!
Remi en Andrew zijn weer zeer lief voor ons. Gisteren was het gas voor het koken op dus no food !!!! Maar we mochten in hun nieuwe keuken koken. Ze hebben een houtkachel gemaakt waarop ze koken net zoals het vroeger was !!!! Rondom zit water dus we hebben elke avond warm water voor het douchen ! Ze brengen ons elke avond thee en melk!! Zeer lieve mensen zijn het ! We zijn woensdag naar de school geweest waar mijn nichtje Marlies en haar vriendin Sharon sportlessen hebben gegeven. We werden door alle kinderen zingend en klappend onthaald! Dan houd je je ogen moeilijk droog !! Al die donkere oogjes kijken je aan !! Ze kregen de uitslag van het examen dat elke maand gehouden wordt om te kijken hoe het met de kinderen gaat. Ze kregen allemaal 1 kauwgombal en een compliment van de hoofmeester! Geweldig om te zien! Daarna werden we rondgeleid door alle klassen. Er waren 2 klassen aan het sporten. De kleintjes krijgen elke dag les en de grotere 3x in de week. De kleutertjes zongen een geweldig lied voor ons WELKOM VISITERS ....Nadat we in het visitersbook hebben geschreven zijn we teruggelopen en werden we bij het stel wat allebei les gaf op de school uitgenodigd om te komen eten! Dus daar hebben we rijst en aardappelen gegeten. Hun zoontje Kevin zat ook op school en ze hadden een 6 maand oud dochterje !!! Leuk dat mensen je spontaan uitnodigen !! We zijn ook nog bij een alleenstaande vrouw geweest die 4 jaar geleden haar man is verloren door moord. Ze heeft 5 kinderen en nu worden er misschien 2 kinderen door Ariette en Holland gesponsord !! Ze hebben het hier zo hard nodig !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
We hebben besloten met ons vijven om ook wat speeltoestellen in het dorp te zetten zodat hun ook wat te spelen hebben. Gisteren is Ariette nog met 2 kinderen uit het dorp naar het ziekenhuis geweest ze hebben vergiftigde paddestoel gegeten en vielen elke keer weg en moesten overgeven en waren aan de diaree, die mensen hebben niks dus Ariette met hun naar het ziekenhuis daar zijn ze aan het infuus gekomen en een nachtje gebleven ter observatie en als het goed gaat kunnen ze vandaag weer naar huis!! Zo maak je hier elke dag wel wat anders mee. Soms word je moe van de laksheid hier ! Maar ja daar zijn het Kenianen voor ! Morgen gaan we met alle kinderen naar Lake Nakuru een safaripark met een groot meer dat rose is van d flamingo's en waar alle dieren van leeuw tot gazelle rondlopen dus dat is voor de kids geweldig om te zien !!!!2 busjes hebben we gehuurd en hopen dat het vannacht niet regent want dan kan het busje ons niet ophalen van het huis want het is te modderig dus superglad!!! We nemen wat lekkers mee voor de kids en ze hebben hun dag van hun leven ! En daar genieten wij dan ook weer van !!! En dan hebben we nog maar een week tegaan en dan gaan in het kindertehuis dus we moeten nog hard werken om alles af te krijgen maar dat moet lukken ! We gaan ervoor !!!!!
Zo ik hoop dat jullie weer een beetje een indruk krijgen hoe het hier in Kenia gaat!
Groeten van de BIG5 uit KENIA !!!!!!

• 15 Juni 2007 - 20:15

Ben Kruseman:

Angela, troost je, het weer is hier de laatste dagen ook redelijk nat. Wat een verhaal! Ik heb net even met jouw ouders gebeld. Ze zaten met de buurvrouw in de logia en dronken nog een glaasje op hun 53 trouwdag. Wanneer je dit leest, zit Tendwo er al weer op en zul je je wel verheugen op het weekje vakantie.
    Groeten,
    Ben

• 16 Juni 2007 - 18:31

Jacqueline:

Hoi Angela,
    Blij te horen en te lezen dat je weer volop geniet. Vooral dat je met zo weinig zoveel geluk kunt btrengen boij andere mensen. Het reisje met de kinderen zal een vast weer een groot succes geweest zijn, tenminste als het allemaal gelukt is. Hier is het weer nog steeds lekker al regent het wel tussendoor. Wij genieten volop van onze overkapping leven bijna de hele dag buiten geweldig. Precies zoals ik het me had voorgesteld. Iedereen rent naar binnen en wij kunnenh heerlijk blijven zitten lezen tot in de late uurtjes. Verder gaat alles hier ook goed heel druk op het werk heb zelfs een week vakantie moeten afzeggen maar neem ik een ander keer wel weer. Hoop dat je nog een fijne week vakantie hebt en een goed terugvlucht. De tijd vliegt voorbij het is nu alweer 16 juni dus nog veetien dagen.
    als je terug komt zijn wij een paar dagen naar Berlijn. Heel veel groetjes aan de Big5 en ik hoop dat je nog veel plezier hebt. groetjes Jacqueline

• 18 Juni 2007 - 20:17

Wim Ploeger:

hallo Angela,
    Altijd weer geweldig om jullie belevenissen te lezen en om er een voorstelling van te maken.Sterk dat jullie proberen je aan tepassen aan deze andere cultuur.Regenen doet het hier ook en daarom dachten we er goed aan te doen om ons team-uitje (LH) af te zeggen (voorspelt was hevige regen en windstoten).afgezegd en vervolgens schitterend weer gehad, gaan nu 23 augustus. Je ziet het..ook hier loopt alles gladjes.Gerrit L. doet wanhopig zijn best je waardig te vertegenwoordigen.(ha ha).
    He, BIG5 keep on smiling,change the world a bit.

de Ploegertjes