FEEST in Santa Domingo - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Angela Maathuis - WaarBenJij.nu FEEST in Santa Domingo - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Angela Maathuis - WaarBenJij.nu

FEEST in Santa Domingo

Door: Angela Maathuis

Blijf op de hoogte en volg Angela

15 Mei 2011 | Nederland, Amsterdam

Hallo allemaal, daar ben ik weer !!!

10e dag: 12 mei 10 km

Vroeg wakker, tja dat is wennen zeker voor mij mensen staan om 5 uur op en gaan om 5.30 al lopen !!!!!!!!
Wij zijn vaak de laatsten die de herberg verlaten. En dan staan wij al om 7 uur op en gaan om 8 uur weg !! Had kaarsjes gekocht om aan te steken in de Santiagokerk vandaag !! special day for me! Er zijn alleen maar neplichtjes in de kerk!! Na ontbijt gaan we naar Navarette is 10 km maar Freddy heeft veel pijn aan zijn achillespees en zoveel dat Bernd met hem naar de dokter gaat en ja het is een ontsteking en hij moet zeker 3 dagen rust houden!! Jammer, pelgrims helpen elkaar dus ik ga met Freddy in de taxi naar Najera 16 km verderop de rest loopt erheen. Mads heeft knakworst gekocht en we eten brood met knakworst op het plein in het dorp !! Als wij aankomen om 15.30 bij de herberg zijn er nog maar 3 bedden van de 90 vrij dus weer vol. Ik dacht ach voor de luxe ga ik af en toe in een hotel maar je moet soms in een hotel, we hebben een kamer in een hostal gevonden en ach heerlijk een keer een beetje uitslapen (tot 8 uur) Lekker geslapen zonder om 5 uur lawaai van crazy peregrinos !!!

11e dag 13 mei Azofra 6,5 km

Na ontbijt gaan we weer ! Freddy neemt de taxi en wij lopen in 1,5 uur naar Azofra. Het is warm ongeveer 31 graden !!!!! Dus blij dat het niet ver is. We komen aan bij een mooie herberg met een voetenbadje waar we lekker in de zon kunnen zitten genieten. Was gedaan en lekker chillen !!Freddy en ik gaan boodschappen doen want we koken voor ons allen spagetti carbonara.....vino rosada en tinto erbij HEERLIJK !!!! We maken om 21.00 uur alweer teveel lawaai, tja om 21.00 uur liggen sommige al in bed !! We gsan maar buiten zitten met de wijn en kaarsje aan gezellig !! Om 22.00 uur moeten ook wij naar bed ja ze zijn streng !!

12e dag 14 mei Santo Domingo de Calzana 16 km

We staan zoals elke dag om 7 uur op, ontbijtje en lopen om 9 uur weg. Het motregent eerst een beetje en daarna regent het harder waardoor we ´hard¨ lopen en na 3 uur al in Santa Domingo zijn. Nat, vies dus lekker douchen !!!! Mooie herberg met 200 plaatsen dus op tijd !!!! En het is feest in Santa D. We gaan lunchen de stad in en bekijken de cathedraal met de kip en de haan !!!! ´s avonds eten we tapas en paëlla en vino tinto.... en omdat het feest is zijn er veel bandjes, muziek, markt....gratis vino tinto uit een speciale wijnfles met zo´n tuit eraan waar je dan uit moet drinken nou ja je moet het gewoon achterin je keel gooien. Er is een jongen uit Singapore bij ons die kijkt zijn ogen uit !!!! Er is een polonaise van pelgrims... het is supergezellig !!!! OM 22.00 gaat de herberg dicht is maar goed ook want anders zouden veel pelgrims dronken binnen komen. Goed geslapen en weer vroeg op.

13e dag 15 mei Belorado 26 km

Ontbijt en om 10 gaan we. Freddy gaat liftend naar Belorado taxi is duur !!! Hij reserveert bedden voor ons mooi handig. We zijn om 16.30 uur over, moe, spierpijn, koud. Het wisselt zo sterk in temperatuur, de ene dag is het 30 graden en de andere 15 !! Het is zondag en de supermarkten zijn dicht dus we gaan lekker tapas eten!!! Heerlijk !!!! Er zouden flamingodansers optreden maar we waren te laat lekker even in bed gelegen om warm te worden !! Op tijd naar bed en lekker effe uitrusten. Morgen weer verder !!!!1
Jammer dat FC Twente niet kampioen is geworden !!!!!!

wordt vervolgd ...........

Groeten Angela xxx

• 16 Mei 2011 - 07:02

José:

Dag vrij genomen om bij te komen ...

• 16 Mei 2011 - 07:54

Petra Steggink:

Hoi Angela, wat schitterend om te lezen, super leuk wie en wat je allemaal meemaakt. Succes met lopen en heel veel plezier nog! Gaat lukken als ik alles zo lees. Gewoon genieten en pluk de dag telkens weer. Blijf je volgen hoor!
    Liefs "je nichtje".

• 16 Mei 2011 - 09:57

Jacky:

ha Angela, leuk om te lezen dat je het naar je zin hebt! veel verschillende nationaliteiten maakt het ook heel bijzonder. Volhouden en nog heeeeel veeeeel plezier!

liefs van mij

• 16 Mei 2011 - 18:59

Roelien:

Hoi Angela, leuke verhalen om te lezen wat je allemaal mee maakt en doet.
    Ik wens je nog heel veel plezier.
    En geniet er van.
    Groetjes

• 16 Mei 2011 - 19:30

Rolien:

he topper,
    wat heerlijk om je verhalen te lezen, ik loop een beetje met je mee :-)
    Geniet volop!!

• 17 Mei 2011 - 08:24

Anita:

He Angela, lijkt me een geweldige ervaring wat je allemaal meemaakt, leuk hoor.
    Ik blijf je volgen, doe voorzichtig en geniet.
    Een dagje door Amsterdam slenteren is dus voor jou een peuleschilletje!

• 17 Mei 2011 - 17:06

Ursula:

Hoi Angela,

Wat schrijf jij leuk en enthousiast over jouw reis! Super om te lezen. Wat moet dit een enorme ervaring voor jou zijn. Houd vol en blijf genieten!

Greetz!

• 18 Mei 2011 - 20:13

Sandra:

respect respect en nog eens respect.
    Het klinkt allemaal weer geweldig.
    Ik ben best wel een beetje jaloers.
    Heel veel plezier en tot schrijfs.
    Ik vind je verhalen zo geweldig.

groetjes Sandra