Burgos !!! Nice city - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Angela Maathuis - WaarBenJij.nu Burgos !!! Nice city - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Angela Maathuis - WaarBenJij.nu

Burgos !!! Nice city

Door: Angela Maathuis

Blijf op de hoogte en volg Angela

20 Mei 2011 | Nederland, Amsterdam

14e dag 16 mei naar San Juan de Ortega 23 km gelopen.

Zoals alle dagen gaan we om 7 uur op en beginnen rond 8 uur te wandelen. We komen een Frans stel tegen dat loopt met hun 2 ezels en hun hond !!!! PLAATJE !!!! We lopen een heel eind met hun mee en als we in Villafranca Montes de Oca ontbijten en hun daar ook gaan zitten worden de ezels ongeduldig en ia-ia-ia-en erop los!! SUPER!!! Rond 16.00 uur komen we aan en Freddy heeft bedden voor ons gereserveerd (eigenlijk tegen ons principe) maar moet wel !!! San Juan de Ortega is een mooi klein plaatsje met een kerk een herberg en een bar, restaurant dus alle pelgrims zitten daar een biertje of een vino tinto te drinken. Er is een Spaanse rasta man die zijn gitaar heeft meegenomen en op het terras mooie liedjes zingt !!! Vader Michael en zoon Erez uit Israël zitten er ook!! Mooi stel, Michael weet zelfs waar Meppel ligt, is er x geweest !! Mooie verhalen kunnen ze vertellen! We zijn volgend jaar welkom in Tel Aviv ! Karina uit Duitsland heeft een tijd met ons meegelopen. En zo krijg je veel ¨bekenden¨ on the camino !! s avonds om 18.00 begint de kerkdienst voor de pelgrims! We verstaan er niet veel van maar gaan toch en het is geweldig om daar met zijn allen te zijn. Steek natuurlijk weer de nodige kaarsjes voor iedereen aan! We eten ´s avonds in het restaurant met 2 Duitse mannen aan tafel. Er zijn zoveel Duitsers on the camino !!!! Rond half 10 gaan we naar ¨huis¨ slapen !! Morgen vroeg weer op!

15e dag 17 mei 25 km naar Burgos !!!!!1

We lopen naar Agés en daar ontbijten we. Eerste gedeelte van de route is mooi, er is een mooie circel of life gemaakt van stenen !!!! Op een gegeven moment beginnen mijn voeten te branden. Het laatste gedeelte naar Burgos is saai. Het gaat langs de luchthaven en als je denkt dat je er bijna bent in Burgos is de herberg nog 5 km lopen!!!! Ik heb een blaar op mijn hak en alles doet steeds meer pijn !! Kan bijna niet meer!!!! Heb spierpijn van schouders tot dikke teen !!!! We komen om 18.00 aan in het centrum van Burgos en ja hoor herberg COMPLET !!! Achteraf gelukkig maar want we gaan in een pension en kunnen uitslapen !!!!!!! Ben er helemaal aan toe want ik ben KAPOT !! (voor het eerst) ´s avonds in Burgos gaan we lekker pizza eten en ik besluit om een rustdag te nemen morgen....en bij nader inzien doen de andere 5 dat ook ! Burgos heeft een mooi plein, mooie winkels, smalle straatjes, mooi park aan de rivier, mooie cathedrale dus genoeg te zien !!!

16e dag 18 mei RUSTDAG BURGOS

Oh... heerlijk uitgeslapen !!!! Daar was ik helemaal aan toe ! Geen pelgrims die om 6 uur gaan, om half 10 kom ik uit mijn bed en de anderen ook !! We gaan ontbijten en lopen in de stad rond tot we naar de andere herberg kunnen voor de volgende nacht !! We lunchen in de stad, bekijken de cathedrale SUPER !!!! ´s avonds heerlijk met z´n allen tapas gegeten !!!! van alles besteld heerlijk !! slakken, krab, gevulde champignons....etc vino tinto erbij !! Ijsje na !! en natuurlijk weer om 22.00 naar bed !!

17e dag 19 mei Rabé de las Calzada 14 km gelopen.

Met mij gaat het weer goed na de rustdag...de naald van de Midvastenloop doet wonderen !!! We lopen vandaag rustig aan en nemen een herberg in Rabé de las Calzada. Linn en Bernd en Marilies lopen verder. Ze vinden het moeilijk... maar ja we zullen elkaar vast wel weer zien. We eten met z´n allen wat en zit dan ook met weer een vrouw uit Duitsland en een vrouw uit Canada aan tafel. We drinken nog wat in een klein café en zien dan dat er een heel stuk over de camino in de krant staat en dat er zoveel pelgrims zijn dat alle herbergen vol zijn en zelfs soms de hostals en hotels en pensions !!!
En zelfs het stel met de ezels staan in de krant !!! Grappig !!

18e dag 20 mei Castrojeriz 18 km

Om 7 uur op weer zijn we de laatste !!!! ontbijten en voor ons doen lopen we vroeg om 8 uur !!!! Het gaat goed en lopen in de mist naar Hornillos del Camino!! Al snel komt de zon erdoor !! Ik geniet van de natuur het is hier zo mooi !!!! Windstil, mooi weer !!! We gaan naar Hontanas en daar vragen we een man met een auto of hij ons naar Castrojeriz (7 km) wil brengen want daar zijn Linn, Bernd en Marilies...Weer is alles vol en we proberen een herberg op een camping en daar is nog plaats. Er staan veel Nederlanders met hun caravan.... We zijn elke dag blij met een slaapplaats !!! We slapen met z´n allen in een hele grote hal !!! Gezellig !! We gaan lekker uit eten in het centrum..... natuurlijk weer op tijd naar bed want morgen weer vroeg op !!!!

Groeten peregrino Angela xxx

• 20 Mei 2011 - 21:04

Annet:

Hoi Angela,
    Het blijft geweldig om je verhalen te lezen. Wat zal dat straks weer wennen zijn voor je.
    En af en toe een rustdag nemen moet je ook gewoon doen!
    Blijf lekker genieten en vergeet niet te schrijven.
    Toitoi, veel liefs Annet

• 20 Mei 2011 - 21:30

Monique Koopman:

Hoi Angela,

Elke keer weer leuk om je reisverslag te lezen en je op deze manier te volgen.

Groetjes,
    Monique.

• 21 Mei 2011 - 17:28

Sinie Kroezen:

Hoi Angela
    Ik ben er maar eens goed voor gaan zitten, en heb alle verhalen in een keer gelezen.In een woord GEWELDIG
    Wat een prestatie, en een ervaring rijker. (met Tonny gaat het aardig goed hij is niet meer zo misselijk)
    Nog veel loopplezier en de hartelijke groeten van Sinie

• 21 Mei 2011 - 21:18

José:

Hoi Angela,

Er loopt ook een man uit Wierden (Johan) deze pelgrimstocht. Hij is vorige week dinsdag (10-mei) begonnen en hij loopt hem zelfs voor de 2e keer! Als je hem ziet doe hem de groeten!
    Veel plezier
    xxx

• 22 Mei 2011 - 15:12

El&Di:

Hey Enzjela, wat een fantastiche ervaring moet dit voor je zijn. We lezen met zoveel plezier je verslagen, blijf schrijven hoor! En bovenal genieten van alles! Zet m op! Liefs van ons

• 22 Mei 2011 - 21:29

Carla :

Hallo Angela, wat een fantastische reis ben je aan het maken ! Ik heb vandaag pas al je reisverslagen gelezen, maar vanaf NU ga ik je volgen! Heel veel succes en Bon camino ! Groeten uit Brabant ;-)

• 24 Mei 2011 - 12:48

Karin:

Hoi Angela,

ook ik kan geen genoeg krijgen van je mooie verhalen over de camino.
    Ik heb daarom het boek "ik ga op reis en laat achter" gekocht, gewoon geweldig hoe deze vrouw ook schrijft.
    Ik blijf je volgen en toi toi toi.

Karin