LEÓN!!! Nice city!! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Angela Maathuis - WaarBenJij.nu LEÓN!!! Nice city!! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Angela Maathuis - WaarBenJij.nu

LEÓN!!! Nice city!!

Door: Angela Maathuis

Blijf op de hoogte en volg Angela

29 Mei 2011 | Nederland, Amsterdam

26e dag 28 mei 10 km !!!! LEÓN !!!!

Het gaat niet goed met mijn knie!! Mijn knieschijf zit niet zoals ie hoort te zitten. Dus bandage wat strakker maar toch loop niet fijn! Maar laat me niet zomaar uit het veld slaan! Na 5 km gelopen te hebben komen we (toevallig) langs een bushalte!! Freddy zegt dat het misschien beter is om met de bus naar León te gaan. Maar ja ik wil liever lopen. De bushalte is ook verleidelijk en besluit toch maar met de bus te gaan. Na 14 km 20 min zijn we al in León. Om 10 uur!!!!
We zoeken de herberg... is een klooster van Santa Maria de Benedictus....Er is plaats.. Daarna gaan we heerlijk León in. Ik denk dat we verder de hele dag ook wel 5 km hebben gewandeld in León! Wat een mooie stad! Een supermooie kathedraal, met een super gezellig plein, terrasjes, veel oude gebouwen en kerken. Overal komen we bekende pelgrims tegen. Leuk is dat! Iedereen spreekt je aan en heeft zo weer zijn verhaal! Om 18.00 komt er een mooie rode Jaquar (trouwauto)voor de kathedraal rijden en ja hoor daar stapt een bruidspaar uit! De hele familie erbij met allemaal super chique gekleed!! En dan valle alle pelgrims met hun afritsbroek en slippers en de ¨witte sokken¨ (voeten zien geen zon) wel heel erg op! Maar wat kan mij het schelen en ga gewoon mee naar binnen. Maar ach na 10 min heb je het ook wel weer gezien! We gaan lekker uit eten en dan treffen we Hans en Ruth (D) weer. Komen meeëten, maarrrrrr onze herberg gaat al om 21.30 dicht want dan wordt er (als je dat wilt) samen met de kloosterzusters gebeden in de kerk naast de herberg! Wij zijn mooi op tijd en gaan maar mee voor de ervaring. We krijgen de pelgrimzege (ach je weet nooit waar het goed voor is). Om 22.30 gaan we slapen het is heet in de kamer waar we met 36 mensen liggen!! Ben blij met alleen maar mijn lakenzak!
Het is feest in León en ook Barcelona wordt nog winnaar van de champ.leage. Dus wordt wakker van het vuurwerk en van anderen horen we de volgende dag dat het heel gezellig is geweest. Tja we hadden een pension moeten nemen! Dom.

27e dag 29 mei 4 km door LEÓN !!!!

haha....om 6 uur gaat het licht aan in de zaal!! ach alles went! Blijf gewoon lekker liggen tot 7 uur en wanneer iedereen weg is kom ik wel uit bed. want vandaag hebben we een RUSTDAG!! Of.....mijn benen-knieën hebben een beetje rust vandaag! En je gelooft het niet!! om 8.15 ja... en dat op zondag zitten we al op het plein voor de kathedraal in León!!! Het zonnetje schijnt de lucht is blauw en ik ben moe!! We hebben voor vanavond wel een pension maar daar kunnen we om 9.30 onze rugzak kwijt en om 12.00 kunnen we in de kamer. We wachten tot 9.30 en ach de tijd vliegt want om 9 uur komen alle 65 plussers uit de stad naar de kerk. Want het is feest vandaag!! Als een soort processie lopen ze zingend achter elkaar naar de kerk. Met voorop het beeld van de heilige virgin van León!Ach ik ga ook maar weer even kijken!! Daarna brengen we onze rugzak weg en wandelen door het andere gedeelte van de stad. Naar het plaza San Marco. Is vroeger een pelgrimhospitaal geweest is nu een superluxe hotel waar je voor € 200 een nachtje kunt slapen. Is wat anders dan € 5 voor een herberg. Tegen 12 uur gaan we naar het pension en gaan eerst 2 uur slapen!! Effe bijtanken!! Daarna lekker douchen en weer gezellig naar het plein van de kathedraal. Komen daar Michael uit Israel weer tegen en kletsen samen gezellig op terras. Komen Carina en haar Italiaanse wandelmaat nog weer tegen. Gezellig hoor zo´n dag in de big city!! Tegen half 8 begint het te regenen-onweren. Is wel jammer...maar ach we gaan wat eten en dan op tijd naar bed want morgen gaan we weer wandelen !!!! 20 km is de bedoeling!!! Want over 2 weken moet ik toch wel ongeveer aankomen in Santiago de Compostela!!!!!!!!!!!

wordt vervolgd.....

Groeten Angela xxx

• 30 Mei 2011 - 08:11

José:

Hé Angela,
    Hou vol hé dan maar dag extra rusten. Geen blijvende blessures overhouden!! Geniet en pak maar keer extra de bus én extra rustdag!
    Hier alles oké! Groeten van ons allen xxx

• 30 Mei 2011 - 08:35

Annet:

Nu maar hopen dat de rustige dagen een medicijn voor je knie geweest zijn en dat je nu weer vrolijk op pad bent.
    Gaat het niet gewoon steeds de bus nemen en heerlijk gaan genieten, weet je ook zeker dat je een bed hebt hahah.
    Nee grapje hoop gewoon dat je het lopend af kan maken.
    Geniet lekker verder veel liefs en een dikke kus.
    Annet

• 30 Mei 2011 - 20:31

Marga:

Ha, Angela. gisteravond een film gezien,die Linda had gedownload.
    The Way, over een man die zijn omgekomen zoon wil ophalen. Die zoon liep Santiago de Compostela. De vader loopt uiteindelijk de tocht. Mooie film. Groeten ( en knuffels )van Danielle, Renate, Linda en mij.

• 30 Mei 2011 - 20:36

Marga:

Heb al een paar keer gereageerd op jou verhalen maar niet op, reactie plaatsen, geklikt. stom,stom,stom.

• 31 Mei 2011 - 10:45

Casper:

Hallo Angela,

Ik heb net je verslagen van de laatste 10 dagen gelezen en krijg er weer regelmatig kippenvel van. Wat een prestatie lever jij, geweldig. Hopelijk gaat het goed met je knie.
    We leven met je mee.
    Veel plezier en sterkte.

Groetjes,
    Casper

• 31 Mei 2011 - 18:00

Miriam:

hoi angela
    wat balen dat je knie niet in orde is, hopen dat je de tocht wel uit kunt lopen, wat een genot om jouw mooie reisverhalen te lezen
    groetjes van de maathuisjes uit oldenzaal

• 01 Juni 2011 - 17:54

Karin:

Hoi Angela,

Je doet toch wel rustig aan met die knie, het motto is toch, "niets moet, alles mag".
    Ik wens je nog een paar fantastische weken toe.

Groetjes Karin (en ook van Fleur)