Polen, Argentinie, Brasil, Zuid Korea, Zuid Afrika - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Angela Maathuis - WaarBenJij.nu Polen, Argentinie, Brasil, Zuid Korea, Zuid Afrika - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Angela Maathuis - WaarBenJij.nu

Polen, Argentinie, Brasil, Zuid Korea, Zuid Afrika

Door: Angela Maathuis

Blijf op de hoogte en volg Angela

27 Mei 2011 | Nederland, Amsterdam

Hallo allemaal,

Ben ik weer !!!!

23e dag 25 mei 15 km Calzada del Coto
Het is warm vandaag en ik heb niet zo heel veel zin in wandelen, maar ja komt ook voor!!! In Sahagun kopen we brood, kaas, tomaat, tonijn en gaan lekker bij de kerk in het gras zitten lunchen. Nog maar 3 km te gaan en dan stoppen we, wil eigenlijk wel in Sahagun blijven maar ja dat schiet ook niet echt op! Maar ach als je je rugzak weer oppakt en weer positief denkt is het ook wel weer heerlijk om te gaan! Na 3 km komen we in een heel klein plaatsje Calzada del Coto. Er is een klein knus wit herbergje San Roque met 24 plaatsen 2 badkamers, verder niets. Het zijn donkergroene stapelbedden uit het leger. Ach lig ik daar ook een nachtje in! Slaap alleen met vrouwen maar die snurken OOK. We drinken wat in de bar en komen aan de praat met 2 Italiaanse vrouwen en zij zeggen dat het mooi is om Pinksteren in Santiago de Compostela aan te komen want dan is het groot feest! Maar ja dan moet je plannen en dat doe ik niet! Want het is juist zo heerlijk van de camino: JE LEEFT ÉÉN DAG: VANDAAG !!!!!!
´s morgens weet ik niet waar ik ´s avonds slaap! Hoever je komt en of er een plaats is in de herberg. De laatste tijd gaat het goed!!
Thuis ben je altijd bezig met morgen, volgende week, gisteren.....
Wat ook heerlijk is....je gedachten laten gaan! Over het leven!! Wat geweest is en wat nog komt???????
Over mensen waarmee je het leuk hebt en mensen die je gekwetst hebben!! Het is heerlijk om te wandelen over de mooie wandelpaden die helaas ook soms langs de snelweg lopen. In elk dorp vliegen 100den zwaluwen....op elke kerktoren zit de ooievaar op zijn prachtige nest. Alle kleuren vlinders, paars, wit, blauw...fladderen met je mee! En elke dag de KOEKOEK!! Het is genieten !!!!!!

24e dag 26 mei 15 km El Burgo Ranero

Vandaag gaat het goed, niet zo warm. In Berciamos ontbijten we en daarna zijn we al snel in El Burgo Ranero. In alberque Laguna is plaats met een super tuin! Vandaag was ik mijn kleren even heerlijk 30 min in een wasmachine!! Voor de smel! Alles ruikt weer lekker. Want soms weet ik niet meer wat schoon is en niet want het ruikt allemaal hetzelfde.. ik noem het maar de caminosmel!!!! Ik geniet in de tuin heerlijk op een ligbed. Lijkt net vakantie!!! Leonardo uit Brasil is er ook en hij moet het rustig aan doen door de pijn in zijn scheenbeen, moet eigenlijk 3 dagen rusten maar ja een echte pelgrim wil/kan niet 3 dagen rusten! We gaan lekker koken en rond half 9 begint het te onweren en te regenen. Bijna iedereen gaat dan het bed in maar wij gaan in de woonkamer zitten en hebben een gezellige avond met Leonardo en Helen en Diego uit Argentinië. Vertel ze dat ik in het oosten van Nederland woon bij Enschede, kan beter Almelo zeggen want Enschede is toch wel grappig hoe ze dat uitspreken !! Zeg weleens ¨het komt goed schatje¨! Niemand kan dat uitspreken is echt grappig om dat van buitenlanders te horen!
Lekker weer op tijd naar bed en morgen weer vroeg op!

25e dag 27 mei 19 km Mansila de las mulas.

Lekker geslapen!! Om 7 uur op, 8 uur ontbijten, half 9 lopen !! strak schema! Het gaat super vandaag... Om 13.00 uur gaan we lunchen in Reliegos en daar ontmoeten we Carina (D) weer. Ze is vorige week 1,5 dag flink ziek geweest van gebakken eieren bij het ontbijt, zelfs dokter gehad, medicijnen gekregen..ze is er weer. Leuk om haar weer te zien. Heb haar en Linn verteld over Kenia en zij willen ook graag vrijwilligerswerk doen dus Ariëtte..bezoek!!?? We lopen door naar Mansila de las Mulas en hebben zo maar weer plaats in een mooie herberg. Weinig mensen dus lekker slapen...denk ik !!!!!

wordt vervolgd......
Groeten Angela xxx

  • 27 Mei 2011 - 21:18

    Annet:

    Hoihoi,
    Verbaast me dat ik niets over je knie lees, super lichaam heb je toch.
    Het klinkt allemaal geweldig, en z'n lange tijd zonder een horloge, heerlijk. (22.00 uur vergeten we maar).
    Komt helemaal goed met jou weet het zeker!
    Veel liefs en een dikke kus
    Annet

  • 27 Mei 2011 - 21:18

    El&Di:

    blij voor je dat het je zo goed gaat daar! wat prachtig genieten van alles wat de natuur te bieden heeft! En dan al die verschillende mensen die je ontmoet! kadootjes in het leven! Nu wachten we nog wel op wat mooie foto's bij deze verhalen, we willen BEWIJS!! haha,
    slaap lekker, liefs van ons

  • 27 Mei 2011 - 21:23

    El&Di:

    Trouwens, Fosse kan niet geloven dat je al zover hebt gelopen! Lammie wel hoor! Zij is gewend die Amelandse weilanden te verkennen en Fosse, ach die bleef toch vaak in zun eigen gebiedje daar in Lapland! Heeft niet echt veel meters gemaakt in zun leven haha, brengt het laatste jaar eigenlijk de meeste tijd door..jaja, je raad het al..op onze heerlijke hoekbank! Geef m eens ongelijk, groeten en dikke knuffel ook van hun.

  • 28 Mei 2011 - 06:51

    Dyonne:

    Ha schattie, wat maak je toch veel mee, ben echt wel een beetje jaloers(niet op die blaren en pijnlijke knieen maar wel op al die ontmoetingen, tis de sfeer die dit echt onvergetelijk maakt. Iedereen die zon tocht maakt lijkt wel t zelfde te denken.Geniet intens, t maakt je leven echt anders!!! een hele dikke kus van mij voor jou, Dyonne

  • 28 Mei 2011 - 11:10

    Petra:

    Hoi, daar ben ik weer....je nichtje ( want ik ben toch jonger dan je haha)
    GEWELDIG!! iedere keer weer om je verhalen te lezen. Blijf genieten, maar daar ben ik niet bang voor, dat doe je wel. Liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Angela

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 191
Totaal aantal bezoekers 58472

Voorgaande reizen:

04 November 2015 - 17 November 2015

Tendwo Rainbow Academy St. House of HOPE and GLORY

08 September 2014 - 30 September 2014

Rondreis PERU

24 April 2013 - 23 Mei 2013

VEEL WEGEN LEIDEN NAAR ROME!!!!!!!!

22 April 2012 - 18 Mei 2012

Van Porto naar Santiago de Compostela

02 Mei 2011 - 18 Juni 2011

NAAR Santiago de Compostela VOOR Kenia

22 Oktober 2009 - 20 November 2009

Kroamschudd'n in Tendwo

02 Juni 2007 - 30 Juni 2007

Mijn derde reis

Landen bezocht: