Vreemde talen, mooi om weer te horen!!!!! - Reisverslag uit Barcelos, Portugal van Angela Maathuis - WaarBenJij.nu Vreemde talen, mooi om weer te horen!!!!! - Reisverslag uit Barcelos, Portugal van Angela Maathuis - WaarBenJij.nu

Vreemde talen, mooi om weer te horen!!!!!

Door: Angela Maathuis

Blijf op de hoogte en volg Angela

27 April 2012 | Portugal, Barcelos

Hoi allemaal,

Ja Daien, ik weet het hoe zijn we eigenlijk in Porto gekomen???? Ach ja nu is het gewoon gele pijlen volgen en doorlopen tot je een Albergue vind!!

Donderdag 26 april 2012
We hebben heerlijk geslapen in Vilarinho. ,s morgens lekker ontbijtje en rond 9 uur gaan we!!
Het grote verschil met Spanje en Portugal Albergue is dat je niet om 22.00 binnen moet zijn en om 8.00 uur niet weg moet!!!!!! Natasa en Bozo uit Slovenie zijn al weg!! Ze hebben niet zoveel tijd als wij en moeten vandaag 27,8 km lopen. Wij hebben tijd genoeg en wandelen 18 km. De route wordt mooier niet meer langs de drukke weg. We lopen mooi rustig aan en genieten van de mooie tuinen die de Portugezen hebben. Grote struiken van de kerstroos met 200 bloemen. Orchideen stuk of 50 op het terras. Sinaasappel-en citroenbomen. Alles staat al in bloei, alles is al groen. Alleen de temperatuur valt hun tegen. Normaal is het warmer!! maar het is droog en dat is heerlijk!!! Het is best wel heerlijk wandelweer. Scheelt weer wassen want we zweten niet veel!!
We vragen bij Pedro Ferada of er nog plaats is in de herberg. Nee hij is vol!!!! Maar dat komt niet omdat er zoveel peregrinos zijn maar hij heeft maar 2 bedden!!! Oeps dan moeten we toch nog 27,8 km lopen. Dat is tegen vallen, misschien zag hij mijn gezicht en zei ik heb nog wel een heel klein kamertje met een sofa. Als jullie willen mogen jullie daar slapen!! Oke is goed doen we, ja kijk eerst maar even, maar wij zijn blij met de kleine sofa in het kleine kamertje!! Oma maakt het bed op, we kunnen douchen naast de keuken van het restaurant en hij heeft voor ons een peregrinomenu!! Wat wil een peregrino nog meer!! Tegen 18.00 gaan we in de bar zitten en Antonio de man die ons de kamer heeft aangeboden zit daar te kletsen met 2 italianen. Wij gaan ook aan de bar zitten en hij praat ook met ons en praat italiaans tegen Emilio en Mario uit Milaan. Frans tegen Freddy en Engels tegen mij!!!! Een super aardige man hij heeft heel veel te vertellen en ach frans en italiaans je pikt altijd wel iets op!! Antonio is ook in Amsterdam geweest in 1976. Zijn ogen glunderen als hij het zegt, ja zegt ie ik was jong en mooie meisjes in Amsterdam JAJAJA !!! Hij laat ons trots zien dat hij 2012 een Michelin ster heeft ontvangen maar voor ons heeft een goedkoper menu!! Hij laat ons fotoboeken zien van alle peregrinos van 2010, 2011!! Hij geniet net zo van de pelgrims dan de pelgrims van hem. We hebben een gezellige avond met elkaar. En dan lekker slapen op de sofa!!!!!

Vrijdag 27 april 2012
We zijn al vroeg wakker!! Gaan op tijd uit bed. Ontbijtje, er zijn meer pelgrims die ook bij Antonio ontbijten. Vandaag gaan we maar naar Barcelos. Maar 9 km dus we zijn er zo!! Tegen 11.30 zijn we er al. Ze zijn de herberg aan het schoonmaken maar we mogen al wel de rugzak laten staan. Het is feest in Barcelos dus we gaan effe het dorp in. Tegen 14.00 is de herberg open en kunnen we ons wasje doen. Want de zon schijnt. Er is ook een FIN in de herberg en ook hij is eerder in Nederland geweest. Hij werkt in een ziekenhuis en kwam in nederland kijken in Zwolle, Deventer en Sittard om te kijken hoe modern hier de ziekenhuizen gebouwd worden. NL is hier nr 1 in!! Ik zeg tegen hem ik weet gelukkig niet hoe de ziekenhuizen er hier uit zien!! Hij verteld over de zomermaanden dat de zon niet onder gaat. Hij zegt je moet nooit voor Honeymoon naar Finland gaan in de zomer!!!! ??? In de maanden december en januari wordt het bijna niet licht overdag!! Niets voor mij!!!! Zo zijn jullie weer een beetje op de hoogte!! Het mooiste van de camino vind ik de verschillende mensen uit verschillende landen die je tegenkomt. Ze hebben bijna allemaal de Franse camino gelopen naar Santiago de Compostela!! Dus het is idd verslavend!! We gaan feest vieren in Barcelos!! Porto Tintho drinken!!!! Mmmmmmmmmmm lekker hoor!!!!

Groeten Angela XXX

wordt vervolgd..................

• 27 April 2012 - 16:57

Thea:

Hoi Angela,
    Niet alleen het wandelen is verslavend, maar ook de verhalen die je er over schrijft. Ik zie me daar al lopen.......
    Heel veel plezier en de groeten aan Freddy!
    Groetjes (ook van Marc, Thomas, Caroline en Rudy), Thea.

• 27 April 2012 - 17:54

Marga Van Olffen:

Hoi Angela en Freddy, wat leuk dat jullie dit doen, zo'n wandeltocht.
    Veel plezier, en geniet !!!

Groetjes, ook van Thomas.

• 28 April 2012 - 07:46

Jacqueline:

Heel fijn te horen dat alles goed gaat.
    Hier alles ook oke nog maar vier dagen en dan ga ik ook naar Portugal!!!!! SMS als ik er ben.

• 28 April 2012 - 10:59

Marga:

Ha Angela en Freddy,

Leuk om wat van jullie te lezen.
    Heb koffie gedronken bij ma en de was gedaan.Ze was goed te pas.
    gr. Marga