Elke dag is anders!!!! - Reisverslag uit Ponte do Lima, Portugal van Angela Maathuis - WaarBenJij.nu Elke dag is anders!!!! - Reisverslag uit Ponte do Lima, Portugal van Angela Maathuis - WaarBenJij.nu

Elke dag is anders!!!!

Door: Angela Maathuis

Blijf op de hoogte en volg Angela

29 April 2012 | Portugal, Ponte do Lima

Hallo allemaal,

Ja elke dag is anders, Barcelos was leuk, feest viel wat tegen maar het was gezellig, lekker gegeten, super mooi versierd met vele kleine lampjes. Lekker geslapen in de Albergue!! En dan lekker ontbijten en GAAN!! Vrijdag 27 april 2012. Vandaag gaan we 22 km wandelen naar Lugo de Corgo. De route gaat weer heerlijk door het eucalyptusbos!! Dat ruikt zo lekker!! En mijn grote vriend de koekoek is er ook elke dag weer! Het is super mooi weer, grote witte wolken in de xuper blauwe lucht! Om van te genieten. Je denkt ach 22 km doen we effe maar we lopen toch wel van half 10 tot half 5 ,s middags! En dan op zoek naar Casa Fernanda. Er was nog plek in een mooi chalet als herberg, 12 bedden, opgemaakt met warme dekens. 3 Portugeze bikers en wij en 7 Duitsers. Ja ook deze weg lopen weer veel Duitsers. Maar deze mensen zijn heel erg aardig! We kletsen over van alles en nog wat. Fernanda kookt voor ons een heerlijk maaltijd, vis, aardappelen, en iets wat op kool lijkt en oh ja koolsoep vooraf! Heerlijk!!! Mathilde uit Duitsland heeft 4 jaar geleden de camino Frances gewandeld alleen en ze is nu met haar man, maar ze heeft dezelfde ervaring als ik!! Dat is wel grappig! En natuurlijk Porto tinto after! Ook de witte Port is lekker! Het stel van de herberg is zo vriendelijk en gastvrij we zitten met z,n 15 en bij hen in de keuken te eten! Het is heel erg gezellig. Tegen half 11 naar bed en ik slaap heerlijk! Om 8 uur staat het ontbijt weer klaar. Ook super !!!!

Zondag 29 april 2012.

Na het ontijt gaan we weer lekker aan de wandel. Het gaat super goed. Geen blaren, geen spierpijn!! Tegen 12 uur lekker bakkie koffie!! En dan gaan we weer verder! Het is super weer om te wandelen! Vandaag makkie we gaan naar Ponte do Lima 15 km. We zijn er dan ook al om 12.30 maar de herberg gaat pas om 17.00 uur open !!! Balen. Dus rugzak achtergelaten bij de herberg en Emilio uit Milano zou op onze rugzak letten. Wij gaan de stad in maar het begint te regenen, te hagelen en wij denken Emilio zet onze rugzakken wel binnen. Wij komen bij de herberg en ja hoor staan onze rugzakken buiten in de regen. Tja je kunt niet op Italianen vertrouwen. We gaan dus ook maar in het cafe zitten wachten tot 17.00 !! Maar Mario uit Milano komt bij ons zitten en Italiaans en Frans is bijna hetzelfde dus we verstaan alledrie een beetje en met handen en voeten is het gezellig in het cafe!! Om half 5 gaat de herberg open en hebben we allemaal een bed op een grote slaapzaal. Heeft ook wel weer wat. Klein is mooier, maar ach met zijn 25en op een zaal is ook gezellig! We gaan lekker pizza eten en weer lekker op tijd naar bed. Deze herberg gaat wel weer om 22.00 dicht. Maar we zijn toch moe dus lekker slapen!!!

Wens jullie morgen allemaal een prettige KONINGINNEDAG!!

Of straks een gezellige Koninginnenacht!!!!

wordt vervolgd.......

Groeten Angela XXX

• 29 April 2012 - 19:50

Angela Maathuis:

Het weer klopt niet hierboven want het is super weer !!!!!!!! Met af en toe een bui maar 80% zon!!!!!!!

• 30 April 2012 - 06:56

Jacquline:

Hoi Angela,
    Ja het is hier nu Koninginnedag en ik stap zo in de auto naar Uden heerlijk met Jet en Pien op stap. Jet gaat mee terug naar Almelo en blijft een nachtje slapen super!!
    Hele fijne wandeldag en blijf genieten knuffel Jacq.

• 30 April 2012 - 07:46

Jopie P:

Hoi daar, wat een genot, dat wij in deze tijd leven, en kunnen meegenieten van de communicatiemiddelen die er nu zijn, zo kunnen we met jullie meereizen terwijl wij in de stoel zitten !!! Gezellig hoor !!
    Geniet .... en laat ons meegenieten !!
    dikke knuffel
    Jopie

• 30 April 2012 - 18:04

José:

Hallo Angela en Freddie wat een mooie verhalen en belevenissen. We genieten mee met jullie tochten (moet nog inhaalslag maken ...maar toch!)
    Vandaag een heerlijke Koninginnedag gehad, stralend mooi weer en we gingen van terras naar terras Oldenzaal-Rossum-Everlo- Zenderen en thuis :-)
    Vannacht zelfs voor eerst koninginnennacht mee gemaakt (nooit te oud hé) : leuk, gezellig, sfeervol velen zowel jong als oud die een oranje accent hadden. En de lintjes "regen" bijgewoond: ook heel bijzonder! Angela, Geniet :-))) en groet Freddie. liefs xxx

• 03 Mei 2012 - 06:43

Diana:

Pffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffff
    Knap hoor die lange wandelingen, maar ben ik niet jaloers op hoor!!!!
    Geniet er maar lekker van met z'n tweetjes, maar dat gaat helemaal vanzelf, als ik dat allemaal zo lees!
    Groetjes Diana en nog hele fijne wandeldagen!