TOSCANE is PRACHTIG!!! - Reisverslag uit Radicofani, Italië van Angela Maathuis - WaarBenJij.nu TOSCANE is PRACHTIG!!! - Reisverslag uit Radicofani, Italië van Angela Maathuis - WaarBenJij.nu

TOSCANE is PRACHTIG!!!

Door: Angela Maathuis

Blijf op de hoogte en volg Angela

06 Mei 2013 | Italië, Radicofani

Waar was ik gebleven????

Oh ja in Siena, na de middag komt de zon erdoor en is het allemaal weer veel mooier dan als het regent!!!! Ik kan een foto maken van de toren met een mooie blauwe achtergrond!!!! Mensen zitten weer op de IL Campo. Ook ik geniet zittend (liggend) op het plein.
We eten s avonds weer in het restaurant aan de Il Campo. En nemen na de tijd weer een lekker ijsje!!!! Ja Marga en Thomas het ijs is hier ook verrrrrrrrukkelijk!!!! We slapen nog weer een nacht in de Residenza.......Het mooie oude hotel!!!!

Vrijdag 3 mei 2013 verlaten we Siena.

We gaan een stukje via Francigena met de bus!!! Ook leuk!!! We gaan tot Monteroni en vandaar gaan we naar Ponte d, Arbia 15 km. Weer een hele mooie route en mooi wandelweer niet te warm heerlijk!!!! We komen bij een herberg Centro Cristi waar een groep van 16 fransen en 1 italiaan en nog 2 fransen aanwezig zijn. Het wordt gezellig kletsen. De fransen kunnen engels. Vooral Fillippo (italiaan 24) is leuk we hebben het overal over laat hem zelfs de foto.s van Koninginnedag zien van onze nieuwe koning en koningin!!! De fransen vragen of wij een vino komen drinken. En natuurlijk doen we dat!!! Het is een groep scouts die elk jaar 1 week wandelt vanuit Annecy naar Assisi! Ze gaan morgen 4 mei dus naar huis. We gaan met zn allen naar de Pizzeria en het is een hele leuke avond.
Lekker slapen!!!!

Zaterdag 4 mei 2013.

We gaan naar San Quirico d. Orcia. 27 km
Leuke route super mooi weer maar heftig!!!! Te lang volgens Fr. Hij heeft overal pijn, blaren!!! Ik heb gelukkig na 4 blaren nergens last meer van!!
We zijn ook pas om 18.30 bij de kerk. Daar krijgen we een slaapplek!!!
Grappig mannen slapen rechts, vrouwen links!!!
Fillippo is er ook weer. ook Joseph uit Italie en nog 2 vrouwen die ook via een organisatie wandelen ook een week !! Gaan ook morgen naar huis.
Maar bagage wordt vervoerd door auto.s tja niet echt!!!!
We gaan met Joseph uit eten. Hij brabbelt italiaans met de man van het restaurant!! We zitten gezellig in de tuin. Lekker fles vino rosso erbij. mannen hebben spaghetti, ik een salade en nog water en brood erbij. En we moesten met zn 3en 18 euro betalen. Joseph dacht ook per persoon maar nee 6 euro per persoon!!!! Nou zo kun je leuk uit eten gaan!!!! daarna nog een giga gelato gegeten!!!! Genieten!!!!
Joseph is ook een leuke man die gezellig veel kletst, hij heeft ook een gedeelte van de camino naar Santiago gelopen met zijn 15 jarige zoon!!!

Zondag 5 mei 2013.

Het motregent!! Maar vandaag doen we het rustig aan. De volgende etappe is 33 km is ons te lang!! Dus we gaan eerst het leuke plaatsje
San Quirico d. Orcia bekijken. Ik kan iedereen de via Francigena aanraden. Met de auto of lopend, fietsend!!!! Maar je komt zulke leuke plaatsjes tegen die je normaal voorbij rijdt!! Joseph gaat weer verder met zijn fiets, hij fietst ongeveer 90 km per dag dus hij is zo in Rome!! Ik wens hem een leuke fietsdag en dan is het van Arriverderci!!! We slapen lekker uit en gaan lekker ontbijten in het dorp. Daarna pakken we onze rugzakken gaan naar Gallina 13 km!! We gaan vis Bagno Vignoni. Daar wasten de pelgrims zich vroeger voordat ze in Rome aankwamen!!! De zon komt er weer lekker door. En we vinden weer een lekker bed in Gallina.

Maandag 6 mei 2013.
We gaan verder naar Radicofani 20 km.
Het lijkt een gemakkelijke route maar de laatste 9 km stijg je 500 m tot het dorp!! Maar ach ja ben zo getraind het gaat steeds beter!!!! Rugzak wordt elke dag lichter!!! We komen mooi op tijd aan tegen 15.00 zijn we er en hebben weer een slaapplek gevonden in het mooie oude dorpje bij de parochie San Pietri en Giacobo !!! En heb weer een internet plek gevonden om jullie effe bij te kletsen.!!!!
Het komt ondertussen met bakken uit de lucht!!!! Maar zit hier gezellig!!!
Ga straks lekker zelf macaroni koken!!!! En dan weer lekker op tijd naar bed. Morgen is weer een etappe van 32 km HEFTIG!!! Of het worden 2 etappes of stukkie bus!!!!

• 08 Mei 2013 - 10:08

TheaW:

Hoi Angela en Freddy, het leven is goed daar! Laten jullie nog wat wijn voor ons over?

• 08 Mei 2013 - 13:05

Jacqueline:

Hoi Angela en Freddy,

Hoop dat het weer lekker droog wandelweer is geworden. Ben benieuwd of je de lange tocht van 33 km hebt gelopen of toch een stuk met de bus hebt gedaan. Geef je lijf ook af en toe een beetje rust je moet nog heel veel kilometers. Hier is het weer prachtig ben gisteren een dag naar Amsterdam geweest Rijksmuseum is fantastisch.
    Nu lekker lang hemelvaart weekend.

Het weer blijft redelijk hier wel een beetje frisser een graad of 15 is de voorspelling.

x Jacqueline

• 13 Mei 2013 - 15:52

Marga Maathuis:

Dag Freddy en Angela,

Ik verheug me zeer op mijn reisje naar Toscane met Corry, zeker nu ik jou enthousiaste verhalen lees.
    Weekendje York was geslaagd, heerlijk weer ,leuke oude stad.
    Ma was in een goede bui met moederdag,( kleine fam.reunie.)

Gr. Marga