Op WEG naar ROME - Reisverslag uit Siena, Italië van Angela Maathuis - WaarBenJij.nu Op WEG naar ROME - Reisverslag uit Siena, Italië van Angela Maathuis - WaarBenJij.nu

Op WEG naar ROME

Door: Angela Maathuis

Blijf op de hoogte en volg Angela

02 Mei 2013 | Italië, Siena

Eindelijk een internet plek in Siena!!!!

Dus effe een berichtje van mijn VIA FRANCIGENA!!!

We zijn begonnen woensdag 24 april j.l.
Bus,trein, vliegtuig alles was op tijd!!! Om 14.00 waren we in Pisa.
Hebben daar de bus genomen naar Lucca. Daar hadden we een Ostello San Frediano geboekt. Prachtig mooi oud huis. We brengen een bezoek aan Lucca. Eerder geweest maar toch is het weer een heel leuk plaatsje!!! We gaan op zoek naar de kathedraal om een pelgrimspaspoort te kopen maar de kerk is al dicht. Morgenvroeg maar proberen. Lekker gegeten op het leuke ronde Piazza Amfiteater!!
Lucca heeft leuke winkelstraatjes en mooie pleintjes!!
Op tijd naar bed want morgen gaan we beginnen!!!!

Donderdag 25 april 2013

We staan tegen 9 uur op en gaan naar de kathedraal voor de pelgrimspaspoort maar hebben ze niet!!!!! We worden van het kastje naar de muur gestuurd maar uiteindelijk vinden we er 2 in het museum van de kathedraal. Stempel erin en we kunnen gaan. We hebben er al bijna 2 km op zitten!!!
Dan gaan we via de muur naar VIA ROMA om aan de via Francigena te beginnen.
We gaan vandaag naar Altepachio 18 km. Het is wennen 7 kilo op mijn rug. Ach ja alles went????? Tegen 17.00 zijn we in Altepachio en vinden bij de kerk een overnachtingsplaats. Er zijn nog 5 andere italiaanse vrouwen en vader en zoon uit Italy!! Het is feest vandaag in Italy de dag van de onafhankelijkheid vieren ze!!
Het is net als in NL meivakantie.
Dus veel Italianen wandelen de Via Francigena afgekort VF!!

Vrijdag 26 april 2013

Lekker geslapen!! SPIERPIJN!!! vooral in mijn schouders!!!
Vandaag naar San Miniato 24 km. Het is een hele mooie route !!! We lopen door het bos via de oude VIA ROMANA!1 Soms zijnn we ff de weg kwijt en moeten dan langs de grote weg lopen. In San Miniato vinden we een hotel!! We zijn moe zeg maar kapot van het stijgen en dalen!!! Spierpijn en een blaar op de hak.
Lekker slapen, morgen weer vroeg op!!

Zaterdag 27 april 2013
Van San Miniato naar Gambassi Terme 26 km.
Eerst naar San Miniato Alto beetje stijgen. en ja hoor dan begint het te motten. en zo hebben we ongeveer 10 mini buitjes motregen gehad!!! Poncho aan en uit!! Maar het is een hele mooie route. Toscane is gewoon heel erg mooi!!!! Maar het is een beetje donker in het dal dat is jammer!! We lopen langs mooie landerij-weggetjes stijgen en dalen!! Maar het begint steeds harder te regenen en dan begint Freddy te mopperen!!! We zijn kletsnat en Komen eindelijk aan bij het Ostello en ja hoor VOL!!!! Dus doorlopen ongeveer 2 km en daar vinden we een heel leuk klein hotelletje!!!. Alles is nat!! BAH waarom vinden we dit leuk???? We eten in het restaurant en Komen met een leuk stel italianen aan de praat, nou ja 1 vrouw kan maar engels!! maar ze vertaalt de boel voor de anderen. Het is best gezellig!!

Zondag 28 april 2013
We gaan weer met regen weg maar gelukkig houdt het op!!!
We gaan naar San Gimigiano maar 15 km!!
We hebben super mooi weer en van ver zien we het dorp met de torens!!! Prachtig plaatsje!!! We zijn er op tijd dus naar de kerk San Augostino en dan het dorp in!!!Het is er gezellig druk!!
Ook 20 jaar geleden geweest!!!Mooi stadje met mooie huizen, steegjes winkeltjes, pleinen, kerken....SUPER!!
s. avonds eten we lekker lasagne en drinken vino ROSSO!! heerlijk!!

maandag 29 april 2013
Van San Gimigiano naar Coll Val d°Elsa ongeveer 18 km.
Ik val een beetje in herhaling maar het is weer een mooie route!!! Ook mijn vriend de koekoek is er weer!!!! En al die mooie bloemen langs de weg. De vele klaprozen. Hier was alles al groen. We gaan weer naar de kerk en die is in Coll d"Alto. Weer een stadje op hoogte. Er is zelfs een lift naar boven maar die vinden we niet dus strompelen we naar boven!!!
Er is plaats want ik bel nu elke morgen maar voor een bed en mijn italiaans wordt steeds beter!!!! We slapen met z,n 2en alleen in een giga gebouw naast de kerk San Francesco!! ,S avonds lopen door het centro storico!! Eten wat op een leuk pleintje. Super leuk oud stadje!! ZO zie je wel het best Toscane!!

Dinsdag 30 april 2013
FEEST IN HOLLAND!!!
Staat .s morgens in de plaatselijke krant!!!
Van Coll d.Alto naar Monteriggioni!!! In het boek is het maar 14 km maar in voor mijn gevoel wel 20 km!! We bellen voor een bed en ja hoor vraag maar naar Angela komt alles goed.!!! Is ook weer een leuk plaatsje binnen grote muren!!! We kunnen er zelf koken, is ook wel weer leuk. Eindelijk ook 2 mannen uit NL stel uit Zweden en Zwitserland. en Italie. Het is gezellig we zitten met zn allen in de tuin. Ik heb lekker pasta gekookt.
we hebben tv op de kamer en heb nog effe in het nieuws gezien hoe gezellig het was in Amsterdam!!!!

Woensdag 1 mei 2013
FEEST IN ITALIE dag van de arbeid!!!
We gaan vandaag naar Siena!!!! 18 km.
We lopen via een omweg, ff de weg kwijt!! Mijn schuld zegt Freddy die voorop loopt met kompas en GPS!!!!
Maar op een gegeven moment lopen we toch Siena binnen. Alles is gesloten ook het casa caritas (voor de armen en pelgrims) dus we moeten op zoek naar een hotel????? We vinden er een in een heel leuk oud huis!!! Ja daar is plaats en ook voor 2 nachten want we blijven 1 dag extra in Siena!!. Heerlijk om hier weer es te zijn. Ik vind Siena een van de mooiste plekken in italie!! Il Campo heeft iets!!! Alle nationaliteiten lopen hier!!!! Zelfs weer de Japanners!!!
We eten bij een pizzeria op Il Campo!! Maar af en toe regent het een beetje is jammer want iedereen zit op il Campo!!!!
Morgen lekker een rustdag!!!!

Donderdag 2 mei 2013.
Het regent al ik naar buiten kijk!!! Jammer.......lekker uitgeslapen!!!
We gaan Siena in met poncho op!! Il Duomo bekijken. beetje winkelen!! Over heerlijke cappuccino drinken. En niet te vergeten het super lekkere IJS!!!! Maar dat van Thomas is net zo lekker!!!! Hij gaat ook niet voor niets naar de Italiaanse IJSbeurs!!!!
Heb nu een internet plek gevonden. Morgen gaan we weer verder en jullie horen nog van mij!!!!

Groeten Angela XXXX

• 02 Mei 2013 - 16:42

Karin:

Hoi Angela en Freddy,

Goed om eindelijk van jullie te horen, ik was al ongerust. Zo te lezen is het in Italië prachtig, alleen nog niet zo mooi weer. Hier is de lente eindelijk begonnen. Pepijn slaapt elke avond met z'n schildpad (J.J). Op de vrijmarkt in Almelo hebben we weer een gezellige dag gehad.
    Veel groeten vanuit Nederland, Ronny, Fleur, Pepijn en Karin

• 03 Mei 2013 - 14:23

Jacqueline:

Hoi Angela en Freddy,

Fijn eindelijk iets te horen was een beetje ongerust maar gewlukkig gaat alles goed en geniet je volop van Italië. Ik moet nog even geduld hebben en dan mag ik ook naar Italië om te genieten van de vele leuke kleine plaatsjes en pleintjes en het heerlijke ijs. Neem er nu nog maar een bij Thomas.
    Heb de tuin bijna klaar en geniet hier nu ook van heerlijk weer. Maandag werken en dan heb ik ook weer een paar dagen verlof. Hoop snel weer wat te horen voor nu dikke knuffel en blijf genieten!!!

Jacqueline

• 03 Mei 2013 - 19:27

Sandra:

Hallo Angela en Freddy,

Je schrijft weer geweldig, het is net of ik zelf ook meeloop. Het klinkt allemaal super. Jullie genieten er samen wel van. Hoop dat het weer wat meer mee gaat zitten, maar dat mag de pret niet drukken.
    Hier in Nederland is het op dit moment prachtig mooi weer, heerlijk genieten dus.
    Nou veel wandelplezier samen en lees je verhalen weer met veel plezier.

groetjes en dikke kus Sandra

• 05 Mei 2013 - 21:54

Thea:

Hoi Angela en Freddy,
    Mooi om jullie reisverslagen weer te lezen. Veel plezier en geniet er van!

• 06 Mei 2013 - 14:52

Marga Van Olffen:

Hoi Angela en Freddy,

wat een respect heb ik voor jullie, om zulke lange wandelingen te maken!
    Maar wat leuk ook. Zo komen jullie op de geweldigste plekjes. En wat goed dat jullie vergelijkend warenonderzoek doen.....

Geniet er nog van!
    Groetjes vanuit Almelo van Marga