Bijna in ROME!!!! - Reisverslag uit La Storta, Italië van Angela Maathuis - WaarBenJij.nu Bijna in ROME!!!! - Reisverslag uit La Storta, Italië van Angela Maathuis - WaarBenJij.nu

Bijna in ROME!!!!

Door: Angela Maathuis

Blijf op de hoogte en volg Angela

15 Mei 2013 | Italië, La Storta

Dinsdag 7 mei 2013

Vandaag is de etappe 31 km. Heftig!! Maar nu hebben we het geluk dat er ook 2 engelsmannen in de herberg waren. Rob en Mark uit Camebridge.
We hebben gisteren gezellig gekletst. Ze zijn vorig jaar in Bolsena geeindigd en willen de tocht afmaken naar Rome. Ze gaan vandaag met de VAN van Rob naar Bolsena en als we een lift willen de eerste 10 km is dat oke!! Dat slaan we niet af dus we hebben een stukje VAN Francigena. We nemen wel de wandelroute en die is mooi!! We gaan Toscane helaas verlaten en gaan over in het ook mooie LAZIO!! Toch is er een groot verschil. Lazio heeft ruigere bergen, meer bos.....wat vlakker maar ook heel erg mooi!! In Ponte Rigo drinken we nog ff samen koffie en gaan wij de laatste 21 km wandelen. Door het slechte weer van afgelopen week is de brug gebroken, maar wij kunnen er nog overheen lopen. En dan na een paar ur komt het 2 uur lang met bakken uit de lucht!! Gelukkig kunnen we in een boeren overkpping schuilen. Dus achter op schema. We komen ook pas aan in Aquapendente om 19.00 uur. Ik heb het voor het eerst KOUD!! We slapen in la casa del Pellegrino San Rocco!! Er zijn nog 2 pelgrims uit Rusland. Ga lekker wat eten en dan lekker warm het bed in.

Woensdag 8 mei 2013

We gaan vandaag naar Bolsena. 22 km
Het is een mooie route en het grappige is elke streek heeft zo zijn specialiteit. Eerst liepen we door het gedeelte waar ze veel schapen houden. Nu verbouwen ze hier veel aardappelen (die uit NL komen) Het is mooi weer!! We drinkene onderweg in San Lorenzo Nuovo lekker cappuccino, lekker broodje erbij en dan kunnen we er weer tegenaan. Van ver zie je het LAGO BOLSENA liggen. Tegen 16.00 uur zijn we in Bolsena.
We hebben een slaapplaats in het klooster Suore SS Sacramento. Wat een lieverds zijn die kleine zusterjes!!! We mogen zelfs 2 nachten blijven.
Ook Daniel is er uit Zwitserland en is 5 weken onderweg vanuit Val d,Aosta. Hij is blij dat hij ons treft en praat honderuit met Freddy (frans) Hij vraagt of wij met hem uit eten willen en dat is oke!!
Bolsena is een hele mooie plaats!!! We drinken met hem de vino bianco EST EST EST!!! Dat is een verhaal van een bisschop die naar Rome ging en een knecht vooruit liet gaan om te testen waar de herberg en de wijn goed was. Als de herberg goed was was dat een EST en als de wijn ook goed was ook een EST. Maar in Montefiascone was en de herberg en de wijn ZO goed dat hij schreef EST EST EST!!! De bisschop is nooit in Rome aangekomen maar is in Montefiascone gebleven!!! Het was een gezellige avond.

Donderdag 9 mei hebben we SUPER mooi weer, stralende blauwe lucht!! 27 gr. Genieten!!! Oh ja het is Hemelvaartsdag!!!
Vandaag lekker rondslenteren in Bolsena even naar het meer!! Centro storico!! Heerlijk is zo,n rustdag!! Ook goed voor de voeten, goed voor de spieren en je kunt lekker de kleren wassen!!!
Nu zijn er 4 mannen uit Zweden en een italiaans stel Mario en Nicoletta uit Verona. Het was een heerlijke dag!!!

Vrijdag 10 mei 2013 naar montefiascone 19 km.

We gaan al (voor mij) op tijd weg. 9 uur!! Het is een pittige route, klimmen en dalen. We lopen nu meer door het bos langs kleine beekjes. En dan in 1x een lief klein wit kerkje in het bos!!! Van ver zien we Montefiascone al liggen. Maar voor je er dan bent!! We gaan slapen bij de zusters Divino Amore!! Alles uitgepakt en dan natuurlijk eerst een EST EST EST!!! Komen Mario en Nicoletta weer tegen, drinken samen een vno bianco en dan gaan we uit eten. Altijd lekker hier!!!!

Zaterdag 11 mei 2013 naar Viterbo 18 km.

De zusters hebben het ontbijtje voor ons klaar gezet!!! En wensen ons een buon viaggio!! We ontmoeten een hele groep uit Luxemburg! Freddy blij kan die Luxemburgs swetsen!!! We komen langs de termen van Viterbo. Komt er lekker heet water uit de grond!! Ik ga lekker effe met de voetjes in het bad!! Heerlijk!! Dan komen we aan in Viterbo denk je dat je er bent maar de slaapplaats Convento Cappuccini is nog 2 km verder!! We hebben geluk er is plaats en de 4 Zweden zijn er ook weer en Mario en Nicoletta ook!! We gaan met hen uit eten!! Het lijkt hem wel wat om in NL de via Olanda te gaan doen. Is mogelijk het Trekvogelpad is heel erg leuk!!! of niet Thea en Rudy?? Van oost (Enschede) naar west (Bergen) lopen!!! Nou ja we houden contact!! Wie weet!!
Onder het eten ben ik zo enthousiast over Italie dat hij zei volgens mij had jij hier moeten wonen!!!! het is een gezellige avond en een leuke oude stad!!

Zondag 12 mei 2013 naar Vetralla 18 km

Ik steek vandaag 2 kaarsjes aan. 1 voor alle moeders in het bijzonder mijn moeder en 1 voor mijn vaders verjaardag!! Mooie route we zien de stad en de kerk al maar dan worden we met een grote omweg naar het centrum geleid. Eindelijk hebben we de kerk gevonden. We slapen in een schoolgebouwtje. Best gezellig alleen de douche is zo vies, te vies om je te douchen!!!! Maar ja verstand op nul!!!! Slecht geslapen natuurlijk!!

Maandag 13 mei 2013 naar Sutri 22 km.
Nu zijn er de hazelnootboomgaarden!!!! Miljoenen bomen!! Voor de nutella?? In Capranica drinken we wat!! Het is leuk als je een plaatsje in het midden hebt. We hebben ook dagen gehad kwam je niets tegen onderweg!! We komen aan in Sutri en zoeken naar het monasteri Carmelitessen. We bellen aan ze doet de deur open maar staat ons te woord achter een hekwerk. Ze vraagt om de paspoort, pelgrimspaspoort en 15 euro en dat gaat in het caroussel en we krijgen de sleutel terug en kunnen in het huis er naast een kamer uitzoeken!! Ook een super leuk klein plaatsje!!! Nogmaals de via Francigena kan ik iedereen aanraden!!! Ook met de bus!! Lekker eten en op tijd naar bed!!

Dinsdag 14 mei 2013 Campagnano di Roma 20 km.

Super mooie route!! Super mooi weer, wat wil je nog meer??
We komen onerweg de Luxemburgers weer achterop!! Gezellige mensen die met een georganiseerde busreis wandelen. Je kunt zelf kiezen hoeveel je loopt per dag. De bus wacht op de helft van de etappe. Een 70 jarige man die een paar jaar geleden een nieuw hart heeft gekregen geniet er super van hij wandelt 10 km per dag en weet dan de bus wacht op mij. Ze hebben 3 dagen hetzelfde hotel en een klein rugzakje op de rug met 2 flesjes water. Heerlijk lijkt me dat als ik ook 70 ben!!
maar halverwege nemen we de verkeerde afslag en volgen de via Francigena de verkeerde kant op. Denken we er te zijn moeten we nog 10 km. Dan maar effe proberen te liften en dat lukt, de man brengt ons 4 km voor Campangnano maar de plaatsen waar we moeten zijn is altijd de laatste 3 km klimmen!!!! Freddy heeft het helemaal gehad. Hij heeft veel pijn in zijn voeten!!! En zijn achillespees!! Kleine teen!!!
Toch komen we boven en vinden het Oratorio San Giovanni Battista. Ook een schoolgebouw, matras op de grond en lekker slapen. We ontmoeten daar een man uit Munchen. Ook hij is al een paar weken onderweg en vraagt of wij met hem uit eten gaat! Er is een pelgrimmenu aan de andere kant van de straat en dat is oke, want Freddy kan bijna niet meer lopen!!!! Het is gezellig!!

Woensdag 15 mei 2013

Freddy heeft niet geslapen van de pijn en red het niet om vandaag te lopen.
ik wil hier wel een dag blijven maar hij wil verder. We gaan een stukje met de bus naar Cesano. We komen met een vrouw aan de praat die naar Rome gaat. Freddy gaat met haar mee met de trein vanaf Cesano naar La Storta. Ik wil nog wel de laatste 13 km wandelen maar ga ook maar met de trein!! We zijn lekker op tijd in La Storta. Vinden een slaapplaats bij de Suore Delle Poverelle. Heerlijk zo op tijd ergens zijn. En ik zie een internet Point!!! Zo zijn jullie weer een beetje op de hoogte!!!

Wordt vervolgd.............morgen naar Rome!!!!!!

Groeten uit het mooie Italie XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

• 15 Mei 2013 - 19:57

José :

Hallo Angela en Freddie,
    Ht is weer genieten hé: de vrijheid, de rust, de natuur én elkaar. Menigeen is stinkend jaloers want hier draait alles door! Ook niet erg hoor we zijn tegenwoordig blij dat we mogen werken! De tijd vliegt en ook jullie tocht vordert ook al is het met pijnlijke voetjes:(!
    Wens jullie nog veel Plezier en Geniet. X

• 16 Mei 2013 - 22:33

Sandra:

Prachtig , die verhalen van jou. Geniet er echt van als ik het lees.
    Vervelend voor Freddy dat hij zoveel last heeft, maar wel heel begrijpelijk.
    Nou nog heel veel loopplezier hoop dat je mooi weer blijft houden.
    Hier is het waardeloos. Heb zelf een reis geboekt naar Zuid Spanje. Over twee weken gaan we.
    Wacht weer met smart op je volgende mooie verhaal.

Groetjes en dikke kus
    Sandra xxxx