WE ZIJN IN ROME!!!!! - Reisverslag uit Rome, Italië van Angela Maathuis - WaarBenJij.nu WE ZIJN IN ROME!!!!! - Reisverslag uit Rome, Italië van Angela Maathuis - WaarBenJij.nu

WE ZIJN IN ROME!!!!!

Door: Angela Maathuis

Blijf op de hoogte en volg Angela

17 Mei 2013 | Italië, Rome

Donderdag 16 mei 2013 de laatste etappe naar ROME!!!

Ik heb er zin in !!!! Maar het regent!! Freddy heeft zijn hele voet dik en kan niet wandelen dus die gaat met de trein! We drinken samen koffie en Freddy gaat met de trein en ik ga lekker wandelen!!! De regen valt nog mee af en toe is het droog!! Het is geen mooie route maar ja je weet je loopt naar Rome.
Want al snel ben je in Rome (net als Santiago) maar dan moet je nog 10 km wandelen naar de Sint Pieter!!!
Freddy is halverwege uitgestapt. Nieuwe schoenen gekocht want volgens hem ligt het daaraan!!! We lopen piano piano naar ROME. Het is inmiddels droog geworden. Ik loop nog een stukje met de Luxemburgers mee.
Het verkeer is giga en je loopt eigenlijk 10 km langs de grote weg naar Rome!!! We komen nog langs een park Monte Mario en vanaf daar heb je een gigantisch uitzicht over ROME!!!! Dan nog 3 km en WE ZIJN ER!!!!
Het is toch geweldig om dan bij zon plein aan te komen. Het is er giga druk met de helft Japanners!!!! Ze staan in een lange rij om de St. Pieter in te kunnen. Wij halen onze stempel en testimonium. En lopen nog wat rond en gaan dan tegen 16.00 uur naar ons klooster. Het is nog 4 km lopen en dat is dan zwaar!!! We zijn blij dat we er zijn. Lekker bed. We hebben om 19.45 een soort van welkom!! Een gebed en onze rechter voet wordt gewassen. Om 20.15 hebben we ons diner. Er is een stel met 2 jongens en een vriendin van hun. Ouders komen uit NL en zijn in 88 verhuist naar AUstralie. De vriendin Brooke (18) heeft 2011 te horen gekregen dat ze kanker in haar knie had en niet meer lang te leven had. Maar alles is er aan gedaan om alles te verwijderen en ze heeft helemaal een stalen knie gekregen. En de kanker heeft ze overleeft. Het stel heeft haar uitgenodigd om dit te vieren met haar wens om naar Italie te gaan!!!!!!!! Heb gisteravond na het diner 2 uur met hun zitten praten. Ze vind Intalie ZOOOOOOOO mooi!!!!!! Alles zegt ze wat Australie niet heeft!!!! Tegen half 12 zijn we maar gaan slapen!!!!
Speciale avond was het!!!!!

Vrijdag 17-5-2013

Lekker geslapen en we gaan met de metro naar de St. Pieter. We gaan naar binnen en vragen bij de sacristie om een testimonium en een stempel van het Vaticaan!!!! Heel speciaal!!!! We bekijken de St. Pieter tja die is overweldigend mooi!!!! We lopen zo lekker Rome door!!! De Trevifontein is mijn favoriet en het Piazza Navona!!!! Vanmorgen regende het eerst maar nu is het stralend mooi weer!!!!!! Lees dat het in NL hoost en koud is!!!! Wanneer komt die lente en zomer een keer???????????
Ik ga lekker verder genieten. Zondag denk ik naar FLorence.
Groeten vanuit een zonnig en super mooi ROME!!!!!!

ANGELA XXX

• 17 Mei 2013 - 19:44

José:

Hallo Angela, ook al sleep je Freddy over de finish! You did it (again)

• 17 Mei 2013 - 20:08

Jacqueline:

Hoi Angela en Freddy,

Leuk weer alle berichten te lezen en fijn dat jullie in Rome zijn aangekomen. Hoop dat het weer wat beter gaat met de voet van Freddy en je nog een paar dagen door Rome en Florence kunt slenteren.
    Als ik mijn ogen dicht doe zie ik alle mooie plekken in Rome en Florence weer voor me blijft heel speciaal.
    Hier blijft het koud en erg wisselvallig het belooft alleen 1e pinkserdag een redelijke dag te worden maar ja we moeten het er gewoon mee doen. volgende week ook slechte voorspellingen dus blijf nog even in Italië zou ik zeggen lekker genieten.

dikke knuffel
    Jacqueline

• 18 Mei 2013 - 10:09

Marga:

Proficiat.Knap werk van jullie.
    Nog lekker even genieten.
    Ik ga 6 dagen werken, wat ik niet erg vind omdat het toch koud en regenachtig is.

Groetjes Marga

• 19 Mei 2013 - 09:10

Dyonne:

Geweldige prestatie!!!
    De verhalen die je onderweg hoort,sla je op en neem je de rest van je leven met je mee, heel bijzonder,
    tot gauw,dikke kus Dyonne

• 19 Mei 2013 - 09:10