400 km gewandeld.....nog 400 km te gaan !!!!! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Angela Maathuis - WaarBenJij.nu 400 km gewandeld.....nog 400 km te gaan !!!!! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Angela Maathuis - WaarBenJij.nu

400 km gewandeld.....nog 400 km te gaan !!!!!

Door: Angela Maathuis

Blijf op de hoogte en volg Angela

24 Mei 2011 | Nederland, Amsterdam

Hallo allemaal,

Mooi dat je jullie mijn verhalen zo leuk vinden !!!!!! Vind jullie reacties ook leuk om te lezen !!!!

19e dag 21 mei 18 km naar Boadilla del Camino.

Geen stres op de camping!! We hoeven niet om 8 uur weg te zijn dus we gaan op ons gemakkie. Ontbijten eerst en gaan tegen 9.15 weg !! Na 2 km krijgen we een stijging van 12% van 1050 m. Het is de ¨tafelberg¨ die we op moeten !! Als we boven zijn pfpfpfpfpfp hebben we een fantastisch uitzicht over de korenvelden!! Alle kleuren groen zie je beneden. Je bent echt 1 met de natuur als je de camino loopt!! Elke dag spreekt de koekoek me toe! KOEKOEK.....J´KUNT´T !!! haha.. En ik val in herhaling maar al die mooie bloemen onderweg....geel, paars, wit...roze prachtig!!in Itero de la Vega drinken we wat en lopen verder naar Boadilla del Camino en vinden een plaats in herberg PUTZU. De man is een beetje gek maar ach is prettig soms! Hij deelt zijn eigen huis en tuin met pelgrims. We kunnen er koken in zijn keuken en mogen voor € 5 pp net zoveel gebruiken uit zijn koelkast en voorraadkast als we willen. Want het dorp heeft geen supermarkt...dus we hoeven geen voodschappen te doen. Ideaal! We koken tagliatelli, groenten, tomatensaus...ensalada mixta...vino tinto erbij en als dessert de door mij gemaakte fruitsalade !!!
Hij heeft mooie spaanse volksmuziek op de computer staan dus we genieten van het eten en van de mooie spaanse muziek! Er zijn nog 6 anderen (fransen) die na ons koken. Hij doet niet moeilijk en we zien maar hoelaat we naar bed gaan en hoelaat we morgenvroeg opstaan als we hem maar niet wakker maken!!!! Het is een gezellige avond met spelletjes als dammen en mens erger je niet!! We zijn net een big family !!! We gaan tegen 23.00 naar bed en slapen ¨uit¨ tot 8 uur.

20e dag 22 mei 20 km naar Villalal Cazar de Sigra.

we ontbijten in de volgende herberg en gaan weer laat weg zo rond half 10!! We doen het mooi rustig aan want het is net of het wat rustiger wordt met alle peregrinos (pelgrims). Het is warm in de middag en weer zijn de laatste 5 km zwaar! In villovieco lunchen we in een leuke dorpstuin!! Het is zondag en we zien alleen maar pelgrims. Alles is gesloten.... We lopen door naar Villalal Cazar de Sigra en er is plaats voor ons!! Hier is een Nederlandse man vrijwilliger (lijkt me ook leuk om te doen). Het is een heel klein dorpje. Linn (28, Zweden)en ik zitten lekker te kletsen op het bankje onder de boom voor de herberg. Het is net of we elkaar al heel lang kennen en het klikt zo gigantisch!! We gaan uit eten met Marianne uit heerlen en Jean Pierre uit Strassbourg. We praten soms 4 talen aan tafel. Engels, Duits, Frans, Nl.....Gezellig !! Om 22.00 weer naar bed. Dat is een nadeel als het gezellig is moet je om 22.00 binnen zijn. De deur gaat dicht en het licht gaat uit !!!! We zijn ´s avonds EN ´s morgens altijd het laatst! LEST BEST !!

21e dag 23 mei 23 km Calzadilla de la Cueza.

Er is brood en koffie in de herberg dus we ontbijten eerst en gaan om 8.30. Eerst lopen we naar Carrion de los Condes 6 km verder en doen daar onze lunch en water inkopen want de volgende 17 km is niets, niente..nada!! Het is a never ending road..en na 15 km doet mijn rechter knie raar!! Het is net of ik er doorheen zak! Schrik ervan want er zijn al een aantal mensen naar huis. Problemen met achilles, botontsteking, voetontsteking...Ik dat liever niet!! Freddy heeft bandages bij zich en die bind ik om mijn knie heen en dan gaat het goed. Er zit een spier in mijn linker knieholte die ook raar doet er steekt iets doorheen!! Dus ook maar om die knie een bandage en ik loop rustig verder! Eindelijk zie ik een topje van een kerktoren verschijnen en ben blij dat we er zijn!! Linn, Bernd en Marilies waren er al een uur. Mads uit Denemarken is met een andere jongen uit Denemarken al ongeveer 35 km verder! Maar we hebben contact LEUK! Er is een zwembad bij de herberg en heerlijk met de voetjes in het water !!! Lekker douchen..lekker eten.. en we hebben weer wat te vieren..Linn en ik kennen elkaar 3 weken!! We drinken samen een LIQOR 43..HEERLIJK! We kletsen nog wat met een leuk jong stel uit Londen, die 100 km gefietst hebben vandaag! Hij heeft een mooi verhaal over een horror village waar ze door zijn gekomen.....
Maar weer is het gezellig en moeten we om 22.00 binnen zijn!! Dat is jammer !! We slapen met z´n 36 en op een bovenverdieping en als wij (als laatste) komen is het hot hot hot..
En de mannen in het stapelbed naast ons snurken allemaal!!!! Om gek van te worden!! Dus niet goed geslapen! En je hoort ze zelfs met earplugs in!! Ik denk dat ik morgen maar weer rustig aan doe!!

22e dag 24 mei 10 km Terradillos de los Templarios.

Het gaat wel weer redelijk!! Bandages om de knieën en gaan! Vandaag wordt een rare dag. We gaan afscheid van elkaar nemen. Bernd gaat naar huis, moet weer werken. Linn en Marilies gaan met de bus naar León vanavond. Linn´s vader en zus komen morgen in León en lopen de laatste 300 km met haar mee!! We lopen samen tot Terradillos en lunchen nog samen in de herberg en dan komt het moeilijke moment om elkaar te laten gaan!! Gek hé!! Vooral Linn heeft het er moeilijk mee na 3 knuffels gaan ze!! Ze lopen verder en wij zwaaien ze uit tot we ze niet meer zien!! Part 2 of the camino zegt Linn. We hebben elkaars emailadres en komen in september een lang weekend bij elkaar in Luxemburg waar Freddy woont!!! Wij zijn vandaag de EERSTE in de herberg! Komt NOOIT voor. En ik ga lekker genieten vandaag. Even mijn wasje doen en dan lekker in de zon liggen HEERLIJK!! Vino tinto erbij......ijsje....mijn lichaam heeft het nodig!! Straks lekker eten en nu hebben we een kamer met z´n 4e en hoop dat niemand snurkt !!!!
Hoop dat het in Olanda allemaal goed met jullie gaat en groeten en knuffel van Angela xxx

wordt vervolgd......

  • 24 Mei 2011 - 18:05

    Bernard:

    Hoi Angela,

    Inderdaad allemaal leuke reisverhalen. Wacht alweer met smart op de volgende. succes en sterkte met de spieren.

  • 25 Mei 2011 - 08:07

    Petra:

    Hoi Angela, in Olanda gaat het goed!! Lekker naar kantoor, eten koken, wasje draaien, strijken etc. haha
    Nee hoor, we praten in het Nederlands of Twents dus ietsje minder talen dan jou! Ik denk dat we toch iets minder meemaken dan jou op dit moment maar wát we ook meemaken we genieten er wel (meestal) van. Zondag "wijkvolleybal" voor jou ook een bekend iets.
    Gezelligheid dus! Daarna kermis "in Geester'n" ook leuk!! Dus PROOST op het goede en leuke leven! Lieve groet

  • 25 Mei 2011 - 17:27

    Paulien O.A.:

    Ha Angela,
    Wat verheugen we elke keer weer op jouw verhalen. Geweldig. Wat een belevenis is dit !!!

    Succes de volgende 400 kilometers, wij kijken uit naar jouw verhalen.
    Groetjes van ons allen,
    Jos, Paulien en de kids

  • 25 Mei 2011 - 20:46

    Rudy:

    Hej, zus, ik zou nu ik alle reisverslagen gelezen heb dit ook wel willen doen,lijkt me echt super gaaf!!!!
    Volhouden en tot bellens.

  • 25 Mei 2011 - 21:21

    Sandra:

    Ha die Angela,

    Je bent je roeping misgelopen, je had schrijfster moeten worden.
    Echt helemaal geweldig je verhalen
    Nou maar wel hopen dat het met het knietje goed blijft gaan.
    Veel sterkte en tot de volgende schrijfbeurt.

    dikke knuffel Sandra

  • 26 Mei 2011 - 06:07

    Jopie P.:

    hoi Angela !
    Wat een avontuur zeg.... en wat afzien ! Ik heb bewondering voor je hoor, (ben toch maar blij dat ik niet mee ben gegaan , HaHaHa !!! )
    Volhouden he, en sterkte met de ongemakken !
    Dikke knuffel JOPIE XX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Angela

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 168
Totaal aantal bezoekers 58599

Voorgaande reizen:

04 November 2015 - 17 November 2015

Tendwo Rainbow Academy St. House of HOPE and GLORY

08 September 2014 - 30 September 2014

Rondreis PERU

24 April 2013 - 23 Mei 2013

VEEL WEGEN LEIDEN NAAR ROME!!!!!!!!

22 April 2012 - 18 Mei 2012

Van Porto naar Santiago de Compostela

02 Mei 2011 - 18 Juni 2011

NAAR Santiago de Compostela VOOR Kenia

22 Oktober 2009 - 20 November 2009

Kroamschudd'n in Tendwo

02 Juni 2007 - 30 Juni 2007

Mijn derde reis

Landen bezocht: