Koninginnedag!! - Reisverslag uit Valença, Portugal van Angela Maathuis - WaarBenJij.nu Koninginnedag!! - Reisverslag uit Valença, Portugal van Angela Maathuis - WaarBenJij.nu

Koninginnedag!!

Door: Angela Maathuis

Blijf op de hoogte en volg Angela

03 Mei 2012 | Portugal, Valença

Maandag 30 april 2012.

Allemaal leuke dag gehad?? Mooi weer!!!
Hier in Portugal kan het beter!!! Vanmorgen om 5.30 gaan de eerste crazy peregrinos al weg!! Wij zijn de laatsten. LEST BEST!! Maar ook vroeg om half 8 zijn we al weg!! We gaan ontbijten in het café naast de herberg en ja hoor het komt alweer met bakken uit de lucht!! Wij wachten gewoon tot het droog is want dat is hier wel zo 15 min regen en het is weer een uur droog!! De eerste 10 km gaan super!! en dan moeten we een berg op ach valt mee vergeleken met de Pyreneen maar toch 530 m hoog!! Het is een super mooie route. We zijn vroeg bij de herberg in Ribiaes. En er is een keuken dus we gaan lekker koken! Heb zin in Pasta!! We gaan op zoek naar een supermarkt maar die is er niet er is wel een minimercado!! We komen Mario tegen (Milaan) en vragen hem of hij ook wil meeeten en dat vind ie leuk!! We kopen spullen voor de pasta en drinken nog effe een vino tinto in de bar en gaan dan terug voor te koken!! Mario neemt het koken over, ach italianen zijn daar ook beter in dan ik!! We hebben een pan voor 5 personen maar we eten de pasta bijna op met ons drieen!! HEERLIJK!! Het is gezellig s avonds in de herberg!! Er zijn meer italianen, we krijgen zelfs salade van hun die over is!! We zitten nog na te kletsen met het leuke duitse stel uit Preetz!! En om 21.30 naar bed!!

Dinsdag 1 mei 2012

We gaan naar Valenca 18 km.
Weer de laatsten!! Maar de laatsten zullen de eersten zijn!!
We ontbijten in de minimercado nemen nog wat boodschappen mee enwel water, 7 broodjes, 2 appels, 2 bananen,2 chorizo, kaas, 2 koffie en dat allemaal voor 5,60 euro!!!!! Ik heb nog nagevraagd of we de koffie wel betaald hebben. Mensen zijn zo vriendelijk!!!! SUPER!! Het is een mooie route, maar dannnnnn we zijn om 14.30 bij de herberg maar die gaat om 16.00 uur open. dus wachten, Wij gaan nog effe koffie drinken want het is koud!!! Het voelt aan als 10 graden!! We komen terug om 16.00 maar nog niet open om een lang verhaal kort te maken hij is ook niet open geweest!!!! dus maar in een hotel, is ook heerlijk maar toch!!! En voor het eerst niet lekker gegeten in een restaurant vet met een beetje karbonade!!!en droge gebakken aardappelen. Het is gewoon onze dag niet!! Op tijd naar bed, lekker slapen en morgen de grens over met Spanje!!!!!!!

wordt vervolgd........

• 03 Mei 2012 - 20:28

Carla:

Heeej, wat gaat dat snel met jullie, geweldig jouw verhalen Angela!
    kun je er wat foto's opzetten ??????

Veel succes en ik blijf jullie volgen!

groetjes !!