Condors spotten in de Colca Vallei - Reisverslag uit Puno, Peru van Angela Maathuis - WaarBenJij.nu Condors spotten in de Colca Vallei - Reisverslag uit Puno, Peru van Angela Maathuis - WaarBenJij.nu

Condors spotten in de Colca Vallei

Door: Angela

Blijf op de hoogte en volg Angela

19 September 2014 | Peru, Puno

Maandag 15 september

We gaan weer op tijd weg richting de Colca Vallei en de Colca Canyon.
We gaan naar de hoogte!!!! We krijgen eerst in de bus cocabladeren te kauwen. 6 blaadjes 8 minuten op kauwen!!! Maar wat vies zeg!! Kan het niet langer dan 3 minuten volhouden. En toch kun je dan al voelen dat de wang en de tong beetje verdoofd is als bij de tandarts.
We komen aan bij een klein cafeetje waar we cocathee krijgen. Best lekker, hier zitten 3 soorten kruiden in die goed zijn voor hoofd, maag en darmen.
Ook is er voor de toeristen een marktje bij met allemaal leuke spullen van sjaals tot mutsen , mooie kleden en noem maar op.!!! Leuk om foto.s te maken maar ze willen wel 1 sol is ongeveer 30 cent. Dus dat doe ik dan maar!!Vooral die kleine kinderen zijn zo leuk, ik deel armbandjes uit en ze zijn er zo blij mee!!!!
Later komen we op het hoogste punt 4915 m heb nog nergens last van!! Alleen je moet wat zwaarder ademen. Dus valt mee denk ik!! Op het plateau heb je een super mooi uitzicht op de 3 vulkanen. Prachtig!!
We gaan alvast een kijkje nemen bij de colca vallei of er al conors rondvliegen en ja hoor die vliegen er!! Mooi!!We wandelen ff door de bergen naar het colcaplateau. Het is hier nu nog rustig. s morgens staat het hier vol met bussen!!
Daarna rijden we door naar Canabaconde waar we 2 nachten gaan slapen. Mijn hoofdpijn begint en wordt steeds erger!!! Heel vreemd. Als we in het plaatsje zijn en ik moet naar boven toe sjouwen met de rugzak is het net alsof mijn hoofd uit elkaar knapt.
We checken in en ik neem een Panadol. Ga liggen en ik word me toch beroerd. Overgeven en kan alleen maar liggen!! Ja zegt Jeroen dit is nu hoogteziekte. Ik ga niet mee eten en blijf lekker 12 uur in mijn bed liggen. Ben weer een ervaring rijker!!!!

Dinsdag 16 september 2014.

Vanmorgen is mijn hoofdpijn minder, maag is leeg en ik ben een beetje trillerig. Henk van de groep is ook giga ziek!!!! Er zijn er meer die erge hoofdpijn hadden maar lopen gewoon door.
Bijna de hele grope is al een middag of avond uitgeschakeld geweest!!!

We gaan tegen half 8 naar de Colca Vallei en ja hoor er staan heel veel mensen. Maar we hebben geluk er vliegen ook heel veel condors!!! SUPER!! Je wilt ze graag mooi op de foto maar ze zijn snel!!Er zitten er een aantal op een rots. Wat een belevenis. Zo mooi vliegen ze met wijde vleugels voor je langs en over je heen! We blijven daar tot 9.30 en gaan weer verder om te gaan wandelen.

We wandelen door de bergen allemaal rugzak op doet me beetje denken aan de camino!! Als we na anderhalf uur de helft erop hebben zitten staat de bus er weer en is het tijd voor de lunch!! Jeroen heeft broodjes meegenomen met tonijn en avocado´s en daar maken de mannen heerlijke salade van en smullen we van de broodjes!!!! Grappig de hele groep vind dit zo leuk!! Geen gezeur. We hebben het gezellig met elkaar!! Vooral met mijn kamergenoot Diana kan ik het super vinden!!! Geluk gehad!!!!

Na de lunch ff naar de Incatoilet en dan gaan we weer de volgende anderhalf uur wandelen in een prachtige omgeving!! We komen aan in het dorpje Cabanaconde, leuk plaatsje met smalle straatjes, oude vrouwtjes in een mooie jurk met mooi hoedje op. Voor 1 sol willen ze graag op de foto.
Het is zo,n dorp waar de ezel en de koe in de achtertuin staan. Wij worden ook gewekt door de ezel IA IA IA!!!!!
We eten wat in het hotel en op tijd naar bed.

Woensdag 17 september 2014.

We gaan om 7.30 weg ! Voor Henk nog ff stil staan bij de condors, hij heeft het gemist. En we hebben weer geluk er vliegen er weer veel rond!!
de Colca Vallei en de Colca Canyon zijn PRACHTIG!!!!

We gaan vandaag weer 3 uur wandelen (trainen voor de Incatrail).
Lekker door de bergen, klimmen en dalen, best pittig!! We beginnen om 11 uur en zijn om 14.00 bij het volgende dorp waar de bus ons weer oppikt. We gaan naar het volgen dorp Chivay waar we slapen. FF uurtje bijkomen en daarna gaan we naar de hotsprings!!!! Wat was dat heerlijk zeg, allemaal baden van rond de 36 graden, vulkanisch verwarmd,met een drankje erbij Pisco Sour, mmmmmm lekker hoor!! Na een uurtje gaan we terug naar het hotel. We gaan wat eten in een restaurant waar een groep zingt en danst. MOOI!!
Heerlijk slapen na die hotsprings!!!

Donderdag 18 september 2014.

We gaan vandaag richting Puno. Een uur of 7 in de bus.
We gaan weer ff cocathee drinken halverwege want we komen weer rond de 4800 m. Begin op tijd met mijn cocasnoepjes en veel drinken. Het gaat goed nu, Heb geen last meer je bent alleen bij alles moe en achter adem.

Puno ligt aan het Titicacameer!! Prachtig mooi hoe het er ligt. We zien onderweg veel Alpaca´s, Lama´s en Flamingo´s. Onderweg gaan we nog een Incabegraafplaats bekijken. Hier werden torens gebouwd in de incatijd waar de mummies in werden bewaard. Maar ja toen de Spanjaarden kwamen hebben ze bijna alles verwoest!!!!! Waarom!!!

Het is hier vreselijk koud!!! onderweg zien we laagje sneeuw op de bergen liggen!! Het waait er hard. Dus ik heb maar een leuke wollen gebreide poncho gekocht!!! En mooie sloffen van een Alpaca!! Morgen gaan we varen op het Titicacameer en morgenavond slapen we bij de families op het Uros eiland, het rieteneiland op het Titicacameer!!! Ben benieuwd!!!

wordtvervolgd...........

groeten uit Peru xxx

• 19 September 2014 - 19:40

Rudy Maathuis:

Hej zus geweldig mooi wat je nu allemaal al meemaakt lijkt mij fantastische mooi om een condor te zien.
    Mooie verslagen
    Geniet ervan.

• 22 September 2014 - 17:11

José:

Hé Angela, prachtige verhalen en schitterende foto's gezien via fb! Je bent weer helemaal in je nopjes: Relaxed en Genieten