Titicacameer!! - Reisverslag uit Amantañi, Peru van Angela Maathuis - WaarBenJij.nu Titicacameer!! - Reisverslag uit Amantañi, Peru van Angela Maathuis - WaarBenJij.nu

Titicacameer!!

Door: Angela

Blijf op de hoogte en volg Angela

27 September 2014 | Peru, Amantañi

Vrijdag 19 september 2014

Wat leuk 6 fietstaxi´s staan voor ons klaar om ons naar de haven te brengen. We sjeesen daar de stad mee door!!! Leuke ervaring!! We gaan met z´n allen op de boot naar de Uros-eilanden brengt. We krijgen een rondleiding, hoe het eiland gemaakt wordt van riet!! Alle huisjes zijn van riet. Mooi om te zien.

Daarna gaan we door naar het eiland Amantaní. We overnachten bij de familie Flores. De hele familie woont bij elkaar . We krijgen een kamer toegewezen. Wat is het hier mooi zeg!!!!
Het Titicacameer is het hoogst gelegen bevaarbaar meer van de wereld.
We gaan lunchen bij de familie. Heerlijk!! We hebben even vrij tot half 4 daarna gaan we wandelene naar de top van het eiland. Het is een heftige klim van 1 uur!! Pffff door de hoogte krijg ik moeite met ademhalen maar het lukt!! Ik ben bij Pachamama op 4200 m!!
Daar genieten we van een super mooie zonsondergang!! Wauw wat is dit mooi. 18.00 uur is de zon onder en gaan we terug. Wat een sterren, ook de melkweg is hier te zien. Amazing!!!!!
We gaan bij de fam. Flores eten! Daarna gaan we ons verkleden in hun klederdracht hhahahh, naar buiten daar is het kampvuurtje aan, er is muziek 3 mannen met gitaar, panfluit en trommel en we dansen met onze mooie zwierige rokken rond het kampvuur. Geweldig!!
Daarna heerlijk geslapen!!!!

Zaterdag 20 september 2014

Heerlijk geslapen en we worden wakker met uitzicht op het Titicacameer !! Lekker ontbijt, zelf gebakken broodjes, crepes. Way is die familie goed voor ons. We hebben allemaal iets gekocht voor de familie. Rijst, thee, schriftjes en potloden voor de kinderen, knikkers. en ik had kleine klompjes meegenomen uit Holland. Na het ontbijt heeft ze voor ons allemaal een bloempje geplukt . ZO LIEF!!!
Ze brengen ons naar het haventje waar de boot staat.
We gaan naar een ander eiland Taquila. Daar wandelen we van de ene kant naar de andere kant van het eiland. We hebben ff pauze op het plein waar je mooie souveniers kunt kopen. We hebben een leuke gids Eliseo die ons leuke verhalen verteldover de verschillende eilanden.De natuur is hier zo mooi!!! Aan het eind van het eiland gaan we lunchen en weer terug met de boot 3 uur varen over het mooie Titicacameer naar Puno. In Puno aangekomen weer naar hetzelfde hotel, eten en lekker op tijd naar bed!!!

Zondag 21 september 2014

Op tijd weg met de bus vandaag van Puno naar Cuzco.Onderweg naar een ruine waar we gaan picknicken. We hebben broodjes kaas, ham mee en een granadia als toetje.
Ze hebben op het pleintje leuke marktkraampjes staan met leuke lieve mensen erachter.

Als we in Cuzco aankomen laat Jeroen ons de highlights zien want hij woont al 16 jaar in Cuzco. ´s Avonds leker uit eten met elkaar, We hebben een super luxe hotel met 1 persoonsbed van 1.20 m HEERLIJK!!!

Maandag 22 september 2014

9.00 uur briefing Incatrail.
Het wordt zwaar!!! maar ik heb er zin in!!!!
Dan Cuzco in, mooi oud centrum, kathedraal, zonnetempel en nog veel meer.
We hebben een leuke gezellige relaxdag vandaag. koffie bij Starbucks!! Het is een gezellig centrum, leuke dingetjes gekocht natuurlijk!!
Eten en op tijd naar bed want morgenvroeg moet ik er om 4.45 uit. Ja echt waar!! Niet te geloven he? Om 5.30 gaam we!!!

wordt vervolgd..............

• 27 September 2014 - 20:37

Sandra:

Oooh wat klinkt het allemaal ongelooflijk prachtig.
    Helemaal te gek. Jouw vakantie kan nooit meer stuk.
    Heel veel plezier maar weer!
    tot het volgende prachtig reisverslag.

Groetjes Sandra

• 27 September 2014 - 22:37

Ellen:

Ach Angela wat prachtig om te lezen!!!! Echt super!!! Wat maak je veel mee! Wat bijzonder ook om op zo'n eiland bij een lokale familie te overnachten en dan die zonsondergang!! Lekker kampvuurtje met passende muziek erbij, super romantisch. Fijn ook dat je nu al aan die hoogte gewend bent, met een uitzondering van Pachamama natuurlijk, maar je hebt het wel volbracht, echt knap hoor. Inmiddels ben je al in Cusco en misschien al wel in Macho Pitcho geweest want inmiddels is het bijna 28 september. Elke keer weer blij als we zien dat je wat gepost hebt, mooie reisverhalen, we genieten ervan!

Veel liefs, Diane en Ellen.

• 28 September 2014 - 14:12

Miriam:

wat genieten daar dit is toch iets om nooit te vergeten heel veel succes en kracht bij de incatrail
    wel vol houden hoor !!!! ben heel benieuwd hoe je die ervaring beleefd verheug me op dat reisverslag