WE GENIETEN IN TENDWO e.o. - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Angela Maathuis - WaarBenJij.nu WE GENIETEN IN TENDWO e.o. - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Angela Maathuis - WaarBenJij.nu

WE GENIETEN IN TENDWO e.o.

Door: Angela Maathuis

Blijf op de hoogte en volg Angela

04 November 2009 | Kenia, Nairobi

Hallo allemaal,

Bedankt voor jullie leuke reacties !!! Ook dat is leuk om te lezen als je toch wel heel ver weg van huis en werk bent !!
We zijn weer even in Eldoret en dan natuurlijk weer een berichtje uit het geweldige Tendwo en omstreken. We hebben vorige week alle spullen die ik gekregen had van collega's en vrienden en familie uitgedeeld. De glowing in the dark sterretjes en bloemen etc hebben we bij de jongens en de meisjes in de slaapkamer geplakt zodat ze 's nachts een beetje licht van de sterretjes hebben. We hebben de matrons Grace en Catharine (verzorgsters van de kids) leuke sieraden laten uitzoeken. Ze waren er zo blij mee dat ze zongen en dansten van plezier. Zaterdag waren we bij het kindertehuis en dan denk je ze zijn allemaal vrij vandaag maarrrrrrrr de oudste jongens waren op het land aan het werk de jongste jongens waren hun kleren aan het wassen. En kleine Tobias was mooi met zijn Ferrari aan het spelen. De oudste meisjes waren aan het wassen. De jongste meisjes moeten hout halen voor het vuur in de keuken dus eigenlijk lekker een vrije dag zit er niet in op zaterdag. Zondag zijn we naar Uhuru geweest hebben weer 4 kinderen van een alleenstaande moeder bezocht. Tassen vol kleren meegenomen. Het is geweldig om te zien hoe blij ze zijn met de kleren. Een meisje Ascar had een maand in het ziekenhuis gelegen is geopereerd aan haar ogen dus Ariette heeft haar 1000 sh = 9 euro gegeven om een beetje de kosten te delen. Altijd krijgen we lekkere chai (thee) met heel veel melk en veel suiker. Moest er eerst aan wennen maar ja alles went........! Ze zijn allemaal zo gastvrij !! Op de terugweg zijn we bij Rose geweest (vriendin van Ariette ) zij was in 2005 bij ons in het kindertehuis om voor ons te koken. Zij heeft 10 augustus een baby Mercy gekregen en wij hadden iets leuks gekocht voor de baby en dat gegeven. Het was heel erg leuk om haar weer te zien. Het is wel heel erg leuk dat sommige mensen in het dorp mij nog herkennen en zelfs mijn naam nog weten !!!! We genieten van de natuur en 's middags van het lekkere weer !! Maandag zijn we naar de Rainbow Academy geweest. De kleuterschool die Ariette en een groep uit Westerhaar in 2008 heeft gebouwd. Geweldige mooie school. Alles in het rood wit blauw. De kinderen hebben allemaal roodwitblauwe uniformpjes aan. Als we binnen komen dan zingen ze voor ons een liedje stellen zich allemaal voor !!! In de ene klas deel ik de handpoppen van Suzan uit. Ze vinden ze geweldig !!!! Ik heb de juf uitgelegd hoe het werkt. In de andere klas geef ik het thee/koffie serviesje. Ook die kinderen vinden het heel erg leuk. Om 15.00 mogen alle kinderen naar huis en laten we alle juffen kettingen en oorbellen en armbanden uitzoeken die ik van Casper heb gekregen. Casper dank aan Anneke want ze vinden alles geweldig!!!! De kleuters krijgen eten op school. De bedoeling is dat de school wordt uitgebreid maar ja dat kost geld. Gisteren hebben we weer 2 kinderen bezocht van alleenstaande moeders. Emanuel en Adda. Emanuel zat nog op school en om 15.00 begon het te regenen. Hebben we even geschuild bij Emanuels tante met 12 kinderen die achter ons aan liepen.
Later weer even geschuild in een hotel (houten schuurtje waar je thee kunt kopen)ook daar kregen we zelfs gratis chai!!!! . Maar het begon steeds harder te regenen en gelukkig kwam er een auto met laadbak aan en die hebben we aangehouden en ja hoor ze brengen ons naar Tendwo! Ariette en Jair voor in en Rolien en ik en nog een schoolmeisje en de buggy in de laadbak en dat op weg naar Tendwo. Ariette had me al gewaarschuwd neem een dikke trui mee want het is koud en het regent af en toe. Izaack heeft soms 2 winterjassen over elkaar aan !! Wij hebben het ook af en toe best wel koud hier !!!!! De tijd vliegt en morgen zijn we op de helft !! Er is nog veel te doen. En omdat alles lopend gedaan moet worden ben je veel tijd kwijt. Zondag gaan we naar Nairobi dan ga ik Jan W's (collega) vriendin Rozi uit Nairobi ontmoeten !! Maandagavond gaan we met de nighttrain naar Mombasa. Dan gaan we lekker met Ariette en Izaack en Jair een weekje op vakantie naar de kust. We genieten van Jair! Het is zo'n geweldig leuk vrolijk lief ventje. Hij gaat overal mee heen!! En geniet net als wij. !!!!!
We gaan 5 november Sinterklaas vieren bij Ariette en Izaack. We kopen kadootjes voor totaal 300 shilling is ongeveer 2,50 euro. En dan gaan we dobbelen.!! Jair heeft de geweldige brandweerkazerne van Suzan in zijn schoen gekregen want 1 november is Sinterklaas aangekomen in Mombasa. Rolien heeft pepernoten en chocolade kikkers meegenomen dus we maken er een leuke Sinterklaasavond van.!!!!

WE GENIETEN ER MET Z'N ALLEN VAN !!!

Groeten uit Kenia van Angela XXX

wordt vervolgd........

• 04 November 2009 - 12:41

Carla:

Ha die Angela, wat een leuk verslag weer van alles wat jullie daar doen en meemaken.
    Leuk dat je daar Sinterklaas gaat vieren op 5 november!
    Geniet ervan en tot het volgende verslag!
    groetjes uit Eindhovuuuhh

• 04 November 2009 - 13:46

Suze:

Hallo Angela
    Wat fijn dat jullie zoveel goeds doen voor die mensen en kinderen.En als ik jouw verhalen lees dan geniet je volop. Veel plezier nog de komende weken en een fijne sinterklaas daar. Groetjes Suze

• 04 November 2009 - 16:47

uit Geesteren

• 04 November 2009 - 17:46

Sandra:

Hallo Angela,

Als ik dit allemaal lees dan besef ik inderdaad dat wij toch erg verwend zijn en onze kinderen.
    Zij zijn tenminste heel tevreden met een aardigheidje van € 2,50.
    Volgende keer ga ik je zeker ook iets meegeven voor de kindjes.
    groetjes en liefs Sandra

• 05 November 2009 - 08:48

Dyonne:

Lieve Angela, wat een heerlijk verhaal om te lezen. Wat kunnen wij hier veel van leren: wie t kleine niet eert.. Volgende keer krijg je stapels kleren mee, knuffels, speelgoed, de hele zolder staat vol bij mij, heel veel plezier nog, een dikke kus Dyonne

• 05 November 2009 - 10:01

Rita Te Veldhuis:

Hoi Angela,

Wat mooi al die verhalen. Kan me er wel een beetje bij voorstellen omdat ikzelf in Namibie ben geweest. Die afstanden zijn enorm. Als ik het lees dan krijg ik wel weer een vreemd gevoel. Heel leuk om die verhalen te lezen. Wat goed wat je daar allemaal doet. Geniet er even van want het is zo weer voorbij.
    Groetjes Rita (bel.W'wijk)