Afscheid nemen bestaat niet! - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Angela Maathuis - WaarBenJij.nu Afscheid nemen bestaat niet! - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Angela Maathuis - WaarBenJij.nu

Afscheid nemen bestaat niet!

Door: Angela Maathuis

Blijf op de hoogte en volg Angela

11 November 2009 | Kenia, Nairobi

Hallo allemaal,

We zijn nu in Mombasa en even een terugblik van de laatste dagen. Het afscheid nemen viel mee !! Je kunt toch merken dat alle kinderen vooral de jongens ouder zijn geworden. Zo van..jullie gaan weer ?? was een beetje de reactie !! Viel voor ons alleen maar mee. Dus afscheid genomen van de kinderen en 's morgens van de familie Rotich! Toch altijd leuk om daar te zijn. Hun erf is speciaal voor mij. Al die 4x dat ik in Tendwo was werd ik altijd even vriendelijk ontvangen en ze vonden het dan ook best erg dat we niet gezegd hadden dat het onze laatste dag was want dan hadden ze voor ons gekookt! Tot de volgende keer hebben we gezegd. Laatste spullen nog effe gewassen en de laatste dagen had het niet meer geregend dus de regentonnen waren zo goed als leeg!! Dan ben je dus genoodzaakt om water te gaan halen!!!
Zondagmorgen hebben we onze tassen gepakt en we hadden afgesproken dat we om 10.00 uur zouden vertrekken maar we vertrokken pas om 12.30 uur. Keniaanse 2 en n half uur!! ipv Twents kwartiertje. We kwamen pas om 19.30 aan in Nairobi. Daar hebben we een kamer geboekt in het Terracehotel aan de allerdrukste straat in Nairobi voor 500 shilling pp/pn. = 4,50 euro. Maar je moet wel slapen met oordoppen anders doe je geen oog dicht!!!! Maandagmorgen hebben we treintickets gekocht want we zouden maandagnacht met de trein naar Mombasa gaan. We hadden 's morgens om 11.00 uur afgesproken, ik met Rozi(Sint's vriendin) en Rolien met Antonie (die hadden we de eerste dag ontmoet toen we moesten wachten op de bus naar Eldoret) bij Java house= coffeehouse!! Om 11.45 uur waren Rozi en Antonie er en we hebben heel gezellig gekletst. Ook hun onderling met Izaack, natuurlijk in Swahili. Foto's gemaakt, film gemaakt. Envelop aan Rozi gegeven van de Sint, heel erg leuk!!!! Daarna zijn we gaan eten in Aroma restaurant in Nairobi een superdruk klein restaurant. Heerlijk gegeten en ik wil betalen (ik had de pot)en toen bleek mijn tas gestolen. Nou ja daar sta je dan !!!!! BALEN !! Alles weg.....600 foto's, fotocamera's, filmcamera, ik dacht ook mijn paspoort maar die zat gelukkig in de andere rugzak!! Portomonnai met geld (we hadden net gepind)en pinpassen, rijbewijs, telefoon. etc..... Daar gaat dan je leuke middag Nairobi want je moet naar het politiebureau waar je in de rij moet staan want er zijn nog 10 wachtenden voor u. Ariette heeft geregeld dat ik direct een formulier kon invullen. Ook de treintickets had ik in de tas. Dus we konden niet meer met de trein naar Mombasa. Maar misschien kunnen we volgende week gratis met de trein terug van Mombasa naar Nairobi!!!! Ik hoop dat mijn reisverzekering mij tegemoet komt met mijn gestolen dingen!!! Afwachten!!!! Omdat wij heel graag weg wilden uit Nairobbery zijn we gistermorgen met de bus naar Mombasa gegaan. Om 10 uur vertrokken!! Het was een hele leuke rit! Je rijdt een groot gedeelte door het Tsavo park East en West en we hebben giraffes, gazelles, zebra's, antilopes gezien! Om 19.30 waren we in Mombasa doorgereden naar Ukunda en 20.30 waren we in onze cottage bij Diani Beach! Heerlijk!! Het is wel een overgang naar de hitte (30`@) maar toch lekker geslapen. Wel zijn ze nog met het huisje aan het verbouwen want vandaag komt het licht in de kamer en wordt de "keuken" geplaatst!! Dat kan hier allemaal!! HAKUNA MATATA !!! De zee is op 100m afstand.
We gaan genieten hier!! We gaan lekker een dag op safari!!!!

Groeten uit Kenia
Angela XXX


wordt vervolgd......

P.S. Sint wil je Rozi smsen dat mijn telefoon gestolen is !!

  • 12 November 2009 - 16:29

    Miriam:

    Wat ontzettend balen maar laat je humeur en je vakantie hier niet door bederven wij wensen jouw nog een hele fijne week vakantie maak erwat leuks van en tot volgende week

  • 12 November 2009 - 21:16

    Monique:

    oh, wat zonde!!! alle film en foto's weg?! hoop dat je ondanks deze tegenvaller blijft genieten!! ik heb in ieder geval wel weer genoten van jouw verhalen. groetjes van ons allemaal!! en tot gauw!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Angela

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 143
Totaal aantal bezoekers 58481

Voorgaande reizen:

04 November 2015 - 17 November 2015

Tendwo Rainbow Academy St. House of HOPE and GLORY

08 September 2014 - 30 September 2014

Rondreis PERU

24 April 2013 - 23 Mei 2013

VEEL WEGEN LEIDEN NAAR ROME!!!!!!!!

22 April 2012 - 18 Mei 2012

Van Porto naar Santiago de Compostela

02 Mei 2011 - 18 Juni 2011

NAAR Santiago de Compostela VOOR Kenia

22 Oktober 2009 - 20 November 2009

Kroamschudd'n in Tendwo

02 Juni 2007 - 30 Juni 2007

Mijn derde reis

Landen bezocht: