Het is een avontuur !!! - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Angela Maathuis - WaarBenJij.nu Het is een avontuur !!! - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Angela Maathuis - WaarBenJij.nu

Het is een avontuur !!!

Door: Angela Maathuis

Blijf op de hoogte en volg Angela

06 November 2009 | Kenia, Nairobi

Hallo allemaal,

Daar ben ik weer effe in Eldoret en voor de laatste keer hier in het internethok! Mijn hart klopt nog steeds sneller dan normaal want we gingen vanmorgen om 6.30 uit bed (is 4.30 nl tijd!) en gingen om 7 uur met de matatu (busje) naar Strobag om weer kleren te geven aan een alleenstaande moeder van 5 kinderen !! We hebben in dat dorpje een mandazi (oliebol) en chai (thee) gehad en gingen daarna met de matatu verder naar de stad Eldoret! Maarrrrrr ineens een knal, rook, (dacht ik, maar 't was stof)!! een herrie!! ik zat rechts achterin boven de achterband naast Rolien, ik schrok zo erg (nog erger dan normaal!!) dat ik in no time bij Rolien op schoot zat !! Wij allemaal de matatu uit !! Wat bleek? Was het buitenste van de autoband er totaal af en lag 300 meter terug op de weg !! Je keek zo op het canvas van de band!! Dit kan allemaal in Kenia!! De ene matatu is nog ouder dan de andere!! Daar stonden we dan aan de kant van de weg. Maar er wordt zo weer een busje die de andere kant in gaat aangehouden, draait, en wij konden weer instappen en zijn goed overgekomen in Eldoret!
Gisteravond hebben we een geweldige leuke spannende gezellige Sinterklaasavond gehad! Lekker chocolademelk, pepernoten, kikkers, en het spel kon beginnen. Izaack vond het eerst maar vreemd toen hij de spelregels las. Bij 3 pak een kadootje en bij 4 geef het aan je linker buurvrouw, bij 6 geef alles aan je rechter buurvrouw. Bij 5 mochten we een kadootje houden etc... Maar hij speelde het spel mooi mee! En hij had er veel plezier in net als wij!! We hadden natuurlijk ook "gekke" dingen gekocht zoals een foeilelijke blauwe glitterslinger, tandenborstel, bezempje, sokken, zakdoek, kruiden....etc, maar ook mooie souveniers. We hebben allemaal leuke dingen gekregen. Gisteren ben ik ook nog weer naar de kleuterschool geweest de Rainbow Academy !! Nu rond half 1 want dan krijgen alle kids lekker eten! Als je ziet hoe ze dan allemaal achterelkaar in de rij staan !! Eerst handjes wassen en dan mogen ze een voor een hun bordje ugaly en sekuma (maispap en boerenkool) uit de keuken halen en gaan dan op een houten balk zitten mooi in het vierkant en eten de ugaly met sekuma met hun handjes. Zo mooi om te zien. Ariette en ik kregen ook een bordje !! lekkerrrrr hoorrrrr! Daarna door Tendwo gelopen en heb alle sieraden die ik nog had uitgedeeld aan de vrouwen & (mannen) en kinderen uit het dorp. Je snapt dan niet waar ze in een keer allemaal vandaan komen want iedereen wil graag iets. Ben ook nog naar het kindertehuis geweest, had nog oranje ballonnen die heb ik uitgedeeld en zelfs de grote jongens van 12 vinden zo'n ballon nog leuk om te krijgen! Morgen wordt een zware dag! Gaan we afscheid nemen van de kinderen en het dorp. Zondag gaan we naar Nairobi. Tijd is heel erg hard gegaan. Maar dat wist ik! Time flies when you have fun! Nog 2 weken te gaan!!

Groeten uit Kenia van Angela XXX

wordt vervolgd.....

  • 06 November 2009 - 09:56

    Sinterklaas:

    Ook ik als goedheiligman ben op op weg maar dan richting Nederland, maar ben wel telkens benieuwd naar je avonturen.
    Met een boot heb je geen last van klapbanden en zo.
    Ik heb begrepen, dat in Almelo alles verder wel goed gaat. Alleen kan ene Ina niet wachten tot je er weer bent. Ook de overige collega's van je schijnen hele boekwerken uit te draaien en te laten circuleren over jouw escapades in Kenia.
    Je bent hot in Almelo aan de Stationsstraat.
    Geniet er nog maar even van en vergeet niet in Nairobi even een pitstop in het Java...dinges te maken
    groetjes xxx Sint

  • 06 November 2009 - 10:10

    Sinie Kroezen:

    Hoi Angela

    Ik heb heel veel respect voor je inzet voor Kenia.
    Wat een verschil de ene laat zich verwennen in Turkije(wat heel mooi was)de ander zet zich belangeloos in voor arme kindertjes, geweldig!!!!!!
    Ik geniet van je verslagen en wens je nog een fijne tijd in Kenia

    Groetjes Sinie

  • 06 November 2009 - 12:30

    Judith:

    Hoi Angela,
    Wat leuk om je avonturen mee te beleven , ik zie het helemaal voor me, hoe je iedereen blij maakt. Ik kan haast niet wachten tot ik zelf weer aan de beurt ben om voet op Afrikaanse bodem te zetten!!!
    Geniet er nog van, en bedenk maar dat het vast niet je laatste keer is in Kenia!
    Heel veel groeten, sterkte bij het afscheid nemen en goede reis terug. Judith


  • 06 November 2009 - 15:59

    Ellen & Diane:

    ha Enzjelaatje, wat een ervaring weer en zoveel indrukken! Zo fijn dat jullie dit doen voor de kinderen daar, Respect hoor! Het afscheid zal moeilijk zijn maar je kunt weer terug kijken op een paar geweldige weken, wat een voldoening! Je schrijft prachtig en we blijven jou natuurlijk volgen en hopen op wat mooie foto's. Liefs van Ellen & Diane

  • 08 November 2009 - 20:49

    Ab:

    Ik lees je verlagen met grote belangstelling. Prachtig werk doe je daar en heel waardevol, lijkt me. Nog veel plezier gewenst. Groeten, Ab

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Angela

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 171
Totaal aantal bezoekers 58476

Voorgaande reizen:

04 November 2015 - 17 November 2015

Tendwo Rainbow Academy St. House of HOPE and GLORY

08 September 2014 - 30 September 2014

Rondreis PERU

24 April 2013 - 23 Mei 2013

VEEL WEGEN LEIDEN NAAR ROME!!!!!!!!

22 April 2012 - 18 Mei 2012

Van Porto naar Santiago de Compostela

02 Mei 2011 - 18 Juni 2011

NAAR Santiago de Compostela VOOR Kenia

22 Oktober 2009 - 20 November 2009

Kroamschudd'n in Tendwo

02 Juni 2007 - 30 Juni 2007

Mijn derde reis

Landen bezocht: