Kenia is als thuiskomen - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Angela Maathuis - WaarBenJij.nu Kenia is als thuiskomen - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Angela Maathuis - WaarBenJij.nu

Kenia is als thuiskomen

Door: Angela Maathuis

Blijf op de hoogte en volg Angela

28 Oktober 2009 | Kenia, Nairobi

Hallo allemaal,

Een berichtje uit Kenia.....we zijn nu effe in de stad Eldoret en natuurlijk effe mailen om jullie op de hoogte te houden van mijn geweldige vakantie !!!!!!! De vlucht ging perfect! Heerlijk genoten van de 8 uur durende vlucht. We hadden een heel leuk gesprek met een stewardes van de KLM. Zij kwam uit Heerenveen zo rond de 55 en vroeg wat we in Kenia gingen doen en ze reageerde zo spontaan! Wij zaten dicht bij de keuken in het vliegtuig dus hebben veel met haar gekletst. Ze bood zelfs aan om kleren mee te nemen naar Nairobi want dat deed de bemanning wel vaker en gaf dit aan kindertehuizen oa in Nairobi. Rolien komt uit Heerenveen dus klik klik !! We gaan kijken wat we met haar aanbod kunnen doen ! We zijn met een taxi naar het Youth Hostel gegaan, lekker geslapen en vrijdagmorgen om 7 uur vertrokken naar de standplaats van alle bussen en het busje gaat niet eerder weg dan dat het vol zit dus we gingen om half 10 richting Eldoret. Daar kwamen we rond 15.00 uur aan en zijn met een taxi naar Tendwo gegaan. Daar werden we verwelkomd door Ariette en Jair en door Izaack !!! Mooi huis hebben ze. moie grote "tuin". Keuken apart, veranda, achter het huis de douche en op 150 m lopen de wc. Vrijdag zet ik er foto's op.
We hebben lekker bijgekletst en ik voelde me weer thuis. Zaterdag hebben we de kinderen bezocht. Eerst heel erg verlegen maar later kwamen ze wel bij ons zitten buiten en hebben we kettingen gemaakt met hun naam en kraaltjes en de jongens maakten armbanden met Chelsea of Manchester!! Ze zijn allemaal gegroeid en het gaat super met hun allemaal!!! Dat is mooi om te zien! Het sponsorgeld komt goed terecht!! Er zijn een paar nieuwe kinderen bij gekomen en vooral kleine Tobias is een klein dondertje!! Mirjam en Justus gaan nu naar secundary school dus wonen niet meer in het huis maar worden wel gesponsord en school is 3 maanden intern en dan gaan ze een maand naar huis. Justus gaat naar zijn broer en Mirjam gaat nog wel naar t kindertehuis. Zondagmorgen zijn we naar de kerk geweest. Jair mee !! Rolien en ik zijn allebei verliefd op hem !! En hij volgens mij op ons !! Hij heeft nu 3 moeders !!! Het was leuk in de kerk. 2 uur duurde het! De kinderen zingen liedjes en dansen voor in de kerk... wij moesten ook effe wat zeggen en natuurlijk hebben wij ook een liedje gezongen van Sint Maarten !!! 's middags zijn we nog weer naar het kindertehuis geweest en toen waren ze al minder verlegen. Chai gedronken. Het weer is hier perfect. 's morgens een beetje bewolkt, 's middags zon en tegen de avond begint het te regenen ! Maandag heb ik 7 uur gezeten voor vlechtjes !!! Leuk geworden!! Izaack schatte me nu 23 !! Dus doe ik nooit meer uit !! Dinsdag zijn we met Jair naar het Consultatieburea geweest in een heel klein dorp. Super leuk..al die kleine baby's. Allemaal tegelijk naar binnen om gewogen te worden !! Al die naakte lichaampjes allemaal op de weegschaal !! De een is 2 weken de ander 9 maand en Jair bijna 6 maand. De zuster heeft ons het hele kliniekje laten zien. Daarna zijn we naar de markt geweest en hebben van het sponsorgeld van Rolien en mij voor 22 euro = 9 winterjassen gekocht, fleece bodywarmers, t-shirts, jurkje. Wel allemaal 2e hands maar superleuk! Izaack is vandaag (woensdag) jarig. Gisteren hebben we de kamers versierd met eigengemaakte slingers en vanmorgen hebben we voor hem gezongen om half 7. We zijn om 7 uur al vertrokken met de matatu naar Eldoret. Rolien laat vandaag vlechtjes indoen.Ariette en ik zijn naar het ziekenhuis geweest Izaack's zus ligt daar en is half verlamd geraakt door Malaria, maar het gaat al een stuk beter !!! Ze liggen met z'n achten op een kamer. En soms zelfs met z'n tweeen in een bed. Heftig om te zien. Maar ze vindt het heel erg leuk dat we er zijn. Ze kan alweer lopen maar haar rechterarm is nog niet helemaal weer goed !! Daarna gaan we even naar de babyafdeling. We komen in een fel geel geschilderde afdeling en worden door een verpleegster naar een kinderopvang ruimte gebracht en daar zijn de kinderen aan het zingen en dansen. Ook staan er 2 kinderbedjes waar allebei 3 baby's inliggen. Die zijn bij het ziekenhuis gebracht en achtergelaten!! We mogen ze oppakken als we willen en ik pak de kleinste op die 2 weken geleden geboren is. De tranen schieten je in de ogen als je bedenkt dat ze zo'n kind kunnen achterlaten. Als ik 20 jaar jonger was.........................!!!!!! Ariette heeft nog gevraagd of ze af en toe langs kan komen voor vrijwilligerswerk!! En dat kan !! Dat lijkt me ook leuk om een keer een maand te doen !! Na een uur gaan we kijken bij Rolien en haar vlechtjes zitten er leuk in. We gaan boodschappen doen, taart en chips voor Izaack's verjaardag ! en dan gaan we straks weer terug naar Tendwo!! Morgen gaan we de kinderen (van een alleenstaande ouder) kleren brengen. We hebben het ontzettend naar onze zin !! Groeten uit het geweldige Kenia!! Angela XXX
(wordt vervolgd)

  • 28 Oktober 2009 - 13:26

    Monique Koopman:

    Fantastisch om te lezen, Angela. Heel veel plezier verder en vooral blijven genieten!
    Liefs, Monique

  • 28 Oktober 2009 - 16:00

    Marlies:

    Heey Angela!!

    Als ik dit zo lees is het net alsof ik er weer even zit....echt helemaal geweldig en ik ben dan ook zeer benieuwd hoe je er met vlechtjes uit ziet:D
    Geniet er lekker van en ik kijk uit naar je volgende verslag!!!

    Groetjes Marlies

  • 28 Oktober 2009 - 17:47

    Ellen & Diane:

    Hey Enzjela, een ex-bruidsmeisje MET vlechtjes!! haha, fijn te lezen dat jullie zo genieten. Blijf vooral schrijven, we genieten van alles wat je meemaakt daar. lieve groetjes van Ellen & Diane x

  • 29 Oktober 2009 - 12:03

    Carla:

    Dag Angela, wat een leuke verslagen schrijf je, wat zul je ook genieten van alles.
    Succes met je werk daar!

  • 29 Oktober 2009 - 15:54

    Daisy:

    Hey Angela,
    wat een avonturen al weer! Super dat jullie het zo naar de zin hebben. Tja, met die babies. Die zou ik ook gelijk mee naar huis willen nemen, maar goed dat ik er niet bij was. Rolien doet weer vlechtjes, ik zie haar al voor me. Geniet er lekker van met elkaar. Via jullie verhalen ben ik er een klein beetje bij. Groetjes aan iedereen.
    Liefs Daisy

  • 29 Oktober 2009 - 20:09

    Sandra:

    Hallo Angela,

    Ik heb ontzettend veel respect voor jullie inzet. Wat zal het een ongelooflijk goed gevoel geven, echt geweldig wat jullie voor ze kunnen betekenen. Veel plezier nog en geniet ze.

    groetjes Sandra

  • 01 November 2009 - 13:58

    Marit:

    hoi angela,
    gaat alles goed met je?
    met mij wel ik ben dolgelukkig want ik heb mijn eigen shetland pony gekregen.
    groetjes marit

  • 02 November 2009 - 21:00

    Joke Ter Horst:

    Hoi Angela, wat super om zo iets te doen. Je had het verhaal wel verteld maar het was me alweer ontgaan. Capadocie is ook alweer zo ver weg. Maar leuk dat we op deze manier wat mee kunnen maken van jouw reis.
    Groeten van mij en Rudolf. Nog veel fijne dagen. Joke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Angela

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 194
Totaal aantal bezoekers 58486

Voorgaande reizen:

04 November 2015 - 17 November 2015

Tendwo Rainbow Academy St. House of HOPE and GLORY

08 September 2014 - 30 September 2014

Rondreis PERU

24 April 2013 - 23 Mei 2013

VEEL WEGEN LEIDEN NAAR ROME!!!!!!!!

22 April 2012 - 18 Mei 2012

Van Porto naar Santiago de Compostela

02 Mei 2011 - 18 Juni 2011

NAAR Santiago de Compostela VOOR Kenia

22 Oktober 2009 - 20 November 2009

Kroamschudd'n in Tendwo

02 Juni 2007 - 30 Juni 2007

Mijn derde reis

Landen bezocht: