In Tendwo regent het als in Nederland - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Angela Maathuis - WaarBenJij.nu In Tendwo regent het als in Nederland - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Angela Maathuis - WaarBenJij.nu

In Tendwo regent het als in Nederland

Door: Angela Maathuis

Blijf op de hoogte en volg Angela

30 Oktober 2009 | Kenia, Nairobi

Hallo allemaal,

Weer een klein berichtje uit Kenia. We zijn vanmorgen naar de West market geweest in Eldoret. Hebben weer 9 broeken gekocht en 3 paar schoenen voor 15 euro voor de jongens. Het is een hele fleurige grote markt waar je vanalles kunt kopen. Vaak zijn het 2e hands spullen maar vaak nog heel goed. Iedereen zit op de grond en alles ligt door elkaar heen. Dus je moet effe zoeken! Het heeft van woensdag op donderdag heel erg veel geregend
dus .........de weg was weer spiegelglad. We moesten afwachten of we vandaag naar de stad konden en ja hoor om 7 uur kwam de matatu langs. Maar het busje gleed alle kanten in. En waar er normaal voor 12 personen een zitplaats is in het busje zaten er vanmorgen 27 personen in het busje. Het hangt allemaal over elkaar heen en kinderen zitten bij je op schoot.
Wel weer een mooie ervaring. Dat kan alleen in Kenia. Als Izaack zegt dat de regen goed is voor zijn aardappelen dan is het ook wel weer goed....regen maar toch......! Maar door de regen hebben we wel weer de watertonnen vol met regenwater. WANT....we koken met regenwater....we wassen en "douchen" ons met regenwater..opgewarmd door de zon......we wassen onze kleren met regenwater.....we wassen af met regenwater...dus het regenwater is hier onmisbaar. Gisteren zijn we bij de familie Rotich geweest om weer effe bij te kletsen. De familie waar we vorige keer hebben geslapen.
Izaack had voor zijn verjaardag de grootste kip geslacht die rondliep en toen we woensdag uit de stad kwamen hadden we kip en rijst !!!!
Het was volgens mij ook de oudste kip want hij was een beetje taai !! Maar wel lief dat hij had gekookt!! We hebben lekker koffie en cake gehad. Het was een gezellige "verjaardag". Normaal vieren ze hier hun verjaardag niet!
We hebben gistermiddag lekker languit in de tuin gelegen want het zonnetje scheen lekker en tegen 17.00 begon het weer te GIETEN!!! Lekker gekookt..lekkere fruitsalade na want ze hebben heerlijke ananassen, mango's passievrucht, bananen, aardbeien. Heerlijk! We genieten.....!!!!
Groeten Angela XXX

Leuk al die reacties van jullie !!!!
A sante sana !!!!

• 30 Oktober 2009 - 14:32

Jopie Potijk:

Heerlijk dat je zo geniet, en wij met jou mee, want je schrijft gezellig, vooral doorgaan, dikke knuffel
    jopie XX

• 30 Oktober 2009 - 15:14

Karin:

Iedere keer wanneer ik mijn maibox open ben ik benieuwd of er weer een berichtje van jou bij zit. Het is gewoon ontzettend leuk om te lezen wat je allemaal meemaakt in Kenia. Geniet nog met volle teugen.
    Groetjes, Karin

• 30 Oktober 2009 - 18:27

Sandra:

Ha Angela,

Ik vind je verslagen helemaal geweldig om te lezen. Veel plezier en tot het volgende verslag hele dikke kus Sandra

• 31 Oktober 2009 - 10:46

Miriam:

hoi angela, wat een gezellige boel daar geniet ervan en blijf deze gezellige verslagen doorsturen groetjes uit oldenzaal en tubbergen waar alles ook oké is

• 31 Oktober 2009 - 12:57

Ellen & Diane:

wat fijn dat je zo geniet! En die regen..ach je moet maar zo denken, het regent zonnestralen! Wat een voldoening om daar zoveel voor de mensen te kunnen doen en betekenen. Geweldig hoor! Liefs van ons. Ellen & Diane

• 01 November 2009 - 13:52

Annet:

Hoihoi,
    Heerlijk te lezen hoe je het naar je zin hebt.Super om zo goedkoop iets voor die kinderen te kunnen kopen.Zou echt iets voor mij zijn. Maar dan lees ik weer waar het regenwater voor gebruikt word en denk ik nee laat toch maar. Lekker doorgaan met genieten!!!!
    Groetjes Wouter, Marit, Rob en Annet

• 01 November 2009 - 18:36

Diana En Arne:

Hé Angela,

Bedankt voor je mooie berichten, ik heb de verhalen al laten lezen op de afdeling. We vinden dat je mooi en enthousiast schrijft.
    Geniet er nog mooi van en veel groetjes en knuffels aan iedereen!
    En, oh ja; ik ben erg benieuwd naar je vlechtjes hoor!!

• 02 November 2009 - 12:49

Irene Valenton-:

Hoi Angela,

Fantastisch dat je zo geniet!

hartelijke groet uit de Filippijnen

• 02 November 2009 - 12:51

Irene V Wesselink:

Hoi Angela,

Wil nog even schrijven dat
    ik het wel heel apart en leuk vond om de naam van mijn vroeger buurvrouw jopie potijk te zien!